Trex 500L Dominator

In mijn "avonturen" topic is het er al even over gegaan, vandaar dat ik denk dat deze heli wel zijn eigen discussie topic verdient, om af te trappen heb ik een paar posts uit mijn topic bij elkaar verzameld:

Oorspronkelijk geplaatst door wouterd:
10648352_706078692809474_5693485760188925158_o.jpg

https://www.facebook.com/jeff.fassbinder/posts/706079159476094

Here is the brand new T-REX 500L Dominator which will soon be ready for release.
The new model again inherits the outstanding manufacturing excellence of Align combining the Gpro unit and new 500L Flybarless Rotor Head System all together in this new generation.
Features high stability, excellent power output, superior control feel, also a new canopy design and stunning red color combination, enrich and give new life to the 500L Dominator.

Again, Align would like to thank you for all the support and we will keep improving ourselves and also keep investigate new products. Please always feel free to contact with Align sales staff if you have any question.

Thank you and have a nice day!

Best regards,

Jeff Fassbinder
Oorspronkelijk geplaatst door RuudM

Hij is mooi! .. Compleet nieuw ontwerp met motor rechtop en batteryslee ... Mooie kleur!

10a32b4dbf6f9539a3a6de1d002cad40.jpg
7509912ce62e9659c48ce69ff17a0552.jpg
6092437dbc577fd1050f59f0b62fc949.jpg
4442c6b9ee42aee2feb83066c1b8e446.jpg

347a9fa83a8a2c7b9af23a7e8f4a03cf.jpg

Oorspronkelijk geplaatst door floriske.nl:

Inmiddels iets meer info vergaard over de dominator:

• Heeft geen verlengde tail boom zoals de 450 en 550 dominator
• Hetzelfde geld voor de bladen
• Motor, ESC en servo's zijn identiek gebleven

Belangrijkste wijzigingen:

• FBL kop ipv DFC
• Nieuw frame met top mounted motor
• Battery tray
• Nieuwe Canopy

Vind het persoonlijk vreemd dat ze hem 500L Dominator noemen terwijl er geen verlenging van de tail en blades gedaan is zoals bij de overige dominators.

Ik denk dat ze hem bij de "familie"willen voegen..
zijn ondertussen meerdere "dominators", een nieuwe moet dan eigenlijk wel mee met de nieuwe familienaam.

eerder was dit ook aan de hand met de pro. Al was dat verschil toendertijd wel een stuk groter tussen de types

En je moet natuurlijk de types onderling wel duidelijk blijven nummeren...
ooit, bij de 450 had men een 450, later de se, en weer later de se v2
daarna de sport, sport v2
Met de SE v2 en de SE is toendertijd nog een uitdaging geweest, omdat er schijnbaar niet precies was geventileert dat er een nieuw type was. dus mensen met een SE kochten spullen voor een SE v2, en kwamen en nietsvermoedend achter dat het niet pastte.

onderling iedere keer een beetje verschil, maar net genoeg om een paar onderdelen niet meer uit te kunnen wisselen.

Nieuwe naam: in ieder geval duidelijk welk type je moet hebben.

Dat is waar, maar dan hadden ze hem in mijn ogen beter Trex 500 dominator kunnen noemen (zonder "L"). Dan hadden ze altijd alsnog een versie met langere tail boom en bladen kunnen maken onder de noemer 500L.

Ben verder ook wel benieuwd of ze weer van hun DFC kop af gaan aangezien deze weer een FBL kop heeft.

Misschien mikken ze in het segment, waar hoge toerentallen niet altijd gewenst zijn...

toen ze de 600 pro (dacht ik) uitbrachten, zijn er stormen van kritiek geweest omdat de staart verschrikkelijk zwak was.
alleen was dat gewoon zo ontworpen. de tandwielverhouding was aangepast, dus hadden die dingen een verschrikkelijk toerental nodig om de staart lekker actief te krijgen.

DFC heeft van nature al een wat hoger toerental nodig, en het maakt een heli reactiever.
een normale fbl kop is vergevingsgezinder qua toerental, en je kunt de rubbers aanpassen als je een lager of hoger toerental wilt.
en men heeft jaren zonder dfc kop gevlogen, dus alle 3d trucjes zijn ook met een fbl kop te doen ;-)

op deze manier maken ze de heli toegankelijk voor beginners (laag toerental, rustig vliegen) tot knalhard 3d (hoog toerental, actieve heli)
zoals de oude modellen allemaal waren, eigenlijk..
heli kon gewoon met jouw kennis en kunde mee, alleen anders afstellen. van beginner tot gevorderd..

Alle Align modellen krijgen weer de normale FBL kop, al zijn ze niet meer zo hoog als
in het begin. Hier kun je makkelijker lagere toerentallen draaien en zachtere dempers gebruiken. Al had ik zelf geen problemen met de DFC op 1100 toeren :D

Ik verwacht over een weekje of 2 ook een normale FL kop voor de 450L

Dat is waar, maar dan hadden ze hem in mijn ogen beter Trex 500 dominator kunnen noemen (zonder "L"). Dan hadden ze altijd alsnog een versie met langere tail boom en bladen kunnen maken onder de noemer 500L.

Ben verder ook wel benieuwd of ze weer van hun DFC kop af gaan aangezien deze weer een FBL kop heeft.

de L serie's gaat totaal niet over een gestrechte tail en bladen.

De 450L is trouwens de enige die dat heeft. De 550L en 700L zijn ook niet gestrecht.

De L is alleen het begin van een nieuwe meer competatieve lijn.

Mvg.Forward18

Heeft iemand (van MBF) deze al in bezit? Is nu leverbaar in NL bij diverse winkels zag ik.
Om internet vooralsnog maar 1 video gezien (Alan Zsabo jr) die het vliegt met de nieuwe GPRO fbl controller.
Maar hij is zo goed dat elke helicopter in zijn handen wel super lijkt.

het gaat hard bij align... de 600L komt er ook al aan.
Zag een preview ervan op de facebook pagina van Fast-lad

... bij mijn 700er doe ik eerst de vorsten dicht,
ik sta voor de heli,
de nose van de heli gaat naar beneden,
dan 'klap' ik de canopy naar beneden zo als een motorklep van een auto
(dus nose omhoog)
en doe de achtersten sluitingen dicht,
werkt prima, ook als het koud is,

tip: doe wat vaseline binnen in de rubbers, sluiten ze beter, maar niet te veel, anders glippen de vingers weg

suc6, Uwe

klopt passing is wat krap, kijk ook naar de positie van je Lipo

tip van Uwe beetje vasaline werkt perfect, af en toe ff herhalen.

Ik heb de 500 niet.. Maar dat gezeur met de kap heb je bij al die dingen ;-)
ik heb, voor zover het er is, RCbooya sluitingen. Gewoon schroefgaten. en tegenwoordig ook met magneet.
Geen gezeur meer met de rubbertjes die er (bij mij) in no time tussenuit scheuren.

Eigenlijk apart. waarom maken ze die kappen niet een tikkie ruimer?
je zit altijd te klooien met de positie van de lipo om de kap goed dicht te krijgen..

Ik ga de vaseline tips eens proberen.
Bij mijn Mikado Logo 600 heb ik helemaal geen problemen met de Canopy, terwijl ik daar 2 flinke lipos in prop.

tja ... ik vond de compass ook een gepriegel met het pieletje onderaan de canopy.
En de goblin moet je ook gewoon met beleid en gepruts doen.

Ach als dat alles is aan een heli.

Back