Nou,

dan zou ik lekker een flybarred heli nemen, en alleen de ESC en de ontvanger wisselen. Over de KDS servo's en gyro hoor ik weinig klachten bij ons in de groep, alleen de ESC is een vreemd ding (qua instellingen), maar je hebt al een Align ESC voor 4 tientjes of zo.
Is allemaal niet zo moeilijk.
Voor wat het waard is: ikzelf gebruik de 450 SV, is een erg degelijk apparaatje. Carbon frame, volledig aluminium hoofd en hekrotor. Alleen frameplaten en aandrijfriem zijn niet " T-rex compatibel" maar hoofd en hekrotor, en tandwielen wel. Je moet HEEL erg je best doen om die niet-compatibele onderdelen kapot te vliegen.
Maar die compatibiliteit, dat is eigenlijk een totaal non-issue gezien de prijzen en de verkrijgbaarheid van de KDS onderdelen.
(Hoofd-as kost 2,60 per drie stuks, feathering shaft 4 euro per twee, aandrijfriem 4 euro per twee, staartbuis 2 euro, Hekrotor-asjes 2,50 per twee, zelfs carbon hoofdbladen zijn slechts 14 euro per setje, om maar wat losse prijzen te noemen).
Dat ding kost ARF (zonder zender, maar met motor, regelaar en drie swash servo's) 208 euro
De regelaar is (naar mijn ervaring) een K-ding, (hij doet het wel, maar ik vind hem nogal onduidelijk in de instellingen) maar een Align vervanger kost een paar tientjes, is ERG simpel en werkt voor de gewone zondagsvlieger ERG goed. Wij gebruiken die bijna allemaal in onze groep.
Gyro en hekservo kun je in principe zo van je huidige onderdelen-drama's halen, er vliegen genoeg mensen met een "grote" tailservo. Maar als je dat lelijk vind, kost een 9 grams tailservo ook de wereld niet.
Afhankelijk van hoe ver je wilt gaan, kun je dus voor 208 Euro een nagelnieuwe heli met goed verkrijgbare onderdelen neer zetten, gebruikmakend van wat je allemaal al hebt liggen.
Is wel kleiner dan de 500 die je nu hebt, maar een heel simpel oefenkruisje (2 x 40 cm 3 mm carbonstaf, en vier pingpongballetjes) en je komt je eerste tijd met vrij grote zekerheid schadevrij door.
Ik zeg er heel eerlijk over, dat het spul er optisch nogal "Lada-achtig" uitziet (het is niet blinkend gepolijst of superstrak afgewerkt) maar het is degelijk, het doet wat het doen moet, en crashes daargelaten, doet het dat jarenlang met minimaal onderhoud.