Trex 700 met OS91 op 15%

Ik vlieg al geruime tijd met mn 700 op 30% coolpower en dat gaat goed...maar het begint duur te worden, ik betaal hier 30 euro voor een gallon, uitgerekend kost mij dit 5 euro per vlucht...aan 8 min vliegen...
Nu kost de 15% 16 eur de gallon, dit is de helft van prijs.
Nu is mn vraag of mn vermogen ook met de helft gaat zakken of zal dit best meevallen. Met wat vliegen jullie op de 700 nitro?
Als je occasioneel maar wat vliegt valt dit allemaal wel mee, maar als je veel wilt vliegen kost dit toch behoorlijk veel geld.
Mn elektro kost 1,5 eur per vlucht...met dubbel het vermogen...maar nitro blijft geweldig;)

Je hebt al een overschot aan vermogen met die 15 cc, ik draai nu alles op C5 van Quartel, dus 5 % nitro en al mijn motoren draaien er prima op.

Het voordeel van veel nitro is dat je de sproeier lekker ver kan opendraaien en de motor gewoon blijft presteren. De draaikolk in de tank wordt gewoon voor lief genomen :confused:

% nitro

Hey Lennovich1
Ik maak mijn brandstof zelf met Motul olie en 10% nitro. Ook voor in mijn schaal helis nog nooit problemen waargenomen. Overstappen naar een lager percentage nitro zal geen probleem zijn. Vergeet wel niet uw motor opieuw af te stellen: bij een lager percentage nitro zal hij wat armer afgesteld moeten worden en controle van de temperatuur!! Een OS91 hou je best koel !

Gr Peter

Laatst bewerkt:
Het vermogen daalt zeker niet met de helft maar je merkt het wel in vermogen.
Het hangt meer van je vliegstijl af. De 30% gebruik je pas echt met hard 3D waar je het uiterste vermogen vraagt.
Doe je soft 3D of minder dan hoor je de motor misschien iets meer inkakken maar is nog ruim voldoende vermogen aanwezig.
Tic Tocs kunnen nog prima.
Je moet misschien iets beter sturen, beter power management en misschien iets minder snel achter elkaar.

Back