J
Jurrien Saelens
Guest
Na ongeveer 60 vluchten ziet mijn 10T pinion er zo uit (twee tanden weg tussen de basis en de versterkingsring):
Dit gebeurde in volle vlucht, dus niet tijdens het opspinnen. De Trex begon opeens te krijsen, onmiddellijk naar TH gegaan en zonder verdere schade kunnen neerzetten.
Je kan op runryder en helifreak soortgelijke foto's zien, het is dus een constructiefout bij de 10T pinion. De nieuwe kits zouden een betere pinion hebben, hoe ze dit opgelost hebben weet ik niet want met een 5mm as is de mantel (tussen de basis en de versterkingsring) wel heeeeeeeel dun bij een 10T zie ik nu...
Misschien gebruiken ze nu een beter materiaal...
'k zal dus iets sneller dan gepland moeten overschakelen op helical gears. Ik zal beginnen met 188T - 11T helical, dit geeft ongeveer dezelfde ratio als de stock 10T - 170T
Als de 12T beschikbaar is koop ik die.

Dit gebeurde in volle vlucht, dus niet tijdens het opspinnen. De Trex begon opeens te krijsen, onmiddellijk naar TH gegaan en zonder verdere schade kunnen neerzetten.
Je kan op runryder en helifreak soortgelijke foto's zien, het is dus een constructiefout bij de 10T pinion. De nieuwe kits zouden een betere pinion hebben, hoe ze dit opgelost hebben weet ik niet want met een 5mm as is de mantel (tussen de basis en de versterkingsring) wel heeeeeeeel dun bij een 10T zie ik nu...
Misschien gebruiken ze nu een beter materiaal...
'k zal dus iets sneller dan gepland moeten overschakelen op helical gears. Ik zal beginnen met 188T - 11T helical, dit geeft ongeveer dezelfde ratio als de stock 10T - 170T
Als de 12T beschikbaar is koop ik die.