Trex 600 of iets anders?

Hoi helivliegers,

Sinds enkele jaren nu vlieg ik met heli's. Ik was begonnen met een fp-tje en heb nu een SJM 430 elektro en een Hirobo shutlle plus op nitro.
Die laatste gaat de deur uit omdat het elektro gedoe me gewoon meer aanspreekt.
Nu dacht ik aan Trex 600 ESP omdat dit toch wel het meest voorkomend is(lijkt me).
Maar in albatros, shop hier vlakbij, verkopen ze alleen Thunder Tiger, Raptor 550E, met motor en snelheidsregelaar voor 285 euro.(kit)
De Trex zou ik kopen via internet voor het dubbele, wel met motor, snelheidsregelaar en servo's voor de swash en gyro met bijhorende servo, bij flying hobby.

Wat zou ik nu het beste doen, over raptor lees ik hier veel minder, maar is denk ik ook een kwalitatieve heli. Of is de Trex nog net dat ietsje beter(ook naar onderdelen toe)
Of zou ik voor nog iets anders gaan. Wetende dat ik een goede kwaliteit wil met genoeg power en wendbaarheid om mijn grenzen mee af te tasten. :)) Moet niet de goedkoopste zijn, mag natuurlijk wel.
De elektronica heb ik al van mijn andere heli.
Gyro: Futaba Gy520 met align DS650
Hitec HS645MG voor throttle en collective
Hitec HS635HB voor aileron en elevator.
Dus daar kan ik wel mee voort, geloof ik.

Alvast bedankt.

Robin D'haese
 
Voordeel van align is dat er heel veel dealers/shops zijn... zowel in nederland als het buitenland. kwaliteit en vooral afwerking van align is beter(lees, meer alu parts standaard)

Wat betreft de servo's, mocht je voor de trex gaan, de gyro+tailservo gaan prima werken, de swash servo's niet.. de trex heeft een CCPM aansturing, en dus heb je 3 dezelfde servo's nodig.
 
Ik heb eerst een raptor 30 gehad (nitro). Een leuke heli van goede kwaliteit waar verder niks mis mee is. Deze heb ik verruild voor een Trex 600 Nitro en ben nog veel enthousiaster over deze heli. Zoals Anko al zegt: De afwerking en alu rotorkop zijn een groot pluspunt. Onderdelen zijn overal wel te krijgen maar dat geld ook wel voor de raptor 30, electro weet ik zo niet. En je merkt dat de trex goed doordacht is wat constructie en opbouw betreft, een hele fijne heli om aan te sleutelen.

Persoonlijk heb ik liever een trex dan een raptor, maar smaken verschillen en het zijn beide goede heli's ;)
 
Soulbro:
als je voor de raptor gaat, heb je ook 3 gelijke servo's nodig.
De E serie van Raptor werkt ook met CCPM.
Persoonlijk zou ik de motor en regelaar van TT niet nemen, heb er slechte ervaringen mee
en een Trex heeft zijn diensten al bewezen.

groeten.
 
Jullie maken het weer makkelijker voor me.
Ik ga voor de Trex 600 gaan en neem er een extra servo bij zodat ik drie dezelfde heb op de tuimelschijf.
Wat zouden jullie dan doen of nog een 645MG die sterker is maar iets minder snel of de 635HB die wat minder sterk is maar wel net dat ietsje sneller?
Is denk ik voor een piloot zoals mij niet voelbaar.
Ik durf m'n Sjm nog maar heel even ondersteboven hangen en voor de rest vlieg ik maar wat in het rond. Wat voor mij al veel is vind ik. Maar ik wil meer natuurlijk. :)))

nogmaals bedankt voor de info

groeten
 
Bij de 600ESP zitten standaard ds610's die echt perfect zijn voor elke vlieger... van zwaar 3d tot hoveren.
 
Bij de 600ESP zitten standaard ds610's die echt perfect zijn voor elke vlieger... van zwaar 3d tot hoveren.

ja dat is dan de combi versie
in de nitro heb je ook een combi versie hier zitten ook ds610 in

vliegen bijde erg goed

ps soulbro je hebt pb
 
Nog beter!!
Ik dacht de ds610's te verkopen maar misschien zijn deze wel even goed dan die Hitec's.
Ik dacht die te gebruiken omdat ik dat merk meer gewoon ben. En de align ds650 voor de staart heb ik net gekocht, daar de prijs beter is in vergelijking met de futaba die ik gewoon was voor bij m'n gyro op mijn kleintje. En op m'n hirobo stond nog een iets oudere servo voor de staart.
Dus die align servo's zijn nieuw voor mij.

Dit wordt 'm :


T-REX 600 ESP Superior Combo(Black) [KX016013] - USD799.00 : Flying-Hobby.com, Have a nice flying experience everyday!

Maar dan met GY520 en ds650 voor de staart.


Kriebelt al :))
 
met de gp780(gyro) werkt het geheel ook goed, enkel wel rekenen voor extra kosten van duane bij je bestelling.

Bart
 
Wel nog beter.
Dan heb ik er eentje in reserve of kan ik hem voor een zacht prijsje door verkopen.
Heb je enig idee hoeveel extra douane kosten erbij zullen komen.
In de shop, hier in Antwerpen kan ik hem aankopen voor 600 euro maar dan zonder servo's en gyro.

groeten
 
pm berichtje naar soulbro voor de webshop

T-REX 600 ESP Superior Combo in belgie in de aanbieding voor 549 euro

AANBIEDING GELDIG TOT 10 JANUARI !!!!!!

549 euro is wel een heel scherp prijsje

zie je hem nog ergens goedkoper dan krijg je hem daar weer nog goedkoper.
 
Zo die knoop is doorgehakt. Heb de 600esp gekocht. Wel nog met de 600M motor maar dat gaat zeker voldoende zijn. En later kan ik nog altijd naar een scorpion gaan.
Nog een vraagje?
Zou die standaard regelaar voldoende zijn of moet ik naar iets beters op zoek? Ik zou hem vliegen op 6s.
 
ik vlieg hem nog met de oudere 650L motor en standaard regelaar ook op 6s,
en dat gaat redelijk goed. ik vlieg er licht 3d mee maar ik moet zeker genoeg tijd nemen tussen 2 batterijen voor af te koelen.
 
Ga het in het begin ook gewoon met de standaard esc doen. Op helifreak was er eentje die een alu koelvin op z'n esc had gezet, lijkt me een goed idee.

Ik dacht aan 30c lipo's 4000mah of zou ik dan te weinig power hebben en is 40c beter?

'k Heb ondertussen ook al wat rond gezocht naar verbeteringen en er zijn er die een 3de lager blok plaatsen op de hoofdas en grotere canopy mounts omdat anders de kap tegen m'n tandwiel zou wrijven, iemand hier wat nieuws over.


Robin
 
Voor de 600, en helemaal wil je de packs heelhouden, en t cg goed hebben, heb je minimaal 5000 packs nodig, en t liefst 40c om ze heel te houden..
 
Hoi,

Ik had nog een vraagje ivm met de Trex 600 ESP. Vooral(lees voorlopig) over de flybar nu.
Ik ben met het bouwen begonnen. Nu blijkt dat als ik de paddles op de flybar zet. Ik heb ze eerst mooi gewogen en heb ze even ver van de kop staan. Dat de flybar houder haaks op de flybar, zelf niet echt in evenwicht blijft. Ik weet niet dat dit een probleem is of hoe ik dit zou moeten oplossen.
De paddles kantelen dus eigenlijk steeds naar dezelfde zijde?

Iemand een idee??

Bedankt alleszins.

Groeten Robin
 
Nee, nog niet. Ik heb net nog maar de bladeholders met seesaw en flybar in elkaar gestoken. Maar omdat ik, met m'n vorige heli's gemerkt heb dat ik beter van in het begin grondig ben en ik dit al bizar vind. Dacht ik het toch al maar even na te checken hier.
Maar dus, ik kan beter wachten tot ik de blades erop heb. En dat is nog wel even want ik bent nog niet zo lang papa geworden en heb niet zoveel tijd om met de bouw verder te gaan.
Maar alle info is welkom natuurlijk.....
Langzaam maar zeker :)))

groeten
 
Back
Top