Trex 550 probs met staart

Mijn 550 is eindelijk af, heb hem niet zelf gebouwd en afgesteld, maar heb probs met mijn staart, van het moment dat ik vertrek begint de staart hevig te trillen, op en neer, als ik mijn gyro in lock modus zet heb ik dit niet maar ik moet constant mijn staart corrigeren, heli draait altijd naar wind maar vliegt dan wel stabiel
Wie kan mijn helpen, het is de gewone combo versie met fb

Laatst bewerkt door een moderator:
Op en neer betekend een te lage headspeed
Dus toerental opschroeven

Als je staart van links naar rechts gaat, moet je de gain verlagen

Ok, ik heb een t 10 zender van futaba, kun je mij uitleggen hoe in te stellen?

Bij een ff 10, even uit mn hoofd:
-knop induwen om het menu in te komen
- nog eens diezelfde knop induwen, nu kom je in het geavanceerde menu
- zoek in dit menu de throttle curve onderdeel op
- zoek de normal curve op. Je ziet links een plaatje met een lijntje, rechts twee rijen met cijfers, met onderin cijfer 1 tot bovenin cijfer 7. Waarschijnlijk staat er bij puntje 4 en 5 iets van 50?
Verhoog deze twee waarden tot de staart normaal doet.

En pak de handleiding erbij, speel een beetje met dit menu. Is erg belangrijk

Je komt inhet geavanceerde menu ook een onderdeel gain setting oid tegen.
Kijk ook hoe dit werkt, deze ga je nog nodig hebben

Ok bedankt voor de gedetaileerde info, maar als ik in idle up1 vertrek, dan is mijn toerental hoger dan normaal, resp. 75%, en dan is het nog heviger, dan schud heel mijn heli

Als deze basis instellingen je problemen opleveren zou ik toch live hulp gaan zoeken bij iemand in de buurt.
Een 550 is levensgevaarlijk als je niet weet hoe een rc heli werkt.

Als deze basis instellingen je problemen opleveren zou ik toch live hulp gaan zoeken bij iemand in de buurt.
Een 550 is levensgevaarlijk als je niet weet hoe een rc heli werkt.

+1... Vermeld even je woonplaats. zijn vast wel mensen die je willen helpen.

als je in noord holland of in de buurt van amsterdam woont kan je ook nog hier langskomen.;)

Zeker even bij iemand langsgaan, dt is de meest wijze raad die hier gegeven is ;-)

Waarschijnlijk kom je op ongebalanceerde bladen uit, maar zonder te zien en te voelen kan ik niets met zekerheid zeggen...
1 blik zegt vaak meer dan 100 posts hier

Mee eens,
Dit los je meestal niet op door te gissen naar de oorzaak, crashen is zo gebeurd.
Ik meen ook uit je woorden op te maken dat je zelf nog niet precies weet waar je naar moet kijken.
Moet wel goed naar gekeken worden, zodat je het zelf daarna ook weet en kan voorkomen.

Vermeld je woonplaats anders even in je profiel,
Dan kan er iemand reageren.

Groetjes
Eric

Denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben, ik kan met heli perfect rond vliegen als gyro op lock staat, zodat hij met neus in wind draait, dan vliegt hij perfect zonder trillen, maar als gyro in hh staat kan ik gewoon niet vliegen, staart trilt langs alle kanten, maar aangezien hij in lock wel vliegt zonder trillen scheelt er niets aan heli of bladen, ligt gewoon aan instellingen, heb morgen afspraak met de bouwer (guy vanderschelden) hou jullie op hoogte

Ik denk dat je uitleg niet geheel klopt.
Als je zegt dat de staart op en neer beweegt, wijst dat naar een te laag toerental

Je zegt dt je staart alle kanten op gaat, en je zei dat de heli trilde als een gek
Dan lees ik dat je staart niet alleen links en rechts heen en weer gaat, maar ook nog steeds op en neer. Daarnaast lees ik dat de complete heli trilde, wat weer naar iets kroms of omgebalanceerds wijst.

Als ik je laatste post lees, lees ik dt waarschijnlijk je gain te hoog staat.

Ik ben erg benieuwd wat de bouwer als oorzaak voor het probleem vind

je zegt dat de heli op "lock" perfect vliegt maar in "hh" trilt aan alle kanten.
Ik weet niet wat je met lock bedoelt maar ik neem aan NIET rate mode al beweert het vlieggedrag anders. Maar dus lijk je je termen niet te kennen.

En als jij niet weet hoe je je gyro instellingen aan moet passen en je heli door iemand anders laat bouwen.... vind ik persoonlijk heel onverantwoord.
Anderzijds, beter je heli goed door iemand anders laten bouwen dan zelf hem slecht in elkaar zetten.
Maar nu krijg je dus dingen dat je zelf niet weet wat er mis is en met hangende pootjes naar de bouwer terug moet.

Laatst bewerkt:
Danny,
So what?

Als ik nu beginner ben, laat ik mijn heli liever goed bouwen zodat hij perfect vliegt, en dit is nu het geval, vliegt perfect nu, ben bij bouwer geweest en is nu volledig opgelost, ik schaam mij niet om bij bouwer langs te gaan om iets te vragen, iedereen niet leren, nobody is perfect, jij dus ook niet

Ik bedank alle mensen die mij probeerden te helpen, maar guy vanderschelden van "heli-tempel" heeft mij geholpen, hij heeft hem trouwens ook gebouwd

Als je hem toch door hem laat bouwen en repareren....
Dan heeft het ook geen enkele zin om er eerst hier vragen over te stellen.
Dan kunnen we op iedere vraag zijn adres door gaan geven....
Het gaat er ook totaal niet om wie er "perfect" is.
Het bouwen, afstellen en onderhouden van je heli hoort gewoon bij de hobby.
En zorgt er zeker voor dat je veiliger vliegt, dan weet je namelijk waar je op moet letten.

P.s.
Dit is een advies.
En daar is een forum voor bedoeld, elkaar advies geven ;)

Grt,
Eric

Dat zijn hollanders en mannen, eerst proberen, dan pas de handleiding oid erbij pakken :mrgreen:

Maar, de hamvraag: wat was nu het euvel wat voor dit probleem zorgde?
Ook handig voor mensen die dit topic op de zoekfunctie krijgen, hebben ze meteen een richtlijn

De oplossing is "gevoeligheid" van gyro was via endpoint ingesteld ipv in gyro sense en mijn pallen zaten te vast daardoor kwamen de trillingen

Excuseer mijn lompheid, mijn beste zuiderbuur :mrgreen:

In jouw geval was het dus een combinatie van dingen.
Lastig om daar achter te komen via het forum

Maar dank voor het delen van het antwoord

Als je hem toch door hem laat bouwen en repareren....
Dan heeft het ook geen enkele zin om er eerst hier vragen over te stellen.
:yes::yes: +1

Ge kunt door wat zoekwerk op de forums een hoop problemen oplossen door eerst wat zelf te zoeken , dat is wat ik meestal doe , maarja als iemand al de stap en het plezier van het zelf bouwen overslaat (hoe werkt een heli!!??) wil misschien enkel met een helikoptertje vliegen en hoeft de rest niet .:rolleyes:
Wat doe je dan als je brokken ga maken , terug naar de bouwer ?

Zo was er eens de zoon van een vriend van mij die begonnen was met helivliegen (een crack met rc vliegers) maar hij is ook van de "simulatiegeneratie" en vloog dus na zijn 2de vlucht al op de kop . Maar van de techniek 0 , dus na een crash had ie zelf zijn heli hersteld maar de limits van de staartservo niet afgesteld waardoor zijn servoarmpjes afkraakten !!??! T'is pas na dat hij mij vroeg of ie een aluarmpje moest kopen dat ik de boel eens bekeken heb . Dus.. volgens zijn vliegstijl had ik niet graag in de buurt gestaan als dat armpje nog eens brak tijdens de vlucht .
Wil ik maar duidelijk maken dat een basis kennis toch wat aangewezen word.
Succes nog met de heli want het is een mooie hobby . (maar verslavend:yes:)

Back