trex 600 regelaar?

trex 600 regelaar initialisatie?

Wanneer ik de trex 600 aanzet en gas geeft gebeurd er niets, de swashservo's bewegen wel alleen de heli geeft geen gas.

De regelaar (Origineel Align) maakt wel van allerlei geluiden 1 piep....twee piepjes......1 piep....twee....drie... en verder dan dit ben ik nog niet gekomen (laat he...)

Ik heb al geprobeerd de heli op te starten met volgas (of het kanaal in reverse stond) maar dit is het ook niet.
De Throttlecurve op de heli begint bij 0% en de idle up switch staat in normale modus..

Moet je zo lang wachten tot de regelaar is geïnitialiseerd of is dit iets anders?

Thnx

mss zit je throttle verbinding naar je receiver wel omgekeerd. normaal is wit de signaaldraad, rood(+) en zwart (-), wit kan ook oranje zijn en zwart kan bruin zijn maar ik dacht Align wel wit, rood zwart gebruikt.

Is het niet zo, dat wanneer je een nieuwe ontvanger aansluit op de regelaar, dat deze eerst ingesteld moet worden..? De regelaar moet namelijk weten wat volgas is, en wat gas volledig dicht is.
Bij mij is het tenminste zo..Wanneer ik een nieuwe ontvanger aansluit op mijn trex 600 met een turnigy regelaar, moet ik eerst volgas geven, dan weer gas terug. Zodoende weet de regelaar wat vol gas is..
Misschien even de handleiding downlaoden op het internet van de regelaar.
Let wel op, dat wanneer je dit doet, je de pinion van de motor verwijderd. Doe je dit niet, en de motor begint als een gek volle toeren te draaien, jezelf wel kan bedenken wat dit voor een gevolgen kan hebben. Succes ermee..

Laatst bewerkt:
dat klopt helemaal, in dit geval heb ik een complete set gekocht en zou je verwachten dat dit al is ingeregeld.

Nu bleek ook dat dit zo was, ik heb mijn oudere zender eraan gehangen en toen werkte het wel, ik kende de zender niet en er zat dus blijkbaar een switch op dat je het signaal naar kanaal 6 (de esc) blocked, switch omgezet en nu werkt het wel...

Thnx iig...

Back