Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Nu ik mijn 600 e pro aan het
Herbouwen ben na de crash is mijn vraag,
Is het mogelijk om mijn gear ratio van d er
Tail te wijzigen zodat de tail wat meer
Te vertellen heeft. En niet zoals nu
2450 tpm moet draaien op de kop
Om hem strak te krijgen
Je kan de pinion veranderen. Ik deed dat met mijn RadicaL G30 ook.
Is wel iets anders verhaal want ik verlaagde mijn headspeed om rustiger te kunnen vliegen.
Je moet even kijken welke pinion je pakt. Als je tailpinion kleiner wordt aan de zijde waar de tail het frame in gaat zal de tail harder gaan draaien omdat de kleinere pinion eerder rond is dan een grotere en zal dus je tailspeed omhoog gaan. Nu heb je bij de trex (voor zover ik weet) dacht geen marge om je tail op en neer te schuiven om de andere maat van de pinion op te vangen.
Verder zet ik mijn tailpitch hardwarematig zo dat ie de torque opheft en dus niet constant moet corrigeren met de gyro/servo.
Voor zover ik weet, is de tail/ kop ratio vast..
Is ook geen mogelijkheid om een andere pinion te plaatsen, aangezien je dan een mogelijkheid moet hebben om de gearmesh te stellen.
En die heb je niet, of je moet hem maken..
De zoektocht naar een passend tandwieltje is dan nog een heel ander verhaal ;-)
Ik zou heel simpel de halfsymmetrische tailblades van Spinblades gebruiken. Geeft veel meer effect, en loste een zelfde soort tailprobleem op bij mijn 5-blads Hughes destijds.