Trex rustiger maken?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hallo,

Ik heb een Trex 450XL CDE, dus CCPM 120 graden versie, maar vind hem op de roll nogal agressief op dit moment, heb alles standaard ingesteld staan op men Graupner MX-12 zender.

Is er een mogelijkheid deze iets rustiger te laten worden op de roll?

Amstel76 zei:
Gewoon wat expo erop zetten ;)

Doen meerdere trex user dit of ben ik een uitzondering? En is dit aan te raden voor later toe? Nu vlieg ik wat rondjes, het rustigere werk dus.

Jahoor dat is heel gewoon, heel veel mensen gebruiken expo op hun 120 graden setup. Je moet de heli afstellen zoals jij hem het pretttigst vind vliegen, voelt het goed aan dan zal je zien dat je ook sneller vooruitgang boekt.

Het probleem is dat ik al tijdje noise in wil gaan oefenen, op men sim "aerofly pro deluxe", lukt me dit aardig goed maar in het echt wil het maar niet lukken, raak ik in paniek eigenlijk ,omdat die te fel reageert.

Bij mijn T-rex SE zaten gewoon gewichtjes bij hoor (los). een metalen bus met een inbusschroefje, dat je voordat je de paddles monteert op de flybar moet schuiven.

Lijkt op dit:
EFLH1165-100.jpg

hallo mensen...
ik heb nu een walkera 36 maar daar wil het me maar niet mee lukken...
het vliegen gaat wel maar ik vind het materiaal echt mindere kwaliteit hebben.
dus ik wil graag een trex gaan aanschaffen...

http://www.helikraft.com/All+Helicopters/?sort=2a&page=2

is dit iets...
ik bedoel de onderste...dat is de 450x uitvoering...

lainke..? welke heb jij eigenlijk>? grtzz david

kent iemand trouwens deze site wel? is het te vertrouwen? heb namelijk niet zo goede ervaringen met betalen en bestellen in buitenland...

Helirulez zei:
hallo mensen...
ik heb nu een walkera 36 maar daar wil het me maar niet mee lukken...
het vliegen gaat wel maar ik vind het materiaal echt mindere kwaliteit hebben.
dus ik wil graag een trex gaan aanschaffen...

http://www.helikraft.com/All+Helicopters/?sort=2a&page=2

is dit iets...
ik bedoel de onderste...dat is de 450x uitvoering...

lainke..? welke heb jij eigenlijk>? grtzz david

kent iemand trouwens deze site wel? is het te vertrouwen? heb namelijk niet zo goede ervaringen met betalen en bestellen in buitenland...

Die heli is niet slecht, spijtig dat het geen XL uitvoering is, ik zou toch voor de XL gaan.

Mijn huidige setup:
- Trex 450XL CDE CCPM
- Align 430L Brushless 4050kv
- Quark 33A controller
- 3 Graupner C-121 servos
- 1 GWS NARO STD op de staart
- Telebee gyro met HH
- 2 Lipo's Hyperion 15C/20C 2000mha

De gyro en servo op de staart is maar tijdelijk, eerst ff de geldbeugel terug aanvullen :? , voor de rest zeer tevreden van de sertup, motor draait nu op een 11T, maar binnenkort vervangen door een 10 of 9T

Alain,

In je MX12 zender heb je het CCPM menu, standard staat alles op 60%.
Stel lagere waarden in, en je heli wordt minder agressief.

Geef hem ook wat minder toerental op de rotorkop, ik zag dat je wel aan een redelijk hoog toerental vliegt.

Ik ben niet zo voor dat "expo" gedoe, ik heb liever de heli direct aan mijn "stick".

theo.

tduc zei:
Alain,

In je MX12 zender heb je het CCPM menu, standard staat alles op 60%.
Stel lagere waarden in, en je heli wordt minder agressief.

Geef hem ook wat minder toerental op de rotorkop, ik zag dat je wel aan een redelijk hoog toerental vliegt.

Ik ben niet zo voor dat "expo" gedoe, ik heb liever de heli direct aan mijn "stick".

theo.

Wat gebeurt er juist als je in het ccpm menu die percentages aanpast?

alain,

Dan verminder je de uitslag van de servo's waarvan je het percentage naar omlaag brengt. Dit maakt de heli een stuk rustiger of nijdiger.

Buiten dit CCPM menu moet je oppassen als je in andere menu's gaat beginnen "werken" want dan slaag je alles door mekaar inzake servo werking. Dit is de bedoeling van CCPM, de 3 servo's sturen allen tegelijk tijdens elke beweging. Daarom staan ze afzonderlijk gemixed in het CCPM menu.

Ja, ik heb zondag je Mail ontvangen.

theo.

Dit maakt de heli niet stabieler, alleen maar trager met sturen. Zwaardere paddles, of gewichten op de paddle-as maakt de heli wel stabieler (evenals trager met sturen)

dus jij zou zeggen dat ik deze accu moet bestellen?
of moet...maar het is een goede accu voor de prijs?

wat voorn lader gebruik je?

grtzz david

Helirulez zei:
dus jij zou zeggen dat ik deze accu moet bestellen?
of moet...maar het is een goede accu voor de prijs?

wat voorn lader gebruik je?

grtzz david

Ik gebruik deze akku in een behoorlijk zware X-400 (vanwege een zwaar schaalrompje), en als "beest" setup in mijn T-rexje. Hij heeft nu ongeveer 80 ladingen/ontladingen gehad, en gedraagt zich nog steeds prima (volle capaciteit gaat er nog steeds in).

dus toch een goede accu? :wink:

Gr. rik

Back