Trex 600 ombouwen naar Airwolf??

Ik loop er (serieus) over te denken om mijn Trex 600 om te bouwen naar scale, te weten de Airwolf van Funkey Fuselages

Ik weet dat ik toch nooit Hard 3D zal willen (of kunnen) vliegen, dus leek met dit wel een aardige optie.
Zijn er mensen die tips hebben voor mij of die mij het misschien afraden??

Benieuwd naar jullie reacties.

O ja, ik heb op runryder verslagen gezien van geslaagde ombouw van de 600 naar deze romp, dus technisch zou het mogelijk moeten zijn.

zal dan zowiezo een héél erg mooie heli worden :D

wat ik niet snap is dat je nooit 3d zal willen kunnen, ik heb dan niet over 'hardcore' maar gewoon wat rustige flips en inverted, 3d hoeft niet zo moeilijk te zijn en er is al genoeg voldoening te halen met wat rustig vliegen. een looping of roll kan er al erg leuk uit zien, en hoe rustiger hoe minder stroom het extra kost lijkt me.

maarja.. dat is maar een mening :wink:

Hoi HeliEdje,

Kijk eens op www.helidirect.com daar komt eerstdaags een prachtige body uit met retracts en verlichting incluis speciaal voor de TREX 600.

Ik denk zelfs dat ie minder gaat kosten dan die van Funkey (waar je zelfs nog de retracts moet bij gaan kopen alsook de verlichtingsset)

Ziet er echt gaaf uit !

Grtz,
Dirk

De Body van Century/Funkey is toch wel iets beter afgewerkt, bij ons in venlo vliegt ook iemand met de century airwolf en dat is echt een plaatje om te zien.

Wie heeft die geleverd?????????? :D

Gewoon voorradig bij ons.

Mvg

Ed

Edsheli zei:
De Body van Century/Funkey is toch wel iets beter afgewerkt, bij ons in venlo vliegt ook iemand met de century airwolf en dat is echt een plaatje om te zien.

Wie heeft die geleverd?????????? :D

Gewoon voorradig bij ons.

Mvg

Ed

WOW!! Da't scheelt ook nog in de prijs!
Ehhh......... ik wordt steeds enthousiaster!

En wat dat 3D betreft: tuurlijk wil ik wel rolls/flips/inverted/loops/stallturns etc. Ik bedoel alleen dat ik geen HARD 3d zal gaan vliegen.
Ik ga er met het vermogen van de 600 ervan uit dat ik die basic 3d firguren nog steeds kan doen met de Airwolf Body. Of niet?

Shit!!
Ik realiseer me ineens dat ik voor de retractables een kanaaltje tekort kom op mijn MX-12..... :(
Dan maar op voor een MX-16, of heeft iemand dan andere suggesties??

Ik heb zelf ook een BELL 222 van Funkey hier staan, daar zit een R50 in maar er past ook een T-rex 600 in met wat kleine mods.

Ik heb die van mij toen uit Singapore laten komen (www.rotor.com.sg) voor ongeveer 400 euro incl. verzenden en alle retracts/retract servo's e.d.

3D vliegen kun je vergeten met deze romp, de vliegeigenschappen zullen compleet veranderen. Ook is het geen gezicht om een Bell 222/airwolf op zn kop te zien vliegen.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Ik heb zelf ook een BELL 222 van Funkey hier staan, daar zit een R50 in maar er past ook een T-rex 600 in met wat kleine mods.

Ik heb die van mij toen uit Singapore laten komen (www.rotor.com.sg) voor ongeveer 400 euro incl. verzenden en alle retracts/retract servo's e.d.

3D vliegen kun je vergeten met deze romp, de vliegeigenschappen zullen compleet veranderen. Ook is het geen gezicht om een Bell 222/airwolf op zn kop te zien vliegen.

Cheers,

Richard

Richard, bedankt voor je reactie en je tip. Moest wel lachen om wat je schrijft over een Bell 222 inverted! :lol:
Ach, een looping en een roll zullen toch nog wel lukken denk ik (??)

Als je dit serieus wil gaan doen moet je ook eens kijken naar de Torque tube conversie kit, dat maakt het in en uit de romp bouwen van het mechaniek 10000000x makkelijker. De snaar is ook het probleem waar ik tegenaan loop met de R50 in de Bell 222 romp.

Zie mijn post hierover.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Als je dit serieus wil gaan doen moet je ook eens kijken naar de Torque tube conversie kit, dat maakt het in en uit de romp bouwen van het mechaniek 10000000x makkelijker. De snaar is ook het probleem waar ik tegenaan loop met de R50 in de Bell 222 romp.

Zie mijn post hierover.

Cheers,

Richard

Thanx Richard. Goeie tip! Maar ja daar zijn we inmiddels al aan gewend nietwaar? :wink:

Back