Trex 600 ontvanger accu via rce-b3x

Ik heb de volgende vraag ,

Bij de trex 600 zit een lipootje dat word aangesloten via spanningsregelaar van align
de rce-b3x .
Nu heb ik der enkele testen mee gedaan en vind dat die regelaar vrij warm word tot zeer warm als ik de servo's
zeer zwaar belast .

Nu heb ik hier wel wat schrik voor als die regelaar buiten dienst valt is het gedaan.
Zijn er mensen dat op zelfde systeem vliegen en dit oke vinden ?
Of zou het goed zijn om een andere ext. batterij te gebruiken van 6 volt .

Thx

Als je bang bent dat deze regulator te licht is dan kun je ook net zoals mij gebruik maken van een Duralite regulator, deze zijn er in: 5,1v/5,3v/5,6v en 6v. Ik gebruik zelf de 5,3v versie MET failsafe switch. Door deze schakelaar loopt niet alle stroom, maar deze stuurt alleen een electronische schakelaar aan. Onderbreken = aan, dus als je schakelaar kapotgaat blijft de regulator AAN, vandaar de benaming: Failsafe switch.
Ik gebruik de versie met de normale maat failsafe switch, deze past prachtig in de T-rex in 1 van de rond gaten (achterin, onderin)

Let op:
Je kan dus kiezen uit 5,1v 5,3v 5,6v en 6v
Met failsafe switch, met Heavy Duty failsafe switch en zonder schakelaar

www.duralitebatteries.com In Nederland zijn er enkele die ze op voorraad hebben, o.a. eheli geloof ik.

lg-r.jpg

Als er meerdere geinteresseerden zijn kan ik ze ook direct via Duralite leveren.

Cheers,

Richard

Nog vergeten te vermelden:

Er zijn ZEER veel mensen die de originele regulator gebruiken ZONDER problemen... Ik heb hem zelf niet gebruikt omdat ik mijn 9252 servo's niet op 5,8v wil laten werken.

Cheers,

Richard

thx Richard ,

Nu heb even gekeken en ziet er toch al wat beter uit die kunnen tot 7.5A aan en
de regulator van align tot 3A .

Nu ik zit met de servo's van hitec de HS-6975HB nu dat zijn wel zware servo's en daarmee denk ik
dat ik best dezelfde regutlator als jou gebruik .

Alvast bedankt voor de tip .

Thx

Nu heb ik tijdelijk nog de standaard regelaar opgestoken , op afwachting van de nieuwe
en wat blijkt nu , dat ik veel storingen krijg door de regelaar zelfs zonder dat de motor draait .
Wanneer ik er een ontvanger batterij opsteek van 6v is alles oke , met de regelaar krijg ik storingen .
De storingen beginnen pas als ik pitch geef , heeft hier iemand ervaring mee ?

Groetjes ,

Piranha

Die standaard align regulator werkt bij mij prima (levert 5.7V). Indien die van u storing veroorzaakt zou ik 'm terugbrengen, want dat ding werkt normaal gezien perfect. Let er wel op dat je nergens binding hebt. Die regulator is als ik het goed voor heb een lineaire dus geen schakelende regulator, dus in principe mag die geen storingsbron zijn.

Ik zit nu over de 100 vluchten, die van mij wordt ook helemaal niet warm. Ook de hoofd ESC wordt niet warm.
Servo's 3 * 9252 en één 611 plus bijhorende servo.

Op mijn Raptor 90 heb ik ook zo'n duralite 5.3V met failsafe switch en redundante li-ion, werkt zoals Richard zegt perfect.

Ik heb er nog niet mee gevlogen, maar thuis op tafel bij het afstellen wordt ie toch wel lekker warm hoor.
Ik heb wel 4 digitale servo's 3 Hitec en 1 9254 en een GY 401

Wel benieuwd of dit misschien te veel is voor deze BEC

Kan je dat even meten? Warm is natuurlijk relatief. Aangezien het een lineaire regulator is gaat die wel een beetje 'warm' worden.
Die F 9252 digitale servo's verbruiken zeer weinig, ik sta er altijd van versteld hoe weinig ik in die RX lipo moet steken na 4 vluchtjes.

Die F 9252 digitale servo's verbruiken zeer weinig, ik sta er altijd van versteld hoe weinig ik in die RX lipo moet steken na 4 vluchtjes.

Ik ook!! 60-80mah per vluchtje van 4 minuten... echt heeeeel weinig, ik zou in theorie met gemak 10x kunnen vliegen op de 1100mah 2s ontvangeraccu. Ik gebruik overigens wel een Duralite 5,3v regulator.

Hang inderdaad even een Ampere meter tussen je ontvanger en je regulator, dan kun je zien welke amperes de regulator moet leveren.... De Align regulator kan 3A constant leveren en heel eventjes 5 ampere... kom je daarboven dan stopt hij even met werken en komt daarna weer online na een 0,5s (volgens de overlevering).

Cheers,

Richard

Hallo,

Ik heb ondertussen enkele testen kunnen doen en alsook de storingen gevonden .
Alles was te danken aan de ontvanger , er zat een PPM ontvanger op dat feitelijk alles deed storen ,
alsook dat de regelaar zeer warm deed worden naar +- 45 graden .

Nu heb ik een pcm ontvanger gestoken en alles is opgelost , de temperatuur bedraagt nu bij ongeveer 7 minuten hard aan de sticks te draaien +- 25 a 30 graden en van alle storingen verlost .

Nu ook ff de ampere's gemeten , bij een normale vlucht , rond de 2 ampere maximum , hover 1 ampere , en de servo's goed belast komt hij op de max van 3 ampere . Nu als ik het gemiddelde bekijk van een noromale vlucht licht het rond de 1,80 ampere's

Zo nu kunnen we verder met de afwerking en afstelling en mss dit weekent is vliegen ( hoop ik echt als het tenminste goed weer is he ) .

Grts ,

Piranha

Back