TRex 550e combo (flybarred)

Hey allemaal,

Ik heb besloten om groter te gaan vliegen, vooral omdat ik niet zo veel in de weg gezeten wil worden door de wind. Ik heb een beetje ervaring met mijn HK450 TT Pro, maar wil volgend jaar lid worden van RMVC Cumulus in Winssen en uiteraard ook mijn brevet halen.

Vandaar dat ik gestuit ben op de TRex 550e. Ik heb hem in Taiwan (Helipross) besteld, en hij is begin vorige week verstuurd. Echter heeft het nu wat vertraging opgelopen, omdat de taiwanesen bij Helipross gewoon $0,- als declaratiewaarde hebben ingevuld! Het gevolg: een leuke brief van TNT Post, of ik wil aangeven wat er in het pakket zit en wat de waarde is.

Deze brief is vorige week donderdag gelijk terug gestuurd en tot op heden ligt het pakket nog bij de douane.

Afijn, ik hoop dat het boeltje deze week nog afgeleverd word (ik verwacht rond de 120 euro aan kosten). Een kwestie van geduld. Ik heb nog geen ervaringen met dit soort brieven dus ik durf ook geen schatting te maken hoe lang het duurt.

Het is mijn plan om het allemaal met foto's vast te leggen. Ik kon nog geen bouwverslag van de 550 vinden op MBF, dus hier de kans voor de geïnteresseerden :)

Ik heb al een accu (ja, voorlopig eentje; mijn bankrekening laat nog even op zich wachten) besteld en deze is inmiddels al binnen.
Een Zippy 5000mAh 6S 40C. Wat een verschil (qua grootte) met die van mijn 450 zeg! Jeetje.
5000_6s.jpg

Goed, meer foto's dus als onze vrolijke vriend van TNT langs komt!
Wordt vervolgd.:bday:

Hoi Lochii

Ik ben zeer benieuwd naar je bouwverslag ik zal het ook zeker volgen

Leuk dat je lid wordt van rmvc Cumulus

mvg Qibis

Ik heb 2 keer zo'n brief gehad, en het duurde maar zo'n 3 tot 5 dagen
nadat ik de brief had teruggestuurd. Dus met een beetje geluk heb je het deze week wel :)

Zeker een goed idee om een grotere heli te nemen. Ik vlieg zelf met een 600,
wat in de wind echt een oase van rust is in vergelijking met bijvoorbeeld een 450.