T
tduc
Guest
hallo,
Mijn trex600 elektro heeft er nu zo'n 150 vluchten op zitten. De laatste 50 flights waren vooral inverted, of zoals we hier zeggen, op de kop Hé. Op de kop dus, hover en eenvoudige vluchten.
Ik merk nu te pas en te onpas dat wanneer de heli op de kop hangt in hover de tailboom plots kort en krachtig op en neer durft te gaan, dus niet dat typische low headspeed of underpower gedoe.
Nee, lijkt wel korte krachtige glitchen of interferences, rotor links /rechts blijft stabiel.
Dit zijn natuurlijk vervelende dingen want als er iemand bij komt staan doet hij het natuurlijk niet, enz. Ook begin je te twijfelen of ie het nu doet bij een bepaalde lipo of dan weer niet.
Soms denk ik dat het de wind is want bij inverted hover hou ik hem net onder de boomhoogte en soms komt hij er wat boven of komt hij in een meer open ruimte te hangen, etc.
Soms is het gewoon niet te bespeuren en dan na wat vluchten plots is het er even terug.
direct heli van positie verander en hop, weg is het.
Is het een nieuwe reaktie van de heli voor me die ik niet gewend ben als de heli op de kop hangt?? is het dito de reaktie van de headdempers inverted..
Er zitten de soft, dus de grijze dempers in.
afstandsbereik is super en in vluchten is er niks vreemd te bespeuren.
Set up: futaba ff10-2.4ghz, futaba dige 9252servo's, kit controller -motor.
Merk als ik de rotorkop statisch ronddraai de riem een tjsirpend/droog geluid maakt als hij over de front pulley draait, misschien is de riem wat droog gekomen..
Ik laat de riem eerder los hangen, meen te horen bij het uitspinnen dat de riem wat "klettert" in de tailboom. Misschien iets te losse riem??
Zo, misschien is het in feite, iets anders of niets.
Heli vliegt super, hemelshoog en ver, dus aan afstandbereik niks mis.
Herkennen jullie misschien iets van mijn verhaal??
gr
tduc
Mijn trex600 elektro heeft er nu zo'n 150 vluchten op zitten. De laatste 50 flights waren vooral inverted, of zoals we hier zeggen, op de kop Hé. Op de kop dus, hover en eenvoudige vluchten.
Ik merk nu te pas en te onpas dat wanneer de heli op de kop hangt in hover de tailboom plots kort en krachtig op en neer durft te gaan, dus niet dat typische low headspeed of underpower gedoe.
Nee, lijkt wel korte krachtige glitchen of interferences, rotor links /rechts blijft stabiel.
Dit zijn natuurlijk vervelende dingen want als er iemand bij komt staan doet hij het natuurlijk niet, enz. Ook begin je te twijfelen of ie het nu doet bij een bepaalde lipo of dan weer niet.
Soms denk ik dat het de wind is want bij inverted hover hou ik hem net onder de boomhoogte en soms komt hij er wat boven of komt hij in een meer open ruimte te hangen, etc.
Soms is het gewoon niet te bespeuren en dan na wat vluchten plots is het er even terug.
direct heli van positie verander en hop, weg is het.
Is het een nieuwe reaktie van de heli voor me die ik niet gewend ben als de heli op de kop hangt?? is het dito de reaktie van de headdempers inverted..
Er zitten de soft, dus de grijze dempers in.
afstandsbereik is super en in vluchten is er niks vreemd te bespeuren.
Set up: futaba ff10-2.4ghz, futaba dige 9252servo's, kit controller -motor.
Merk als ik de rotorkop statisch ronddraai de riem een tjsirpend/droog geluid maakt als hij over de front pulley draait, misschien is de riem wat droog gekomen..
Ik laat de riem eerder los hangen, meen te horen bij het uitspinnen dat de riem wat "klettert" in de tailboom. Misschien iets te losse riem??
Zo, misschien is het in feite, iets anders of niets.
Heli vliegt super, hemelshoog en ver, dus aan afstandbereik niks mis.
Herkennen jullie misschien iets van mijn verhaal??
gr
tduc