Trex update HS 1217T carbon steel rotor as

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
Hallo,

......Ik liet via een vriend van me Trex 450 rotor assen meebrengen gelet hij er zelf ook nodig had. Beide gebruiken we steeds de standaard assen, verpakt per drie.

...........Gelet deze niet voorradig waren, raadde de winkelier de wel voorradige HS 1217T, High Carbon Steel update rotorassen aan, verpakt per2.

Volgens diezelfde winkelier zouden de standard rotorassen tijdens vluchten waarin veelvuldig gerold, loopings, etc, afwijkingen gaan vertonen, dus wat krom trekken. :?:

Persoonlijk vind ik dit wel wat ver gezocht en overdreven, misschien ben ik wel helemaal verkeerd, en is dit inderdaad zo.

Graag jullie ervaringen hiermee en persoonlijke mening.

Dat die update rotorassen stijver en wat rechter gemaakt zijn , volledig mee akkoord. Doch ik denk bij een crash dat ze gans de heli uit mekaar trekken gelet ze niet zo makkelijk plooien.

Trouwens, indien u een draaibank(je) heeft , span maar eens voorzichtig die standard rotorassen in en draai ze maar eens zeer traagjes rond (met de hand), schrik niet van de afwijkingen inzake kromming. er zit serieus wat slag op. Ook die update assen zijn niet recht. :!:

tduc

Allemaal onzin. Ik heb er nog nooit 1 kromgetrokken tijdens het vliegen en ik doe niet rustig aan... Ook heb ik nog nooit een kromme zo uit de verpakking gehad!

Als de onderdelen natuurlijk "klem" hebben gezeten tijdens het versturen dan zou je wel kromme assen kunnen krijgen, maar ik geloof niet dat Align assen "krom" uitlevert.

Cheers,

Richard

ps. ik heb een draaibank.

Hallo Richard,

Bedankt voor je antwoord.

..........Tja, ik geloof er ook niets van dat je die "gewone" rotorassen krom trekt tijdens het vliegen. Ik bemerk dat deze (Belgische) dealer wel eens meer van gelijkaardige dwaze verhalen "verkoopt".

.....doch, dat ze echt recht zijn bij aflevering, daar ben ik het zo niet mee eens. Span maar eens voorzichtig een nieuwe rotoras in op de draaibank en stel het meetklokje in op het uiteinde van de as, de rest van de test spreekt voor zichzelf.

........Wij spannen met de hand of lichte kracht de as in tot op de plaats waar de collar komt, dus zowat halverwege, plaatsen er de meetklok op aan het uiteinde en stellen dan de afwijking vast.

Enfin, dit is echt niet het punt van discussie, als je ziet wat voor materiaal, kwaliteit etc........Align op de markt brengt aan meer dan betaalbare prijzen, dan mogen we niet klagen.

theo.

Ahh, tduc.

Ik zie dat je uit zwijndrecht komt.
Waar vlieg jij meestal? en met wat?
Ik woon in Ambacht, dus zou best eens een keer met je willen afspreken.
Er zijn er dat ik weet nog een stuk of drie vliegers in Ambacht.

Back