Trex 500 swash plate

Hallo,

Ik ben een trex 500 aan het na lopen.Nu heb ik de swash plate helemaal los leggen en bij het na lopen ben ik er achter gekomen dat het lager een licht slepend werkend geluid maakt als ik deze een gier geef.Verder loopt alles wel soepel.Ik kan nu niet plaatsen of dit een geluid is wat hoort of dat er iets is met het lager.het is niet een schrapend of knarsend geluid.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Een lager hoort te klinken als een lager.

Klinkt ie anders, is hij kapot of loopt er iets aan

Hoi,

Ik ben het helemaal eens met Student, als er geluid uit een lager komt is er iets aan de hand. Maar het kan ook maar zo zijn dat je het slepen van een stofafdichting hoort bijvoorbeeld, of dat het lager wat droog is. Kijk eens of een drupje olie de zaak verandert.

Zolang die tuimelschijf soepel en spelingvrij draait, kun je er met gerust hart mee vliegen. Wel in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt, maar mij is niks bekend van plotseling falen van het tuimelschijflager.

Groet, Bert

Hier een filmpje ik hoop dat hij duidelijk genoeg is.De eesrte paar slagen zijn mijn vingers die er tussen zitten ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat er iemand op de achtergrond met de afwas bezig is (of zoiets) maar voor zover ik het kon horen is dat niets wat een drupje olie niet oplost.... En zelfs als het met een druppie olie niet weggaat, nog niet veel aan de hand volgens mij. Een kogellager maakt altijd heel licht ruisend geluid (dat is de reden dat bijvoorbeeld vrijwel alle normale auto en motorfietsmotoren vrijwel volledig in glijlagers draaien. Een Ducati bijvoorbeeld draait wél nagenoeg volledig in kogellagers en is mechanisch beduidend rumoeriger dan andere merken)

Zo te zien loopt hij inderdaad nog mooi soepel, en als hij geen speling vertoont, zoals gezegd, hou het in de gaten maar maak je er niet sappel om...