trex 600e vrijlooplager gaat vast zitten

Ik heb een nieuwe 600 met GF frame. Na zo'n 18 vluchten een crash gehad, niet te erg; nieuwe bladen nieuwe staartbuis en hoofdtandwiel. De hoofdas was nog recht.
Gelijk een hoofdtandwiel met 188 tanden genomen, deze zou iets stiller zijn.

Daarna gevlogen en gemerkt dat het vrijlooplager vast zat. Tandwiel verwijdert, gekeken niets te zien, ik kreeg wel heel moeilijk het tandwiel van de as geschoven deze zat vrij vast.

Toch maar een nieuw vrijlooplager gekocht en geplaatst, voor de zekerheid ook maar de hoofdas vervangen.
Getest en alles is oke.

Net gevlogen en na de 2e accu voel ik aan de rotor en zit weer het vrijloplager vast.

Iemand enig idee hoe dit kan komen ?

Geen idee hoe dit zou komen, heb zelf geen t-rex 600 maar gebruik zelf atf-olie op mijn vrijlooplagers. Heb ergens gelezen dat dit gebruikt zou moeten worden op vrijlooplagers en heb een keer met mijn vorige heli ( eco8 ) een niet soepel lopend vrijlooplager gehad.
een dagje in de atf olie gezet, teruggeplaatst en het werkte weer perfect.
atf-olie kun je in de autogarage krijgen.

Maar als dit zich 2x voor heeft gedaan dan zal dit waarschijnlijk een bepaalde oorzaak hebben waarvan ik dus niet zou weten wat het is.

De jezus-bolt onderaan (die door het tandwiel en de as gaat) nooit te strak aandraaien.
Hierdoor vervormt anders de one-way tot een ovaal. Raptors hadden dit verschijnsel vaak.

Ik heb ook net een nieuwe 600E gebouwd en daar ging de hoofdas ook super stroef door de one-way heen. Kan nooit goed wezen. Meer mensen met een nieuwe kit die hier last van hebben?

Groeten,
Tjerk ;)

Ik draai die jezus bout inderdaad strak aan, zal deze eens los 'vastzetten' dit moet door het zelfborgend boutje geen probleem zijn.

Ik heb nu even geen tijd maar zal wel posten of dit de oplossing is.

Ik heb uiteindelijk een nieuwe bus gemonteerd waar het vrijlooplager inzit. Dit heeft het probleem opgelost. Waarschijnlijk de jezus-bolt te strak aangedraait waardoor de bus mischien iets ovaal is geworden.

Back