Inmiddels weer een 600N erbij gekocht. Deze is een Flybar versie.
De tweede Align 600N (met belt) heeft een align motor (blijkbaar ook een OS), maar het is een 50-HZ (Blauwe kop), geen 55. Vind ik wel jammer, want ik hou wel van een beetje Powerrr.
Probleem1 (Opgelost) :
Hij kwispelt erg met de staart (langzaam met een uitslag van circa 20-30 cm).
De staart aansturing was errug stroef. Na vervangen van meerdere onderdelen gaat die nu verderlicht.
Maar kwispelt nog steeds. Het hele gain bereik geprobeerd.
Na vervangen van de standaard tail blades met grotere tail blades van 105mm is het kwispelen weg
Probleem2 :
Tijdens het hoveren schudt de heli nochal. Erg onrustig in de hover.
Hangt dus niet mooi stil maar gaat een beetje alle kanten op (circa 2 cm).
Ik vermoed dat de bougie te warm is waardoor hij te snel ontbrand in de motor en beetje pingelt, maar heb nog te weinig ervaring met nitro helis om een betrouwbare diagnose te kunnen stellen.
Wellicht te weinig toeren... Niet opgemeten, maar afgaand op het geluid lijkt het wel goed.
- Main Bladen (Align) zijn perfect in balans
Ik balanceer met een Blade balancer waarbij de bladen worden vastgeschroefd aan weerszijden.
- Flybar paddels op bijna exacte afstand.
Enig idee waar ik het schudden in kan zoeken?
De tweede Align 600N (met belt) heeft een align motor (blijkbaar ook een OS), maar het is een 50-HZ (Blauwe kop), geen 55. Vind ik wel jammer, want ik hou wel van een beetje Powerrr.
Probleem1 (Opgelost) :
Hij kwispelt erg met de staart (langzaam met een uitslag van circa 20-30 cm).
De staart aansturing was errug stroef. Na vervangen van meerdere onderdelen gaat die nu verderlicht.
Maar kwispelt nog steeds. Het hele gain bereik geprobeerd.
Na vervangen van de standaard tail blades met grotere tail blades van 105mm is het kwispelen weg
Probleem2 :
Tijdens het hoveren schudt de heli nochal. Erg onrustig in de hover.
Hangt dus niet mooi stil maar gaat een beetje alle kanten op (circa 2 cm).
Ik vermoed dat de bougie te warm is waardoor hij te snel ontbrand in de motor en beetje pingelt, maar heb nog te weinig ervaring met nitro helis om een betrouwbare diagnose te kunnen stellen.
Wellicht te weinig toeren... Niet opgemeten, maar afgaand op het geluid lijkt het wel goed.
- Main Bladen (Align) zijn perfect in balans
Ik balanceer met een Blade balancer waarbij de bladen worden vastgeschroefd aan weerszijden.
- Flybar paddels op bijna exacte afstand.
Enig idee waar ik het schudden in kan zoeken?
Laatst bewerkt: