Ik heb sinds kort een T-rex 550 met 3G flybarless systeem.
De bouw is allemaal goed gegaan en het elektro inbouwen ook, maar nu heb ik een beetje ruzie met het 3G systeem.
Ik heb de setup uitgevoerd zoals in de handleiding staat.
-Eerst de collective en cyclic pitch bij 50% stick op 0 graden gezet.
-Daarna dmv de swashmix functie op mijn Dx6i de pitches beiden terug geschroefd naar 10 graden + en -.
-Vervolgens de gyro op de 3G de goede kant op gezet en de eindpunten afgestelt.
Nu valt het mij op dat de swashplate veel minder slag maakt dan met het gyrorichting instellen.
Dit zou kunnen zijn omdat ze dat misschien expres duidelijk willen laten zien bij het instellen, weet niet zeker of dat een probleem is ?
Maar nu het grotere probleem.
Na het flybarless gedeelte ingesteld te hebben en het systeem te herstarten ben ik aan het rudder gyro verhaaltje begonnen.
Zelfde verhaal, mechanisch afstellen, gyro richting afstellen ( gyro reageert ), eindpunten instellen en de delay laten staan.
Systeem herstart maar zie de staartrotor niet reageren op de gyro.
Weet iemand misschien of dit normaal is of dat ik iets verkeerd doe?
Wil hem 110% in orde hebben voor hij de lucht in gaat dus hoop dat iemand mij kan helpen.
De bouw is allemaal goed gegaan en het elektro inbouwen ook, maar nu heb ik een beetje ruzie met het 3G systeem.
Ik heb de setup uitgevoerd zoals in de handleiding staat.
-Eerst de collective en cyclic pitch bij 50% stick op 0 graden gezet.
-Daarna dmv de swashmix functie op mijn Dx6i de pitches beiden terug geschroefd naar 10 graden + en -.
-Vervolgens de gyro op de 3G de goede kant op gezet en de eindpunten afgestelt.
Nu valt het mij op dat de swashplate veel minder slag maakt dan met het gyrorichting instellen.
Dit zou kunnen zijn omdat ze dat misschien expres duidelijk willen laten zien bij het instellen, weet niet zeker of dat een probleem is ?
Maar nu het grotere probleem.
Na het flybarless gedeelte ingesteld te hebben en het systeem te herstarten ben ik aan het rudder gyro verhaaltje begonnen.
Zelfde verhaal, mechanisch afstellen, gyro richting afstellen ( gyro reageert ), eindpunten instellen en de delay laten staan.
Systeem herstart maar zie de staartrotor niet reageren op de gyro.
Weet iemand misschien of dit normaal is of dat ik iets verkeerd doe?
Wil hem 110% in orde hebben voor hij de lucht in gaat dus hoop dat iemand mij kan helpen.