Trex 600 GF

Hehe eindelijk.
Na lang twijfelen toch een Trex 600e besteld. Hij is nog niet binnen, maar ik lees her en der op het forum dat sommige onderdelen die er standaard bij zitten toch beter kunnen worden vervangen...
Wie o wie geeft me een paar voorbeelden van wat er beslist moet worden vervangen, ik ben absoluut geen expert op dit gebied.
Dit is trouwens de kit die ik heb besteld:
Fast Lad Performance

alvast bedankt,

Tim de Boer

goeie shop waar je besteld hebt...

tja als je er absoluut geen expert bent hoop ik dat je met dit formaat heli wel met een expert gaat vliegen en evt bouwen....

eigelijk vliegt ie wel goed out of tha box, MAAR haha het volgende kan je upgraden wat geen overbodige luxe is;

de staartblad houders
en las ook van de mixing arms idd, zelf geen last gehad met de plastic versie.

ligt er een beetje aan welke servoos je neemt, sommigen kunnen tegen elkaar komen bij de montage in het frame...

bouwen ga ik met een expert doen en voor vliegen denk ik ook wel de nodige ervaring te hebben (belt cp + sim).
bedankt voor de tips, weet je misschien ook iets over de elektronische onderdelen; ontvanger lipo, ontvanger regelaar.
verdere setup:
770t combo
s3050 op swash
flightpower evo 5000 mAh 6s1p

goeie shop waar je besteld hebt...

tja als je er absoluut geen expert bent hoop ik dat je met dit formaat heli wel met een expert gaat vliegen en evt bouwen....

eigelijk vliegt ie wel goed out of tha box, MAAR haha het volgende kan je upgraden wat geen overbodige luxe is;

de staartblad houders
en las ook van de mixing arms idd, zelf geen last gehad met de plastic versie.

ligt er een beetje aan welke servoos je neemt, sommigen kunnen tegen elkaar komen bij de montage in het frame...

Oops sorry Z, ja ik doelde op de electronica die erbij zit, lipootje werkt ook goed, in tegenstelling tot sommige andere align lipos...

ontvanger BEC 3A hoeft geen 6A te worden?
en met mijn setup (servo's + gyro) hoe lang kan je dan vliegen (las iets over zippy's ofzo)

Oops sorry Z, ja ik doelde op de electronica die erbij zit, lipootje werkt ook goed, in tegenstelling tot sommige andere align lipos...

servo's durf ik niks over te zeggen, tja hoelang je kan vliegen ligt een beetje aan de pinion, maar zal rond de 6 minuten liggen, bij normaal vliegen...

Je vliegt ongeveer 6 minuten,
LiPo's mag je nooit leegvliegen maar 80% dus je kan er maar 4 Amp uittrekken,
althans wanneer je de LiPo's heel wit houden.

Met de ontvanger accu zal je zo'n 10 vluchten doen, zal heel erg aan je setup leggen.

Servo's op de swashplate S9252 of BLS-451
op de staart S9254 of BLS-251,
en de Gyro een GY-401 of een DS-760
(Of wanneer zoder je paddle wilt gaan vliegen een AC-3X)

Alle accu's moet je vliegen met een timer, en kijken wat er daarna in gaat.
Dan weet je precies hoelang je op alles kan vliegen.

Upgrade zijn in principe niet nodig,
zelf vind ik dat de Aileron-Levers en de Elevator-lever het beste metaal uitvoering kan nemen
omdat deze redelijk snel op de kopsekant kan gaan scheuren.
Zo en zo heb ik liever de ballinks geschroefd en locktite,
dan ballinks met een parker in het plastic.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat al die mensen doen met hun 600, maar als ik hover en wat heen en weer vlieg time ik 9 minuten en laad tussen de 3400 en 4000 terug dus onder de 80%.

6 minuten is wel heel weinig, of ze doen alleen maar wilde dingen of ???????

9 minuten is makkelijk haalbaar, gebruik de 10 pinion en niet de 11.

Back