trex 700n omgebouwd naar E met heli chris

HALLO,

ik heb 2 weken geleden van een mbf member een 700e overgenomen, het is een Align trex 700n omgebouwd met de heli chris conversie set.

Setup:
kontronik pyro 30-12
Castle creations 80hv
Align standaard bec
futaba 452 op de swash
Graupner DS 9800G op de tail
Mikado vstabi 5.1 upgrade
CY blades, align voor staart
2 X lipo turnigy 6S 5000 mah

full

full

Dit alles mooi vliegend voor 600 euro en kreeg er een 617 ontvanger bij en werd nog even bij het ophalen ingesteld op mijn zender en werd nog gekker ; kreeg er nog een vstabi gratis bij (zonder sensor dan wel)

Ik heb wat vragen c.q. zorgen:
- de accu's en phoenix zijn aangesloten met t-plug (deans) , Ik heb gelezen dat deans tot max 50a gaan dus VERVANGEN voor ec5?
- Mensen op de club zeggen dat de phoenix 80hv niet GOED genoeg is, Ik denk dan: max in de zender op 80% throttle en probleem opgelost en dan mijn kontronik 80hv op de henseleit of goblin doen het ook prima. Die kan
160a met piek aan , geld ook voor de phoenix toch??

Laatst bewerkt door een moderator:
1: vervang die linkjes in de kop, die ene ziet er nogal krom uit

2: ik ben geen electrovlieger (niet met groot spul dan), maar wat ik hier lees is dat 80 amp voor een 700 size een beetje krap is.
De throttlecurve op 80 = groter probleem, des te meer je de regelaar "dichtknijpt", des te warmer deze zal worden
de meeste 700's die een beetje grof doorvliegen zie je toch met 100+ regelaars komen

punt is dat die piekwaarde maar een paar seconden volgehouden kan worden
ga je toevallig net 1 sec over die tijd heen = vlam
daarnaast is de electronica dan eerder kapot, er gelden ongeveer dezelfde weten als bij mechanica (op het randje zitten = meer slijtage= eerder overleden)

Andere kant van het verhaal, je hebt best kans dat als jij je heli logt tijdens jouw wildste vlucht, je mischien zelfs in de pieken netjes onder de 80 amp blijft.
We hebben wel eens de neiging de zwaarst belaste heli's te pakken om de gemiddelde mee uit te rusten

Die stuurstangen zien er inderdaad uit alsof ze een beste dreun hebben gehad. Zelfs de verf ligt er af lijkt het wel.

Zou de boel even goed nalopen voordat je em de hoogte in gooit ;)

is de heli zo ook gevlogen,
de rotorhoofd staat zo hoog, het is (denk ik) ook een rotorhoofd met flybar

en kreeg je daar onder ook die 2 6s lipos in?

Laatst bewerkt:
De heli heeft gehoverd zo toen ik hem kocht, die kromme as is rechtgebogen en heb op mijn eigen club even gehoverd maar vertrouwde het niet i.v.m. de deans en de phoenix.
Ook zitten veel kabels langs het frame weggewerkt zonder sleeving.
Ik zie het nu ook , dit is een flybar kop waar de flybar dingen gewoon vanaf gesloopt zijn. the first flybarless head.

nog geen antwoord op mijn 2 vragen
deans en phoenix

Deans gaan wel voldoen, geen punt.

Van de kop zijn wel de armen verlengd dus qua geometrie is dit geen enkel punt. Hier heb ik ook lang mee gevlogen.

Alleen Phoenix ervaring heb ik helaas niet.

Ik heb wat vragen c.q. zorgen:
- de accu's en phoenix zijn aangesloten met t-plug (deans) , Ik heb gelezen dat deans tot max 50a gaan dus VERVANGEN voor ec5?
- Mensen op de club zeggen dat de phoenix 80hv niet GOED genoeg is, Ik denk dan: max in de zender op 80% throttle en probleem opgelost en dan mijn kontronik 80hv op de henseleit of goblin doen het ook prima. Die kan
160a met piek aan , geld ook voor de phoenix toch??

Afgezien van het feit dat die deans connectors niet veel aankunnen zijn het ook nog eens gewoon klote stekkers, beter vervangen door EC5 naar mijn mening.

Als je je regelaar op 80% zet worden de ampere pieken juist hoger
A speed controller controls power to the motor by turning full throttle current on and off really fast, 11 to 13 thousand times per second (Pulse Width Modulation or PWM). The percentage of each on/off pulse that is off compared to the part that is on determines how much power the motor sees. I.E. With a pulse that is 50% off and 50% on the motor will see 50% power*. Because each on pulse is 100% of full throttle current, a system set to pull 20 amps at full throttle through a Phoenix 10 will not last if you are throttled back to the point where you only see 10 amps on a wattmeter. The ESC in this case is still switching 20 amps, which it can’t do for long. Actually it is worse than the simple example above. Because an electric motor will always to try to pull as much power as is available to get to its rpm (volts times Kv), when you are running the motor below its Kv speed by switching power on an off, each on pulse will actually be way over the full throttle amp draw. That is why ESCs work harder at partial throttle than full throttle and why we underrate our ESCs. We underrate not so they can handle more current than their rating at full throttle, but so they can handle extended partial throttle operation with no problems.
wat plaatjes
[136914] dont-reduce-esc-over-current-partial-throttle-very-bad

Kontronik 80A is zoals je zelf ook zegt 160A continu met goede koeling.
Maar dat is uniek aan Kontronik en gaat absoluut niet op voor andere merken.
Je kunt het proberen met rustig vliegen en de logs uitlezen, daarbij ook klaar zijn voor een mogelijke autorotatie. Afhankelijk van je vliegstijl, toerental, bladgrootte en pitch zou het wel kunnen.

Ik heb een 450 se v2, deze had ik altijd draaien op de originele motor met de originele regelaar van 35 amp.

ik ben ivm totaal versleten lagers overgegaan naar een andere motor, degene die officieel in de pro versie hoort (de mx, uit mn hoofd)
in reviews zie je dat deze dingen met gemak 40 amp trekken voor toch wel wat langere tijden.

Dus ik een 50 amp regelaar erop gezet, van cc
deze heeft ook een log, dus mn eerste vluchten heb ik op mijn manier lekker wild gedaan, wat blijkt: mijn hoogste piek, met mijn vliegstijl ligt op 28 amp...
En dat is een zeer korte piek tijdens een knallende climbout.

Dus, loggen is hier de boodschap..
goeie kans dat je ruim onder die 80 ampere blijft
maar als je eroverheen blijkt te gaan, gaat dit op de langere termijn wel problemen opleveren
dan ligt het aan de chinees die jouw regelaar in elkaar gebakken heeft of hij zn vingertjes in het 100% kwaliteit bakkie of die van 80 % heeft gestopt met pakken van de onderdelen..

in ieder geval niet meteen in de eerste vlucht 100% vermogen vragen, kijk eerst ff wat de logs doen
beetje jammer als je bij de eerste climbout meteen een vlam ziet

het hangt totaal van je vliegstijl en setup af.
Had met de logo600 laatst pieken van 170A met een Jive80HV
Bij iemand anders 150A in de 7hv met een yge120HV
Of 100A 10seconden lang bij een speedrun.

stuurstang

thanks voor de tip maar heb ik al gedaan.
Deze kop is een flybar kop omgebouwd of eigenlijk gesloopt naar fbl.
ik had die lengte stang besteld op een webwinkel maar bij aankomst thuis (meerdere dingen besteld) was dat artikel niet meer leverbaar.

ik heb nog een originele fbl kop liggen dus bouw die er wel op. vertrouw het niet zo met die lange stang die al eens verbogen is.

nou , probleem opgelost , ik ga de electronica van deze converted n-e ombouwen naar een lege Tdrex 800 die ik gister gekocht heb en deze converted n-e gebruik ik als spare onderdelen. 2 weken geleden heb ik een powerjive 120hv gekocht en die gaat in mijn goblin en komt er in deze de vrijgekomen jive 80hv. Kan ik mooi alles opbouwen en netjes sleven.

full

Back