D
David Wielemaker
Guest
Bij de trex xl cde wordt de swashplate aangestuurd door 3 servo's die helemaal vooraan de heli zitten, bij de voorste 2 punten zit dit wel netjes maar het achterste punt van de swash wordt aangestuurd via een ingewikkeld systeem dat maar gedeeltelijk gelagerd is.
Bij mij gaf dit zoveel weerstand dat m'n servo niet fatsoenlijk meer bewoog, met wat schuren en oliën verbeterde het probleem wel iets maar niet genoeg.
Waarom zit die servo niet gewoon direct onder de swash??
Nouja dan doen we het zelf maar... 8)
De servo arm moet dan wel redelijk lang zijn en aangezien ik geen lange servo-arm had liggen maar eentje verlengd:
Dan het gat waar de servo in komt dremelen:
Plankje waar de schroef in gaat vastlijmen en servo erin:
En het vakje waar eerst de servo in zat weghalen:
Even aansluiten met een ballinkje dat nog over is en klaar is de nieuwe trex xl cde.
Alles loopt nu perfect geen speling en supersmooth en dat terwijl het bijna niets kost.
Bij mij gaf dit zoveel weerstand dat m'n servo niet fatsoenlijk meer bewoog, met wat schuren en oliën verbeterde het probleem wel iets maar niet genoeg.
Waarom zit die servo niet gewoon direct onder de swash??
Nouja dan doen we het zelf maar... 8)
De servo arm moet dan wel redelijk lang zijn en aangezien ik geen lange servo-arm had liggen maar eentje verlengd:

Dan het gat waar de servo in komt dremelen:

Plankje waar de schroef in gaat vastlijmen en servo erin:

En het vakje waar eerst de servo in zat weghalen:

Even aansluiten met een ballinkje dat nog over is en klaar is de nieuwe trex xl cde.
Alles loopt nu perfect geen speling en supersmooth en dat terwijl het bijna niets kost.