Trex 600efl welke locktide / CA glue

Loctite geen loctide of locktite of locktide....

Ik gebruik de echte 243 en 248stick. kost iets meer maar werkt tenminste itt sommige bouwmarkt producten die alleen voor grove schroefdraad bedoeld zijn.

Gebruik alleen de originele 243 blauwe loctite en de rode voor de pinions.
CA of secondenlijm gebruik ik nooit want dat houdt toch meestal niet op zwarte plastic onderdelen dan nog beter epoxy 2 componenten lijm voor bv boom braces.

Heb net mijn 700e dfc gebouwd, maar heb een vraagje. Bij de dfc kop kun je met een kleine rod het bladspoor verstellen. In de align manual staat er dat je r48 moet gebruiken. Is dit ook loctite? Kun je ook gewone loctite hiervoor gebruiken?

Alvast bedankt!

Heb net mijn 700e dfc gebouwd, maar heb een vraagje. Bij de dfc kop kun je met een kleine rod het bladspoor verstellen. In de align manual staat er dat je r48 moet gebruiken. Is dit ook loctite? Kun je ook gewone loctite hiervoor gebruiken?

Alvast bedankt!

De ene kant van de rod moet met R48 "gelijmd" worden helemaal in de main rotor grip arm! en de andere waar dus het ball linkje(plastic) word natuurlijk niets op gedaan en alleeen met deze kan je eventuele blad spoor verstellen
let er wel op dat bij de ballink de letter A altijd naar buiten wijst!!
goed op meten met een schuifmaat zodat ze alle 2 het zelfde van lengte zijn dan heb je haast of geen bladspoor
wees hier noukeurig in!
R48 grooen is een metaallijm
T43 blauw is een borgmiddel(Loctite243)

S6

Greetz,

Jeroen

Dat wist ik niet ik heb nog geen DFC in elkaar gezet,had alleen de manual bekeken

Jij zou het best weten aprilliavalerosi jij heb ze wel in elkaar gezet
Thanks

Jeroen

Bedankt jeroen, ga ik toch voor de zekerheid doen. Nu zit er t242 in. Zou volgens mij voldoende moeten zijn, maar beter het zekere voor het onzekere.

Vraag, kan je het nadien wel weer los krijgen? Door verhitting ofzo? Of is het permanent verlijmd??

Grt, mark.

242 is ook een borglijm voor metalen bouten dus blauwe loctide, daar hoef je niks bijzonders voor te doen om terug los te krijgen.
Dus geen verhitting en niet permanente lijm.

Bedankt jeroen, ga ik toch voor de zekerheid doen. Nu zit er t242 in. Zou volgens mij voldoende moeten zijn, maar beter het zekere voor het onzekere.

Vraag, kan je het nadien wel weer los krijgen? Door verhitting ofzo? Of is het permanent verlijmd??

Grt, mark.

Back