trex 700 gasser

Hallo,ik zou mij een trex 700 gasser willen aanschaffen.
Ik weet er eentje te koop staan met een zenoah 23 cc motor
Ik denk er ook aan om er een 800 van te maken maar ik vraag me af of een 23cc dan wel genoeg is en wat er allemaal nodig is voor de ombouw.
Ik vermoed om van 700 naar 800te gaan is het enkel de staartbuis met torcq tube en de pallen vervangen toch? of is de romp van een 800 ook groter?

Wie heeft raad?
MVG
 
Wat er nodig is voor de ombouw, kan ik je niet vertellen.
Wat de motor betreft: of die 23 cc Zenoah genoeg is, hangt puur af van wat je met die heli wilt gaan doen. Voor schaal is het met 100% zekerheid ruim voldoende, voor Aerobatics gaat het denk ik ook nog wel, voor 3D zal het vast niet voldoende zijn.... Maar dat laatste is wegens gebrek aan ervaring, een beetje een gok.

Groet, Bert
 
Hoi,

23 cc is voldoende, wat ook Bert vertelt,
voor schaal-helis,
Vario adviseert zelfs voor mijn Bell 47 G III
een 23 cc of een 29 cc Zenoah,
en die Bell heeft 18 kg of zo iets,

Benzinetrainer (800er heli) met 7,5 kg vliegt perfekt met 23 cc Zenoah

wil je airobatic of 3D vliegen,
zo is volgens mij de motor te zwaar en niet flexibel genoeg,

hier gebruik je beter een nitromotor
(elektromotor kan ook, maar dat hoort in een andere rubriek)

voor gewoon rondjes vliegen met een T Rex 700 of 800 is die goed,
kijk maar hier op het forum, da vliegen al 'n paar.

groetjes van Heli-Uwe
 
Bedankt heli uwe,ja het is gewoon om wat rondjes te vliegen. Ik vind het gewoon de max een gasser heli. 3D vlieg ik wel met mijn 600 electo :). Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
dat bedoelde ik,

leuk aan brandstof vliegen is de tijd,
met mijn Trainer vlieg ik 20 minuten, en het zit nog zat reserve in de tank

suc6, Uwe
 
Je zou met die Trainer tegen de 45 minuten moeten kunnen halen Uwe, toch minstens 35 minuten met reserve....

Groet, Bert
 
Yes, Bert,

;) maar ik tank meest zo 3/4 vol, niet te zwaar en niet morsen, ...
dan vlieg ik 20 minuten, en die is nog niet leeg,
denk ook volle tank zo 40 minuten kan in ieder geval,
zonder een noodlanding met lege tank te riskeren

groetjes van Uwe
 
Back
Top