TREX 700E 3G setup

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
N

nwolsink

Guest
Nu de 700E onderweg is naar de winkel heb ik er maar 1 in pre order gezet
Ik heb gekozen voor de 3G kit en heb derhalve niet veel meer nodig aangezien het meeste er al bijzit, echter nog een paar dingen:

-Wat is dat voor 2 in 1 deans connector en waar kan ik die krijgen (zie foto)
-Ik wil een CC 125 ICE HV ESC maar deze "bestaat" (nog) niet, Turnigy ook een optie?
-ik ga geen BEC gebruiken maar zet mijn TORQ 9088 servo op het roer en draai dus alles direct op een 2S RX LiPo

20100417_e6f5be313cdc98263ce2S8TOmsUL4jQk.jpg.thumb.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou aanbevelen castle creation als niet de ice dan de gewoone versie
heb zelf paar maanden terug de cc 110 hv gekocht
werkt echt fantastisch
met makelijke prog sofware
ik vind een dijk van een regelaar voor zijn geld
gebruik hem op mijn henseleit mp xle met 12 s 30c en een scorpion 4035-560kv
gewoon goed

gr hub

Her en der wordt ook reeds gesuggereerd dat de Castle Creations Ice HV 80 ook geschikt is / gebruikt wordt op de 700E.
CSEICE80HV-450.jpg

Wat is eigenlijk het verschil tussen ICE of niet, heeft dat met datalogging te maken?

Ik weet niet welke pieken een CC 80 HV aankan, maar het is goed mogelijk. Zeker met zo'n heatsink.

Verder zou ik persoonlijk toch voor een Jive gaan;-) Deze is makkelijk in te stellen, en werkt perfect.

Ik weet niet welke pieken een CC 80 HV aankan, maar het is goed mogelijk. Zeker met zo'n heatsink.

Verder zou ik persoonlijk toch voor een Jive gaan;-) Deze is makkelijk in te stellen, en werkt perfect.

Maar ik wil er niet meer dan € 200 voor uit geven, vind die Jive's echt belachelijk duur, kan je een 90'er nitro motor voor halen

Denk dat die 2 in 1 deans connector eigen brouwsel is om gemakkelijk je accus in serie te zetten, wel proper trouwens op die manier.

Maar een dure gasservo, governor, regulator en ontvangerlipo is wel zoveel geld waard? Een jive heeft dat toch echt allemaal dr in zitten.

Maar een dure gasservo, governor, regulator en ontvangerlipo is wel zoveel geld waard? Een jive heeft dat toch echt allemaal dr in zitten.

Dat kan zo zijn maar als ik al die zaken bij elkaar leg heb ik iets meer gevoel van waarde dan met 1 ESC, laten we wel wezen de 700E kost reeds niet al te veel geld, dan ga ik niet meer 1/4 van dat bedrag aan een ESC uitgeven, als hij het doet dan doet ie het

Ik houd het voor eerst bij de 700E 3G combo + de ICE HV80A ESC, hoop dat ze volgende week mijn kant op komen, nu nog even accu's gaan uitzoeken

Ik heb echt alle soorten regelaars gehad, heb nu een T600 met Jive 80HV en een T700 met een powerjazz...... Kontronik kan echt niets tegenop.

De autotiming werkt echt perfect, en de governor tja kan ook niet beter.
wel erg duur idd, maar als je stevig en langdurig 3d wild vliegen echt een must.
Ik heb al heel wat castle's eruit zien fikken, dat hoeft maar 1 keer te gebeuren en dan is het een hele dure esc ineens he.

Ik vlieg nu een jaar met mijn 700E en heb vanaf het begin al de cc110 erop zitten en sins kort gebruik ik deze met hun nieuwe software. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb er een scorpion 4035-500 op zitten met een 12t pinion 20 kv minder dan de align motor.
Verder heb ik spektrum 7100 ontvanger erin en vlieg ik mijn align ds620 servo's al een jaar op 8v zonder problemen.
Ook heb ik een week of 6 geleden ook de 3G op mijn 700 gezet en ook deze heb ik op 8v en de staart word terug gebracht naar 5,5.
Ik zit nu al een paar dagen te twijfelen of ik ook de nieuwe 700E moet bestellen, ik vind vooral de wat lagere kop en manier van accu's wisselen erg mooi bij deze heli.

hoop dat je hier wat aan heb

gr,
Jan-willem

Mijn Trex 700e vloog perfect met de CC Ice 80HV en de regelaar werd nooit warm.
Na 15 Vluchten wel een probleem gehad met de Ice maar dat bleek een productiefout en is zeer snel en goed opgelost door Fast Lad

nwolsink, geen zin om een klein bouwverslagje te plaatsen als je hem binnen hebt? ;-)

het ziet er een zeer mooie machine uit en het wisselen van de accu's is echt 'poepsimpel ;-)

Ik zit nu al een paar dagen te twijfelen of ik ook de nieuwe 700E moet bestellen, ik vind vooral de wat lagere kop en manier van accu's wisselen erg mooi bij deze heli.

hoop dat je hier wat aan heb

gr,
Jan-willem

Een nieuwe 700E ? Ik wist niet dat er al weer een nieuwere versie is. Wat zijn de verschillen tussen die 2 700E's ?
Best verwarrend omdat ze dezelfde naam hebben..

Grt,
Eric.

Een nieuwe 700E ? Ik wist niet dat er al weer een nieuwere versie is. Wat zijn de verschillen tussen die 2 700E's ?
Best verwarrend omdat ze dezelfde naam hebben..

Grt,
Eric.

Eric,
met de 'oude' wordt een conversie van de 700 nitro bedoeld
maar er is onlangs ook een 700E uitgekomen van Align, is uit the box voorzien op elektro
Die is verkrijgbaar in flybar versie en ook als combo met 3G setup.

Och..

Ok, nu is me het duidelijk Dieter.
Bedankt voor je reactie.
Ik dacht dat Align met de 700E inmiddels 2 versies verder was.
Dat leek me al erg rap :0)

Laat ons meegenieten met het bouwen Henk....

Grt,
Eric.

Back