trex ander kleur frame

• Topicstarter Topicstarter tazy1704
  • Startdatum Startdatum
T

tazy1704

Guest
Hoi.

De trex is een leuke helicopter. Maar ik vond het grijs kleurige plastic toch iets te speelgoedachtig :lol: uitzien.
Omdat ik toch op enkele onderdelen moest wachten, heb ik maar een poging gedaan om een ander kleurtje te krijgen.

Ik heb alle grijze plastic delen met kledingverf behandeld.
Het resultaat mag er zijn.

DSC02119.JPG

groeten dave

Awel, telkens ik de trex zie, moet ik net hetzelfde denken, dat grijs ziet er niet uit ;) Mooi gedaan.

he hallo

dat ziet er heel mooi uit.
kun je mij vertelen hoe je dat zo mooi zwart hebt gekregen.

groeten tomar

De plastic delen heb ik geverfd met de standaard kledingverf die je kunt kopen bij de drogist ed. De kledingverf zit als poeder in kleine potjes.

De werkwijze zoals ik deze van Runryder heb gehaald is als volgt
De hele t-rex uit elkaar halen en alle lagers verwijderd..

Vervolgens een ( oude) ketel nemen en deze zover vullen met water, zodat alle plastic delen daar later goed inpassen. Het water breng je aan de kook met de kledingverf en voegt twee a drie lepels zout toe.
Zodra het water kookt draai je het vuur uit, laat het water iets afkoelen, en stop de plastic delen in het water. De delen vervolgens 2 tot 30 minuten, afhankelijk van de kleur in het water laten liggen.
Als de kleur goed is dan de delen afspoelen, met warm water.
Zeker niet ineens met koud water afspoelen, want dat schijnt de structuur van het plastic te kunnen veranderen.

Het vrijlooplager kreeg ik niet los en dat heb ik gewoon laten zitten tijdens het kleuren.
Voor de zwarte framedelen heb ik twee potjes verf gebruikt en voor de oranje delen een

Wat betreft het gewicht, dit is niet merkbaar, de kleurstof trekt in het plastic.

Satoer zei:
en dit geeft niet af?

Nee hoor.
De verf trekt helemaal in het plastic. Ik denk dat het principe lijkt op het anodizeren/kleuren van aluminium.
Ik heb net even als test met een schroevendraaier over het frame gekrast, maar de verf blijft zitten. :D

groet dave

En dit werkt in principe met elk soort plastic?
Heb net mijn witte Raptor skids zwart gespoten, maar een flinke kras met mijn nagel en het is er weer af :(

@ satoer
Met de skids van de raptor heb ik geen ervaring ( quick uk heeft standaard al een kleurtje)
Volgens de postings die ik daarover gelezen heb zou dat wel moeten gaan.

Quote : the tail blades will dye very good as well as the canopy clip and the struts. The canopy will not dye very well.

groet dave

Back