Trex 700 E 12S

Een vraagje, heli (Trex 700 12S) is gua balance neutraal toch klimt deze erg tussen de 75% en 100% trottle kortom moet erg "geduwd"(nick) worden!
Heeft iemand een suggestie waaraan dit kan liggen? graden zijn +10 /-10 :confused:

swash

Hoi Laurens,

Maar de servo's werken toch sync.Als deze beneden goed staan met dezelfde uitslagen (op de servo's) mag deze bovenin toch niet veranderen en zo ja hoe ga ik dit dan oplossen?:confused:

Moet effe kijken of de swash bovenin niet lineair staat!

Door kleine verschillen kan de uitslag net wat anders zijn op de extremen van je totale uitslag. Verder kan het voorkomen dat 1 servo iets achterblijft op de rest.

Je kan dit oplossen door die ene servo ietsje meer uitslag te geven dan de rest. Zelf wist ik dat ook niet tot voor kort.

swash

OK Laurens bedankt ga dit effe uitzoeken zover ik het met de "blote" ogen kan zien blijft de swash netjes lineair tot boven maar iets verschil kan natuurlijk dit veroorzaken.
Nogmaals bedankt voor de tip en ik ga het proberen op te lossen.

Je kan een carbon staafje pakken en op de swash leggen, dat maakt het wat makkelijker om de boel te controleren. Een swash leveler is nog beter.

Bedankt voor de tip Laurens!Denk dat ik het daar moet zoeken of mijn aanstuurstangen zijn niet perfekt synch.op de servohevels gemonteerd waardoor deze ook niet goed synch.aansturen:rolleyes:.

Dat maakt niet zo uit, ze kunnen perfect staan met je pitch op 0 graden, maar in de extremen van je uitslag kan het je servo zelf zijn die de boel verschillend aanstuurt.

OK neem ik de extreme uitslagen "onder de loep" is super kl..te om hiermee te vliegen.Heb voorheen met Trex 600 (10S) niet dit probleem gehad terwijl de aansturing/opbouw idem is/was aan die van de T700. Dus mocht dit het probleem zijn gewoon de einduitslag(en) van de servo(s) aanpassen?

Vinnie, is het opgelost ?
Ik heb een swash leveler passend voor de rex 700.
Ik zal zorgen dat ik hem volgende keer bij me heb. Misschien morgen of volgende week.

Back