Trex 550E V2

Ik wilde een T-Rex 550E (flybar) bestellen. Nu zie ik op de website van Align dat er twee versies zijn:

T-REX 550E Combo KX021005 ($ 888.99)
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_25&products_id=3281

T-REX 550E V2 Combo KX021007 ($ 920.99)
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_25&products_id=4014

Ik kan alleen de V2 niet vinden bij de nederlandse webwinkels. Is het nuttig om op de V2 te wachten of zal ik gewoon de 'oude' bestellen? De verschillen tussen de twee modellen zeggen mij niet viel.
 
Laatst bewerkt:
ik zou wachten als ik jou was, de V2 heeft directe swash aansturing

De V1 ook:rolleyes:

Verschil tussen de 2 is een aangepaste one way hub, en andere staartaandrijving(welke GEEN upgrade is, maar een downgrade) en een carbon tail pushrod, samen met een wat anders uitziende staartbox. gewoon cosmetisch dus.
Maakt niet echt veel uit of je een V1 of V2 neemt. 1 van mn 2 550s is uit vorig jaar juni, toen die net uit was en die vliegt ook perfect.
 
Dit is de complete beschrijving van de aanpassingen:

To fulfill the demands of enthusiasts, Align introduces T-Rex 550E V2 with the brand new programmable head, with 3 sets of positive and negative deltas, numerous Bell and Hiller mixing ratios available, along with various flybar ratio settings. Now even flybar version helicopter will allow flight characteristic programming! This brand new kit also incorporates the latest high performance upgrades as standard equipment. For those who prefer flybar should not miss the T-Rex 550E V2!

●Features
1. Fully programmable rotor head, providing 3 positive/negative deltas and numerous Bell & Hiller mixing ratios, along with numerous flybar ratios. Pilot can program the head for superior stability suitable for F3C competition, or lightening fast agility for 3D aerobatic exhibition.
2. New lightweight high precision main gear, with excellent balance and stability.
3.The most optimal motor pinion ratio and tail gear ratio to achieve the most efficient power output and flight characteristic .
4. New lightweight rigid metal main shaft bearing blocks.
5. Integrated swash anti-rotation guide and gyro mounting platform.
6.Brand new CNC machined metal tail gear box, with thicker side plates to increase rigidity. The more streamlined design also allows for simpler disassembly .
7. Dual section battery mount for optimal CG position based on battery weight.
8. 3K carbon fiber side frame and base plate, simple yet highly rigid for ease of maintenance.
9. High quality 5mm carbon rod and CNC metal tail scissor control arms are used in rudder control system to improve rudder lockingand control effectiveness.
10. Newly designed rear mounted rudder servo mount, for pleasing aesthetic as well as improving side frame strength and protection to the rudder servo.
11. Newly designed unibody stainless steel tail drive gear center mount, for more precise tail drive gear and higher tolerance.
12. High speed rated thrust bearings in tail blade grips.
13. High efficiency torque tube drive.
14. Additional radial bearing is added to the one way bearing block to ensure smooth rotation, and eliminate jammed one way bearing.
15. High strength carbon fiber used on tail fins and tail boom supports.
16. New lightweight landing gears.
17. High grade airbrushed fiberglass canopy.
 
@Court: Waar kijk jij dan want ik zie het wel degelijk, via 1e link van ts het 3e plaatje. Kan niet veel directer volgens mij ;)
 
:hammer:oeps shame on me, ik dacht altijd dat directe swash, de balllinks van swashplate naar rotorkop waren, zoals op het eerste plaatje bij de 2de link
 
Back
Top