trex riem uitlijning.........

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
Hallo,

Ik begin een vaste klant te worden op het forum met mijn Trex XL ccpm.

Eerst onderwerp gebracht, trex glitches, daarna Trex lift te laat en nu riem uitlijning.

Ik bemerk thans dat de trex riem-belt, niet mooi op het metalen wieltje loopt achteraan de tail buis.

De riem loopt duidelijk naar links, als je achter de heli staat. Hij loopt eigenlijk helemaal uit het center.

Heb al wat aan de tailboom links en rechts wat gedraaid doch geen verbetering.

tduc

Je kan hier helaas niets aan veranderen. De riem zit gedraaid gemonteerd, en draait één richting op (niet over een kort traject heen en weer zeg maar). De riem wil dus altijd een kant op. Indien de combinatie de andere kant opdraait (heckrotor met de klok mee i.p.v. tegen de klok in), loopt de riem naar de andere zijde van de poulie.

Met de juiste riemspanning gaan de poulies en de riem toch erg lang mee, dus ik zou me er geen zorgen over maken.

Succes, gr.A.

Hier juist hetzelfde, riem zit naar de buitenkant, weg van de tail rotor.

......bedankt voor jullie snelle antwoord.

Denk een oplossing gevonden te hebben. Ik ga het metalen wieljte dat de op de riem drukt, gemonteerd in de tailcase vervangen door het geleider wieltje van de X400. Dit heeft aan de zijkanten een opstaande kant.

.....kost vrijwel niets en zeker het proberen waard.

tduc.

hai Tduc
Juist dat wieltje moet voor de geleiding zorgen(dus ook de plaats)
Evt het tandwieltje wat op de as verschuiven totdat het mooi in de midden loopt ,tandwieltje zit los op de as geperst.

Back