Trex lift te laat

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
hallo allemaal, vooral trex ccpm bezitters,

Mijn probleem met glitchen en zendbereik is opgelost, Align controller was het storende element, thans Phoenix controller 35a erop en alles werkt zoals het moet.

........thans een ander probleem.

Mijn Trex XL CCPM lift te laat. Hij staat op midstick op O° zoals het hoort, doch bij gas geven in normal mode duurt het lang eer hij van de grond lift.
Stick staat op tweede zendermarkering om wat te kunnen hoveren.
Pitch curve 0 25 50 75 100. als ik meer pitch curve geef om op de eerste zendermarkering na midstick te kunnen hoveren, heb ik uiteraard geen O° meer midstick.

Het is alsof de pitch er mechanisch te traag inkomt in verhouding met de gasstick.

Groot probleem bij rondvliegen in normal mode is dit zo niet, doch wel in idle 1, want dan moet de stick een hele weg afleggen van pos naar neg pitch.
Heb toch al een paar heli's met succes kunnen afstellen maar die Trex wil precies niet lukken.
Alle elementen zoals swash plate en verdere rotor aansturingen staan op midstick horizontaal en de servohevels perfekt recht (verticaal) tov de servo zelf.
Het lijkt me of ik meer (mechanisch) pitch uitslag moet hebben, maar dan gaat het mechanisme boven en onderaan stick klemmen vanwege teveel uitslag. Ik kan dan enkel in CCPM menu deze waarden beperken doch uiteindelijk kom ik dan terug bij het huidige probleem.

Hopelijk hebben jullie wat tips voor me

tduc

tduc zei:
Pitch curve 0 25 50 75 100. als ik meer pitch curve geef om op de eerste zendermarkering na midstick te kunnen hoveren, heb ik uiteraard geen O° meer midstick.

Wat voor gascurve gebruik je hierbij?

het kan zijn dat je vindt dat je veel stick moet geven. Je kan dan meer toeren gaan draaien (2000+ minimaal) of / en je pitch maximaal zetten wat mechanisch mogelijk is.

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik denk het probleem gevonden te hebben.
........te weinig mechanische uitslag. Bevestigingspunt van de ball links op de servohevels zou 13mm moeten zijn vanuit centerpunt servo.

Ik heb maar 10mm.

tduc

Mijn Trex XL CCPM lift te laat. Hij staat op midstick op O° zoals het hoort, doch bij gas geven in normal mode duurt het lang eer hij van de grond lift.
Stick staat op tweede zendermarkering om wat te kunnen hoveren.
Je laatste zin begrijp ik niet. Als je 0 15 50 85 100 ingeeft heb je meer pitch op het 1e streepje en nog altijd 0 in het midden. Eigenlijk vrij simpel.

tieske

Back