TREX gekloond door Walkera !!

Maar er zit wel een standaard brushless motor bij :D
Dat is toch mooi mee genomen of niet? :wink:

Zal hij het denk je op het niveau van een trexx doen?
Ik weet het niet hoor...
Ps: ze hebben ook een logo gekloont....

Gr Linh

Onderop staat de verkoopprijs van $351, oem welcome... Valt me op dat die gasten verkopen voor het verkopen, dus er een nogal marginaal TX'je erbij doen. Als je ooit verder wilt moet je de hele bups overnieuw kopen.
Wel flauw trouwens, op de tx pagina staat 'no copy without permission' :rolling:

oud nieuws, er zijn zelfs forumleden die het ding al gebouwd en gevlogen hebben :D

dat is dat ding met die imitatie 601 met mercedesster gyro erop.

Die had ik Gerard, dat was trouwens de zoomkloon :) jammer dat ze de tailgear ook hadden gekloond want het was best een leuk ding en geen rotzooi.

Nog ff wachten, dan krijgt eheli deze ook en kun je hem zonder dat rare zendertje kopen voor de helft van de t-rex prijs :D .

Heb je de 40 of de 45 al gezien ??? Dat is een hybride van een esky (rotorkop) en een zoom=df35 formaat. Vliegt als een huis ook buiten met wat wind.

Plane Lover,

Ik begrijp dat je met helivliegen nog moet beginnen. De Dragonfly 4 is de beste en goedkoopste helikopter om mee te beginnen.Ook reserve onderdelen zijn hiervan goedkoop. Heli's met collective pitch zijn veel te gevoelig voor schade door harde landingen.

Kijk bv eens op Rchobby-online.nl

@Robbert, ja, weet ik al hoor :wink: , ik heb al een aerohawk!
Maar CP heli's vliegen gewoon een stuk strakker en stabieler. Een HH gyro brengt de kanalen die je MOET besturen terug naar 3.
En die walkera's zijn niet zo geweldig in kwaliteit, maar omdat ik ook nog wil gaan experimenteren met Direct Drive Main Rotor en daar niet zo graag de eerste de beste T-rex voor aan wil passen wil ik met deze gewoon vliegen en daarna experimenteren.
Nog een keer mijn vraag dan: Weet je dat uit ervaring, heb je het gezien of anders?

Planelover_CrAzY_Murdock zei:
Een HH gyro brengt de kanalen die je MOET besturen terug naar 3.
Euh... Om een CP heli te besturen heb je minimaal 5 kanalen nodig hoor:

-Gas
-Pitch
-Nick
-Roll
-Heck

Heb je een instelbare gyro zoals een GY-401, dan komt er nog een kanaal bij.

Ik bedoel:

1 Pitch+gas (gascurve instellen)
2 Nick
3 Roll
-Heck wordt door de HH gyro op een plek gehouden, dus die hoef je in het begin nog niet te gebruiken, althans niet bij te sturen wat je bij een niet-HH gyro wel moet.

NU tel ik toch echt 3 :wink:

En instelbare gyro's gebruik je alleen bij grotere heli's. (toch?)

een beetje piloot stuurt de staart ook mee lijkt me toch...

Planelover_CrAzY_Murdock zei:
Heck wordt door de HH gyro op een plek gehouden, dus die hoef je in het begin nog niet te gebruiken
Je moet ALTIJD je staart sturen. Het eerste dat een instructeur je verteld is STAART NAAR JE TOE HOUDEN en dat kan niet als je geen staartkanaal hebt he ;) Als je de heli 3 meter naar rechts rolt, en hij is 3 meter van je af, heeft de staart een hoek van 45 graden t.o.v. de piloot en dan moet je als beginner erg sterk in je schoenen staan wil je hem terugkrijgen... Verder word het errug spannend als je probeert te vliegen. HH is alleen makkelijk als je alleen maar leert hooveren, of als je knalhard figuren vliegt. Verder is het veeeeeeel slimmer het te leren zonder HH... Dan weet je wat je heli doet in vlucht, en niet wat de staart'computer' hem laat doen.

HH betekend niet dat je geen omkijken meer hebt naar de heckrotor, zeker met opstijgen en landen moet je sturen met de staart :P Een heli besturen is continu 4 stuurfuncties bedienen en anticiperen op het gedrag van de heli. Heb je al eens met een heli gevlogen ?

Ja dat heb ik, met m'n aerohawk. Zit een niet zo geweldige gyro op.
Maar ben ik nou zo moeilijk te begrijpen? Ik bedoel gewoon dat je minder omkijken naar je staart hebt. Natuurlijk moet je wel bijsturen, maar niet als bij m'n aerohawk. Bij m'n aerohawk heb je toch altijd, afhankelijk van wind en throttle, dat ie constant ietsjes verdraait. Dat heb je met een HH gyro niet. Dan blijft ie gewoon precies op dezelfde plek en hoef je alleen maar te sturen om van richting te veranderen, niet meer bij te sturen dus.
Snappen jullie nou wat ik bedoel?
althans niet bij te sturen
Heb ik toch al gezegd?

En met een HH gyro is het simpele vliegen een stuk sneller te leren, daarna kun je zonder HH aan de gang.

Plane lover,

Ik begrijp dat je nog niet goed kunt vliegen met die aerohawk. Ik denk toch dat je het met een simpele FP heli het vliegen het beste mee kunt leren. Nose-in hoveren 8jes draaien netzolang tot ie op is. Als je dat kan ben je toe aan de volgende CP heli.

R

ja ik ben zelf ook wel oud en wijs genoeg ( :roll: ) om dat te weten, ik hoef geen preken meer van allerlei mensen omdat ik die al genoeg heb gehad (als je tegen de gemiddelde modelvlieger op je club zegt dat je wildvliegt (zelfs met een funflyer onder de 500gr) krijg je gemiddeld een preek van tussen de 12 en 15 minuten, moet je nagaan als er 10 vliegers op het veld zijn).
Maar ik wil gewoon weten hoe je het weet? Is dat zoveel gevraagd? Die kennis kan ik dan later weer gebruiken (als ik goed kan vliegen met m'n AH).

Met een HH gyro gaat het leren hoveren inderdaad sneller. Dat is gewoon zo :)

CP vliegt ook stabieler en directer. Hij blijft alleen net zo slecht op zijn plek hangen als een FP. Het hoveren is ook niet zo veel anders, alleen het vliegen. Bij een crash is er alleen veel meer schade. Daarom is het leren hoveren het beste met een FP, dat wil net zo goed en kost minder geld ;) Zodra je een beetje meer dan heen en weer wil heb je wel CP nodig. Als je dus een FP hebt kan je die het beste houden (eventueel met HH gyro upgrade) om het hoveren te leren. Zodra het hoveren zo goed als foutloos gaat zou ik er een CP heli bijnemen en het vliegen gaan oefen.

Back