Trex in de hoek, ik heb voor Dragonfly gekozen en hahaha!

• Topicstarter Topicstarter Nillfist
  • Startdatum Startdatum
N

Nillfist

Guest
Hallo mensen,

Jazeker die Trex ccpm kwam me toch wel zo verschrikkelijk de keel uit hangen dat ik heb gekozen een Walkera 60 te nemen. Blij dat ik ermee ben! Ik kan me niet voorstellen dat ik hier geen commentaar op krijg. Want de Walkera 60 doet me tot nog toe echt een plezier en die Trex nou sorry maar nee... Walkera= absoluut fijner. Mijn gy-401 mis ik niet, mijn 56hb servos heb ik aan de wilgen gehangen en mijn Kontronik Jazz krijgt een winterslaap, gegarandeert. :2gunfire:

Niemand kan me vertellen dat dat logisch is, komop jongens jullie vinden dit niet normaal ofzo. Ik geloof niet dat ik momenteel stijg op de populairiteits ladder van dit forum. Dragonfly hoera, Trex bah. :yes:

Kom kom, toe toe, lever eens commentaar ofzo! Of zijn jullie het hier gewoon met me eens..? Lok ik al de een of de ander uit zijn /haar tent? Daar zit ik nou op te wachten, comentaar okee hoor maar ik maak er gehakt van dus wees gewaarschuwd! :worship:

Haha ik geloof dat de T-rex niet de aanhang heeft die protest heeft op mijn mening. En logish! :banana:

Oh eh toch al comentaar. Ik heb er nog niet mee gevlogen maar die Trex ben ik verschrikkelijk maar dan ook verschrikkelijk beu!
Kennen jullie dat gevoel dan niet!?

Ik heb er nog niet mee gevlogen maar die Trex ben ik verschrikkelijk maar dan ook verschrikkelijk beu!
Kennen jullie dat gevoel dan niet!?

Ik ben gek op mijn beide T-rexen (450SE en 600CF) maar ik weet dan ook hoe ik ze moet afstellen etc... perfecte helicopters :wink:

Cheers,

Richard

Ik ben helemaal happy met mijn T-Rex! Was ff een tijdje klooien en afstellen, maar nu vliegt ie echt zoooooooo mooi :).
Dat zegt natuurlijk niet dat walkera niet goed is. Ik heb nu ook een DF04 en een DF52 :).

Die GY401, regelaar en servo's gooi je dus weg? Ik heb hier nog wel wat plek in mijn prullenbak ;)

Beetje een rare topic opbouw...

Same here, heb er tot nu toe alles mee geleerd en zal hem nooit meer weg doen.
Blijft nog steeds mijn primaire heli!

Groet,
Tjerk

Als je nu al eens wou zeggen WAAROM je de T-rex al beu bent nog voor je er mee gevlogen hebt....
Ik heb de SE gekocht en afgeregeld dankzij de info hier op het forum. Het is een prachtding, heel stabiel, prachtige constructie en materialen...
Walkera heb ik geen ervaring mee...
Je bent een vrij mens. Als jij graag een Walkera wil dan koop je die toch gewoon maar als je commentaar hebt op een ander produkt dan weet ik ook graag 'wat en waarom'.. :? :wink:

Nou kijk,

eerst had ik een dragonfly 04 en toen ik net kon hoveren dacht ik Hoera! Nu het echte werk! Maar na crash na crash na crash na crash enzovoort heb ik de T-rex maar opgegeven en verkocht. Reden: de spare parts kon ik niet meer betalen. Achter elkaar het zelfde: de gehele rotorkop aan flarden, staart gekniekt, tail houders en blaadjes weg behalve dan de lagers. Zeg maar pak em beet: 40-50 euro per crash. En daar valt mee te leven, of course, wie niet waagt die niet wint maar als deze ellende gemiddeld na anderhalve lipo vliegplezier voorkomt dan verdwijnt de hobby in frustratie. Ernstig! :puppydogeyes:

Dus met de Walkera die ik er voor terug heb gekocht(lang niet zo'n imposante vliegmachine overigens) heb ik enorm voordeel: de crashes die ik dan maak zijn maar 25% van de Trex kosten. :roll:

En jahoor mijn geluk is tijdens de eerste proefvlucht al gestart! Verkeerd knopje om op de afstandbesturing en rrroetsjjj TANDWIEL KAAL! Ja ik was eigenlijk softstart gewend dus vandaar wellicht... Ik heb nog maar net mijn nagels opgegeten want had vreselijke trek in de wieken oid..! :schrik:

Ik wil zo graag vliegen... maar ik knutsel alleen maar en betaal, betaal en betaal.

Het is dat het zo vervloekte leuk is als zo'n apparaat een beetje vliegen wil, verslavend gewoon..!

Maar ach. Op een dag zal ook ik nonchalant over rugvluchten ed kunnen meebabbelen want ik ben dus niet van plan op te geven verdorie!! :newbie:

ik heb ook momenten dat ik mijn t-rex wel in een hoek kan smijten, gewoon omdat dat ding nog nooit alles in een keer goed heeft gedaan. doet de staart (gyro) het goed, dan presteert de motor/lipo weer slecht, doet de motor/lipo het weer, dan stuurt de cyclic weer nauwelijks. doen de stuurfuncies het weer begint de rotorkop als een gek te trillen. is de rotorkop weer trillingsvrij bgein ik weer met de staart die kuren vertoont.

maar ach, ik blijf bezig, aan crashes heb ik totaal misschien 30 euro uitgegegeven (met de 25euro allu bladhouders inbegrepen!!) en soms, heeel soms heb ik het gevoel dat alles het even doet op de t-rex. en op zo'n moment heeft het vliegen mij gewoon zo te pakken dat ik nooit meer wil stoppen, dus blijf ik altijd proberen de t-rex af te stellen.

Nillfist.

Je had de T-rex moeten houden en een SIMULATOR moeten kopen.
Je kunt gewoon bijna niet leren vliegen zonder, tenzij je crashen wel leuk vind.

Ik ben in de eerste 3 jaar dat ik vloog 0,0 keer gecrasht door stuurfouten, met dank aan de simulator. Reflex bijvoorbeeld.

Cheers,

Richard

Uuuh, ik weet niet hoe jij vliegt, maar zo te horen is het misschien handiger om gewoon ietsjes voorzichtiger te vliegen. 1 crash per 1,5 acculading is wel erg beroerd. Dan zou ik er ook wel gek van worden ja... Denk ook trouwens dat je pech heb met je crashes, Of je ragt hem elke keer wel erg extreem de grond in... Daar zijn heli'S gewoon niet voor gemaakt...

De DF04 is gemaakt om te crashen, stap je over op de T-Rex, dan moet je gewoon heeel anders gaan vliegen. Ik kan ook nog geen rugvlucht, maar wel bv nose in hoveren. Dat betekend dat ik vanuit de meeste rare standen de heli weer vrij snel in stabiele hover kan krijgen om een crash te voorkomen. 1 keer gecrashed tot nu toe, dat was een te lage looping... boomstrike, maar toch viel de schade nog mee vond ik...

Het zegt idd meer over je eigen vliegkunsten.
Komt er nu op neer dat je de walkera beter vind alleen maar omdat deze cheaper is in onderdelen.
Als je hem heel houd kost het ook niet wat. Mensen zeggen altijd dat het allemaal zo duur is..
Is het ook, aanschafprijs. Maar als je hem heel houd hoef je hem alleen maar te onderhouden.

Heb je er een kruis onder?
Niet rennen voor je kunt lopen!

Dit was mijn probleem toen ik voor het eerst loops maakte.
Ik dacht genoeg te hebben aan grote achten vliegen en een gecontroleerde nose-in hover.
Door gebrek aan vlieguren en ervaring eindigde de 2e loop in de grond.

Uit je verhaal heb ik het idee dat je al probeert rond te vliegen.
Eerst blijven hoveren tot het je neusgaten uit komt. Wat sietse zegt.
Daarnaast idd een sim zoals Richard zegt.

Nooit een stap overslaan, one at a time!
Zodra je crashes over zijn ga je vanzelf wel weer over op trex.

Groet,
Tjerk

Het verhaal over de Escapes vond ik ook wel mooi. Stond op een benzineheli website. Ik geloof echt wel in die aanpak.
kan hem alleen niet meer vinden.

Het komt er in ieder geval op neer dat je ALTIJD een Escape moet hebben.
Dus met de DF04 begin je niet hoger dan een meter. Escape is dan Gas uit. Dat overleefd ie altijd. Kan je hoveren en ga je side in, dan word je escape Tail in, enz, enz...

wil je inverted (ben ik nu aan het oefenen), dan is je escape "gewoon" hoveren. Voor je inverted gaat moet je dus eerst goed kunnen hoveren met de staart alle kanten op. Ik heb namelijk ook wel gezien dat je bij de eerste loops/flips/rolls vaak per ongeluk ook wat tegen de richting tikt.. En flop, daar gaat je staart. Dan ben je hem al snel "kwijt". zodra hij "kwijt" is, moet je gewoon met 1 beweging hem weer rechtop zien te krijgen. Maakt dan niet uit waar de staart zit.

Gekke dingen ook gewoon wat hoger oefenen.

Maar goed, zoals gezegd, ik heb je nooit zien vliegen, dus daar kan ik verder niet over oordelen. Tips geven kan altijd :).

Hou de moed erin en leer vliegen met de DF ZONDER te crashen. Daarna kan je eventueel weer terug naar de T-Rex :D

Nillfist, wat was de voornaamste oorzaak van het crashen v/d Trex? Toen ik je CDE upgrade en zender had afgesteld vloog hij toch best aardig? Alleen de de tail zwabberde een beetje en de blades wilde niet netjes tracken?

Veel plezier met de walkera 60, ik hoop dat de heli je goed blijft bevallen zodat je meer kunt vliegen ipv bouwen. Ik kom wel een keertje kijken als het weer meezit :D

- Robert

Back