Hallo,
Ik ben niet nieuw op dit forum maar tot nu toe was ik altijd passief en heb ik alleen maar de forums gelezen, daar wil ik nu verandering in brengen.
Na enkele jaren alleen elektro heli's te hebben gevlogen ben ik sinds dit jaar helemaal overgestapt op benzine!
M'n Trex 550E heb ik de deur uitgedaan, m'n Trex 700E gestript, de elektro aandrijving verkocht en een Zenoah G260 PUH gekocht.
Heb daarmee wel wat power in moeten leveren ten opzichte van de standaard 12S aangedreven 700E maar aangezien ik toch geen die-hard 3D vlieger ben geniet ik nu vooral van de langere vliegtijd van een Gasser.
Totdat het eerste probleem kwam: de ontvanger-accu bleek de zwakste schakel en raakte (te) snel leeg.
Toen las ik op verschillende fora dat er al Gasser piloten waren met een onboard generator, dat moest ik ook hebben!
Vooral omdat ik voornamelijk "wildvlieger" ben kan ik niet zomaar overal even een accu opladen.
Maar om nou voor 200$ zo'n systeem te bestellen via internet vond ik te duur dus heb het zelf gemaakt.
Na enig rekenwerk via Ali-express en Conrad de benodigde onderdelen besteld en alles tot een werkend geheel gesoldeerd.
Ik ben nog steeds in de prototype fase maar het werkt, de voltage output van de generator is regelbaar en de generator levert voldoende power om heel de elektronica te voeden én de accu op te laden. Dat alles voor nog geen 30€ aan onderdelen, inclusief accu.
Dus nu hoef ik nooit meer eraan te denken om de ontvanger accu op te laden (is een NiMH accu, dus die loopt leeg als je 'm niet gebruikt), of bang te zijn dat ie weer eens te snel leeg is, gewoon benzine tanken en de zender opladen en gaan. Die zender-accu houdt het een hele dag vol en met een 2 liter benzine-kannetje ben ik ook wel even zoet!
Foto's van het generator systeem volgen nog maar dit wilde ik alvast kwijt.
Flyingfloris