Goed.. Ik had al een hele tijd dit projectje in gedachte, maar dacht dat t een hele rompslomp zou worden. En ik wou er geen nieuwe motor voor aanschaffen zou het op niets uitlopen, dan had t me tenminste ook enorme kostenpost geweest.. Voor weinig geld heb ik een Align 91H motor hier van t forum over kunnen nemen, zuiger kapot maar dat maakt voor het pas en meetwerk weinig uit. Achteraf kan er nieuw spul in. Uitlaatje heb ik intussen gebruikt vanuit de UK geritselt. Een betere kon achteraf niet want deze pas wel erg perfect. Niet te groot en heb verder ook geen frame aanpassingen ervoor moeten doen. Motor - hier al inmiddels volledig gereviseerd Funtech A385 Motor aanpassingen - Krukas moet met 11mm ingekort worden - er moet een extra gat bij geboord worden voor montage op de 600 motorsteunen - krukasmoer moet ook wat platter gemaakt worden om de 600 fanmount te laten passen Motor steunen; motor bevestigings gaten opgetapt naar M4 Fan Mount; deze is verder opgeboord naar 9.5mm op de draaibank. Fan cover; deze hoeft maar een beetje bijgwerkt te worden om te laten passen Clutch; Clutch zet ik gewoon over en is standaard. Heb alleen een nieuwe liner gemonteerd en nieuw lagers in de steun. Motortandwiel en steun; Om de power goed te benutten is het een must om de overbrenging te veranderen. De standaard 20T pinion is vervangen voor een 23T exemplaar. Noodzakelijk is dan wel om de mesh verstelbaar te maken, nadeel is dan dat de complete motor ook verplaatst moet worden en wel een tikje meer dan 1mm naar voren. Daarvoor zijn spacerplaatjes gemaakt die tussen motor en steun komen. Bodemplaat; Deze blijft ook niet standaard. De plaats waar de motoruitsparing zit moet groter gemaakt worden en de middelste bevestiginggaten moeten nieuw geboord worden.. Al met al heb je dit wel in een weekendje gedaan.. Morgen testen..! Go FLY!
Nice,power zat dus dadelijk in je rexje 600 Ik zou er wel een extra brandstoftank bij hangen want die 91 motoren lusten wel een slokkie!! Maar een mooie oplossing zo. S6 met je 1e vlucht met deze motor Jeroen
Veel kortere vliegtijden zal ik wel niet echt mee hebben.. In verhouding is de 600 een heel stuk lichter dan de 700..dus dat scheelt weer. Ik kom dr nog op terug..! Ben zelf retebenieuwd hoe die ut doet
Cool gedaan. Ik ben benieuwd of het mechaniek de extra power aan kan. Dit hangt ook af van jouw vliegstijl nagtuurlijk.
Thanks.. Mechaniek moet t makkelijk aankunnen. Er zijn ombouw naar elektro die er meer vermogen op gooien..
...en hij heeft zn eerste vluchtjes gehad vandaag. Net toen ik de motor nauwelijks goed ingelopen had begon de uitlaat te klooien. Was dr al bang voor want dit is een 3-delige pijp die ik van te voren beter had kunnen fixeren. Zonder dat je het ziet kan ie verdraaien en de uitlaat blokkeren waardoor de motor stikt... Kijken of dat goed te verhelpen is. Of heeft iemand nog een goed uitlaatje liggen....? Heb wat korte crap filmpes voor de lol..
Hahah hier ook Nice dat het werkt met de 91 motor power zat dus jammer van de uitlaat,mss ergens een uitlaat op de kop tikken uit 1 stuk Nice Gr Jeroen
Hij staat nog erg rijk in verband met inlopen maar de laatste run zat ik op 6 minuten. Ik verwacht dat het niet veel minder wordt als wat ik voorheen had..