trex 500 schaalromp hulp

Hallo ,

Ik had me al voorgesteld in de ''laat je heli's zien'' maar hierbij nogmaals : Barry Leuering.

Ben met een Airwolfromp bezig in een TRex500.
Geen probleem zover maar al mijn heli's vlieg ik met een Futaba 6ex.
En een FX18.

De retracts gaan met een apart kanaal en die heb ik niet daar gain op 5 zit.
Is er een goede oplossing voor of zit ik aan een meer kanaals?
De FX18 is 35mhz ,perfecte zender maar 3 punt curve en antenne uit een romp??

Een goede zender van futaba ? welke?

Hartelijke groeten :D en alvast dank

Een FX-18 is toch uit te breiden met schakelaars etc? In dat geval kost het je als je handig bent hooguit 5 euro om een schakelaartje te monteren voor je landing gear.

een andere oplossing is gewoon dat kanaal 5 gebruiken.... Hoe vaak stel jij je gain af tijdens het vliegen? goed afgesteld met de potmeter op je gyro hoef je daar nooit meer aan te komen, dus kan dat kanaal voor iets anders gebruikt worden....

Groet, Bert

Ik heb hetzelfde probleem straks met de 6EX en retracts op een Agusta 109. Je kunt de gyro vaak niet alleen met een potmetertje instellen!

Ik dacht het evt. met een V-kabeltje op te lossen op kanaal 5. Dan stijg je op met headinghold en schakel je over naar rate (zo vlieg ik toch altijd) en dan gaan de retracts meteen mee in.
Er zijn bij H*bbyk*ng moduletjes in de handel die de retracts langzaam in- en uit laten gaan, die wilde ik inzetten. Je moet dan alleen de armlengte voor de retractservo aanpassen aan de beperkte "slag" die je switch kanaal kan maken.

Ik heb dit nog niet real-life geprobeerd... wellicht zijn er lieden die hier in mee kunnen denken?

Marco.

Bedankt voor de reacties, ik heb geen manuele meter op de gyro (gy520) en de FX18 wil ik niet voorde 3 punt curves en de antenne uit mijn romp.
Ben gaan zoeken en hoop de Hott van Graupner te kopen deze is 8 kanaals en toepasbaar.
Bedankt allen

Back