Trex 600 op 12s, 20c 0f 30c?

Ik wil mijn trex 600 op 12s laten vliegen en wil hier 2x 6s 3000mah 20c turnigy lipo's voor gaan gebruiken.

Nu ben ik er niet helemaal zeker van of 20c genoeg zal zijn, ik heb wat forums afgespeurd en gezien dat bij de meeste 12s setups op de trex 600 een stroom loopt tussen de 10 en de 55 ampère met enkele pieken tot 86 ampère.
http://www.daddyhobby.com/forum/attachment.php?attachmentid=80914&d=1250475551

De turnigy's die ik wil aanschaffen kunnen 20c continu en 30c burst leveren, dat is dus 60 ampere continu met uitschieters naar 90 ampere.
Ik ga ook flybarless vliegen wat ook weer wat scheelt in het vermogen dat gevraagd wordt natuurlijk.

Het nadeel van de 30c variant vind ik dat ze zwaarder, een stuk duurder en vaak niet voorradig zijn bij de bekende chinese hobbywinkel;)
Waarschijnlijk omdat deze massaal aangeschaft worden voor de trex 500 en varianten.
20c daarintegen hebben ze genoeg in voorraad en zijn een stuk goedkoper.

Op 20c zou het allemaal net moeten kunnen volgens mij.

Iemand die al ervaring heeft met de trex 600 op 12s?
Welke lipo's gebruiken julie?

Veel piloten vinden 12s op een 600 size te zwaar.
10s vinden de meeste dan beter.

Ja dat heb ik ook op verschillende forums gelezen maar de meeste piloten die op 12s zijn gaan vliegen zijn heel enthousiast, vooral over het vermogen dat je dan hebt, het toerental schijnt zelfs bij de meest heftige tic-tocs niet in te zakken en ook aan het einde van de vlucht nog steeds veel power.

Het verschil in gewicht tussen 6S 5000mah 30c die vaak gebruikt wordt en 2x 6S 3000mah 20c is minder dan 200 gram wat door de grote vemogens toename ruimschoots goedgemaakt schijnt te worden.

10S is ook een mogelijkheid maar je hebt dan minimaal 2x 5s 3600 mah nodig volgens mij en dan zit je op ongeveer het zelfde gewicht als 2x 6s 3000 mah.

Ik wil mijn trex 600 op 12s laten vliegen en wil hier 2x 6s 3000mah 20c turnigy lipo's voor gaan gebruiken.

Nu ben ik er niet helemaal zeker van of 20c genoeg zal zijn, ik heb wat forums afgespeurd en gezien dat bij de meeste 12s setups op de trex 600 een stroom loopt tussen de 10 en de 55 ampère met enkele pieken tot 86 ampère.
http://www.daddyhobby.com/forum/attachment.php?attachmentid=80914&d=1250475551

De turnigy's die ik wil aanschaffen kunnen 20c continu en 30c burst leveren, dat is dus 60 ampere continu met uitschieters naar 90 ampere.
Ik ga ook flybarless vliegen wat ook weer wat scheelt in het vermogen dat gevraagd wordt natuurlijk.

Het nadeel van de 30c variant vind ik dat ze zwaarder, een stuk duurder en vaak niet voorradig zijn bij de bekende chinese hobbywinkel;)
Waarschijnlijk omdat deze massaal aangeschaft worden voor de trex 500 en varianten.
20c daarintegen hebben ze genoeg in voorraad en zijn een stuk goedkoper.

Op 20c zou het allemaal net moeten kunnen volgens mij.

Iemand die al ervaring heeft met de trex 600 op 12s?
Welke lipo's gebruiken julie?

Al trekt je motor niet meer dan 20C, toch zul je merken dat je meer power hebt met 30 of 35C. Ik denk toch door allerlei pieken dat je door die 20C je beperkingen zult ondervinden.

Het is gewoon zo.

loges

mijn trex600 ervaring
maximaal 10s,ik vind dat het meer vermogen van 12s niet afweegt tegen het meer gewicht

gr hub

Het verschil tussen 10S en 12S is volgens mij maar heel klein.
Dan ga ik toch maar voor 12S denk ik want dan heb ik als bijkomend voordeel dat ik de lipo's eventueel ook voor trex500 kan gebruiken.

Back