Trex CDE of HDE? Kit met regelaar en motor of zonder?

• Topicstarter Topicstarter X_chinese
  • Startdatum Startdatum
X

X_chinese

Guest
Hallo!

Kan iemand me misschien helpen met mijn keuze van een nieuwe Trex XL?
Ik ben een beginner en heb nu een Zoom 400 die helemaal afgesteld is door de verkoper. Ik kan er redelijk mee rondvliegen, maar weet niet hoe ik de heli moet afstellen/ onderhouden. Welke Versie van de Trex is geschikter voor de beginner, de CDE of HDE?
Zijn de standaard onderdelen van Align goed genoeg? De Trex XL CDE met standaard motor en 25A esc lijkt me heel interessant. Kan ik hiermee gewoon mee rondvliegen zonder problemen?
Wat vinden jullie van het setje bij MFIS?

http://www.mfis.net/microflight/shop/product_info.php/products_id/334

Alvast bedankt voor jullie advies!

Ik ben zaterdag net men trex gaan halen, staat volledig in elkaar maar moet nog afgesteld worden (doe ik zelf). Als beginner zou ik een HDE aanraden omdat die makkelijker af te stellen is, zelf ben ik voor de CDE gegaan, waarom...omdat die de alle kracht verdeeld over de 3 servo's. Bij HDE moet elke servo z'n eigen functie doen en moeten dus iets krachtiger werken.

Ik heb de set genomen zonder die motor en controller omdat die naar mijn menig iets te zwak zijn om deftig mee te kunnen vliegen. Zelf ben ik gegaan voor de Align 430L 4050kv motor en de quark 33A V2 controller, gewoon omdat die beter zijn. En kijk dus ook even naar het prijsverschil als je alle onderdelen apart koopt, komt misschien iets duurder uit maar heb je later zeker geen spijt van.

Die kit van MFIS zie er erg standaard uit, alles zit erbij maar wat aan de lage kant qua performance, zeker de gyro zou ik gaan voor een GY240 of 401 en die lipo mag ook wat krachtiger.

Bedankt voor je antwoord.

HDE is dus makkelijker voor beginner.
Waarom is de HDE versie zo moeilijk te krijgen? Ze zijn nergens op vooraad. Waar heb jij die gekocht?