Ik ben bezig een Trex 550 DFC in elkaar aan het zetten (als oefenheli na een van mijn Sylphide E12's goed in de grond te hebben geprakt).
Ik ben dus wat verwend met de JR kwaliteit
Nu ben ik niet ontevreden in het algemeen over deze heli maar de staart baart me wel zorgen. De staartservo geeft nl. "bindingssignalen" als de tailslider volledig richting de tailcase gaat. Dit kan natuurlijk als ie echt "bind" dus ergens klem loopt of tegenaan loopt.
Onderzoek leert dat de slider volledig en supersoepel over de staartas gaat.
Er is geen binding als ik de tailgrips losschroef.
Zodra ik de tailgripcontrollink(zwartplastic) weer aan de tailgrip schroef heb ik weer binding/plakken. Het treedt alleen op als de slider richting de tailcase gaat.
Ik wijt het aan de schroefconstructie met het messing busje (dat trouwens prima soepel loopt als er geen "stress" op de controllink is.)
Vraag 1. Herkent iemand dit?
Vraag 2. Is hier een oplossing voor (eventueel een aftermarket upgrade)?
Gr.
Marc
p.s.
Alles is gesmeerd met helilube en zeer kritisch in elkaar gezet. Het is b.v. niet te hard aangedraaid of zo.
Ik ben dus wat verwend met de JR kwaliteit

Nu ben ik niet ontevreden in het algemeen over deze heli maar de staart baart me wel zorgen. De staartservo geeft nl. "bindingssignalen" als de tailslider volledig richting de tailcase gaat. Dit kan natuurlijk als ie echt "bind" dus ergens klem loopt of tegenaan loopt.
Onderzoek leert dat de slider volledig en supersoepel over de staartas gaat.
Er is geen binding als ik de tailgrips losschroef.
Zodra ik de tailgripcontrollink(zwartplastic) weer aan de tailgrip schroef heb ik weer binding/plakken. Het treedt alleen op als de slider richting de tailcase gaat.
Ik wijt het aan de schroefconstructie met het messing busje (dat trouwens prima soepel loopt als er geen "stress" op de controllink is.)
Vraag 1. Herkent iemand dit?
Vraag 2. Is hier een oplossing voor (eventueel een aftermarket upgrade)?
Gr.
Marc
p.s.
Alles is gesmeerd met helilube en zeer kritisch in elkaar gezet. Het is b.v. niet te hard aangedraaid of zo.