Trex nooit glitches, nu ineens veel?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hallo,

Ik heb een Trex 450XL CDE met volgende setup:

Align 430L 4050kv motor
Quark 33A V2 controller
MzK Sexta berg technologie ontvanger 6 Kanaals
3 Graupner C-121 servos op de CCPM
1 Futaba S3110 op de staart
Telebee Piezo gyro met HH

Ik vloog altijd zonder of toch met relatief weinig glitches rond, af en toe een klein knikje maar niet rampzalig veel ( eens om de 10 minuten ongeveer)

Nu heb ik dus constant glitches nadat ik de governer mode heb ingesteld en de staartservo heb vervangen door een futaba S3110, de vorige was een GWS NARO STD.

Met de nieuwe staartservo had ik al gevlogen en viel mij niet direct meer glitches op, nu wou ik deze week ook men governer instellen en gisteren dus de lucht in met governer aan, de heli kwam op me af gevlogen en heb hem nog veilig aan de grond kunnen zetten. Maar op grond even opgespoelt en wat ik zag was onvliegbaar.... de servo's gingen heen en weer, dus ik terug de governer af gezet en terug zoals voorheen maar nu blijven de glitches maar komen... wat is hier fout?

Heb onlangs ook 335mm woodies gestoken maar hier zie ik niet direct een verband mee want heb hem al enkele vluchten laten maken met deze blades... het is echt sinds ik de governer heb ingesteld.

Ik zou het zo ook niet weten maar waarom zet je die GWS servo niet terug ? Als ik je verhaal lees zou ik die nieuwe servo het meest verdenken.

Maarten2 zei:
Ik zou het zo ook niet weten maar waarom zet je die GWS servo niet terug ? Als ik je verhaal lees zou ik die nieuwe servo het meest verdenken.

Omdat ik al met die servo zonder glitches gevlogen heb, het sinds ik de governer mode heb ingeschakeld dat het begonnen is, terug uitzetten hielp niet. Ik kan wel de servo even ontpluggen en dan eens opspoelen om te kijken of de glitches er dan nog zijn, ga ik vanavond eens proberen.

Het is altijd lastig met dat soort storingen. Regelaars en ontvangers/gyro's houden niet zo van elkaar. Ook de (vonkende) motortjes in servo's kunnen hierop storen. Ook plastic poelies en snaren willen wel eens vervelend doen.

Heb je in de overgang naar de govener je headspeed wat opgekrikt?
Ik herken je verhaal een beetje.

In idle 1 met een lagere headspeed heb ik nooit een glitch gehad.
In idle met een hoge headspeed krijg ik wel glitches...

Misschien slaat dit wel helemaal nergens op, maar dit zijn mijn bevindingen.

Groet,
Tjerk

Nee zonder de governer stond men headspeed hoger dan met de governer op. Ben gisteren naar de winkel ferrietringen gaan halen, moet die tussen de regelaar en ontvanger? Is 1 slag errond genoeg want bij de quark 33A is die kabel nogal kort, en moet ik er ook plaatsen bij alle servos of is dit niet nodig?

Heb momenteel alle elektrinca uit men trex gehaald om deze volledig opnieuw netjes te installeren, ook moet ik morgen nog even langs de elektrowinkel spul gaan halen om men kabel in op te kunnen bergen.

Als ik men servokabel wil plaatsen zoals ik het wil moet er wel een verlengstuk op komen, is dit erg? In men middencompartiment mag niet zitten, regelaar volledig vooraan de heli samen met al de kabels, servokabel langs 1 kant laten lopen, weg van de antenne, ontvanger achteraan en gyro ook zo ver mogelijk van de ontvanger proberen te krijgen... werk genoeg nog, het moet er ongeveer zo gaan uitzien:

normal_IMG_6164.jpg

normal_IMG_6165.jpg

De kabels moeten wel een aantal slagen om de ferriet-ring maken. Zelf heb zonder problemen een verlengstukje hiervoor gebruikt zonder problemen. Nog om iets te proberen als je last van storingen blijft houden: aarden van de aluminium staartbuis (De min van de accu verbinden met de staartbuis).

Maarten2 zei:
De kabels moeten wel een aantal slagen om de ferriet-ring maken. Zelf heb zonder problemen een verlengstukje hiervoor gebruikt zonder problemen. Nog om iets te proberen als je last van storingen blijft houden: aarden van de aluminium staartbuis (De min van de accu verbinden met de staartbuis).

Wat ik me ook heb laten vertellen is dat WD40 in de staartbuis ook wel wil helpen, klopt dit?

Ter voorkoming van statische elektriciteit, ik weet niet of dit met WD40 wordt gedaan. Als je de buis aard leid je de eventuele potenciaal verschillen af. Een ander benadering dus. Of je snaar regen WD-40 kan weet ik niet.

Back