Trex 550e fbl in 600 schaalromp

Hallo,
Ik volg dit forum al een jaartje anoniem, maar heb toch maar eens besloten een account aan te maken.

Ik heb een Trex 550e die ik graag in een romp had gestoken en eventueel uitgerust met een 4-bladskop.
Echter er is volgens mij maar heel weinig keuze in rompen. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk was om mijn 550e te stretchen naar 600 (of 550 dfc) en deze te plaatsen in een romp.

En indien dit zonder al te veel aanpassingen zou gaan, wat denken jullie van de 6s aandrijving? Is dit voldoende?
Alvast bedankt

6s zou genoeg moeten zijn, dan weet ik alleen niet of hij nog 3D zou kunnen vliegen.
Ik ga ook 6s gebruiken op een trex600 die ik ga aanschaffen

Je kan je 550 makkelijk stretchen naar een 600 size. Tailboom, torque tube en mainblades van een 600 passen zonder aanpassingen. Enigste wat wel een puntje is is de aandrijving. De standaard tandwiel verhouding van de 550 is te zwaar voor een 600. Zou dan in ieder geval voor de kleinste motorpinion kiezen. Want veel keuze aan maingear is er niet echt.
Een 600 size schaalheli op 6s vliegen kan makkelijk. Ik vlieg m'n Airwolf met een T-rex 600 ESP mechaniek ook op 6s. Door de lage headspeed kan ik makkelijk 6 minuten vliegen.
3D is niet echt een optie. Maar laten we eerlijk wezen, ziet er ook niet uit met een schaalheli.

Grtz Marco.

Je kan je 550 makkelijk stretchen naar een 600 size. Tailboom, torque tube en mainblades van een 600 passen zonder aanpassingen. Enigste wat wel een puntje is is de aandrijving. De standaard tandwiel verhouding van de 550 is te zwaar voor een 600. Zou dan in ieder geval voor de kleinste motorpinion kiezen. Want veel keuze aan maingear is er niet echt.
Een 600 size schaalheli op 6s vliegen kan makkelijk. Ik vlieg m'n Airwolf met een T-rex 600 ESP mechaniek ook op 6s. Door de lage headspeed kan ik makkelijk 6 minuten vliegen.
3D is niet echt een optie. Maar laten we eerlijk wezen, ziet er ook niet uit met een schaalheli.

Grtz Marco.

gooi je er een 118T gear op.. frame beetje uitzagen, opgelost. of een rechte 700 gear en een 10T pinion, dat past ook.

Ik heb jaren gevlogen met gestretchte 550's.. wel op 12s.

, dan weet ik alleen niet of hij nog 3D zou kunnen vliegen.

Beetje een rare opmerking...

Het wordt toch een schaalheli? Zelfs de 1:1 Red Bull Bo105 heli's komen niet in de buurt van -1G....

Groet, Bert

Back