trex xl frameupgrade

• Topicstarter Topicstarter tomtom
  • Startdatum Startdatum
T

tomtom

Guest
hallo,

Aangezien ik geen zin heb om bij elke crash de "conversiekit van hde naar cde" voor 30 euro te kopen, omdat een kleine verbinding gebroken is en deze niet los te krijgen is, wil ik een ander frame voor mijn trex xl. Een waar de shash directer wordt aangestuurd zonder alle overbrengingen van de servo's naar de swash. Nou heb ik bij helidirect.com dit frame gezien, een upgrade frame voor de trex xl van align. Hierin ontbreken wel enkele alu upgrades vergeleken met het se frame, zoals de staartblokken en de hoofdashouders. Nou is mijn vraag of op dit frame de gewone xl staart en de hele kop + as past, want anders wordt dit wel een erg dure upgrade....

tom

Ik kan (nog) niet uit ervaring spreken, maar de Hs1107 lijkt me wel een complete set voor een upgrade. Ik had hem zelf bijna ook gekocht; hij is bij heliproz in de aanbieding voor $58, maar daar zijn de verzendkosten absurd hoog ($31)

Maar de gewone staart van de xl en de gewone kop +as en tandwiel past dus op dit frame, of niet?

Het frame dat jij aanwijst is van Align, dus alle Align onderdelen van de 450 HDE, CDE en SE zullen er op passen.
Ik vlieg zelf al een jaar met twee van deze frames, niet kapot te krijgen en alles van Align past er op, van swash tot main gears.

Ik vlieg zelf ook met 't STK frame!
Nog nooit geen spijt van gehad!

Het ziet er allemaal netjes en goed afgewerkt uit.
Mooi prijsje en een goed frame.

1 woord: TOP!

Groet,
Tjerk ;)

Zit het grote tandwiel en de as en het kleine voor de tailbelt erbij of zijn dit gewoon de standaard align tandwielen/assen?

Tandwielen moet je er apart bij kopen (Zie onder aan de pagina) maar je bestaande Align spullen passen er zo op.

Hoe zit het bij dit frame met de spare parts? zijn er in nederland te krijgen, of gaat dit frame gewoon niet kapot :lol: ?

Nou, na lang gesurft te hebben denk ik toch het align frame, de carbon fiber met plastic blokken, te kopen, omdat hier veel over te vinden is en qua kwaliteit ongeveer gelijk is. De prijs is ong 8 euro duurder, dus dat maakt ook niet zo heel veel uit. Ook is er in Nederland hier meer spares van te koop. Als niemand mij meer weet te overtuigen voor het stk frame, dan wordt het dus align :lol: :roll: ...

Ik heb me weer bedacht :wink: (en ik ben nog wel geen weegschaal :roll: ), ik ga toch voor het stk frame, mede door de positieve reacties. Ik heb alleen bij sommige gezien dat ze de accu plaat verwisseld en onder een hoek gezet hebben. Wat is precies hier het voordeel van? Heb je daar nog andere materialen voor nodig? Zit bij dit frame ook de spacers bij zodat de as van align erin past, want ik heb ergens gelezen dat je deze nodig hebt....Het de tandwielset beneden aan de pagina, zijn deze even goed als de stock tandwielen van align of niet, want van de kleine as voor de staart heeft een tandwiel dat ervan af kan, en op de foto's van het frame is te zien dat dit tandwiel eraf moet om te installeren, aangezien het door een alumium houder moet...
alvast bedankt

Goed lezen wat er gezegd word he...

Nog nooit geen spijt van gehad!

Dubbele ontkenning... Altijd spijt van gehad dus :wink:

Persoonlijk zou ik het altijd bij standaard Align spul houden in verband met de verkrijgbaarheid, zeker als je een keertje crasht zul je daar blij mee zijn.... als je niet crasht of nog niet gecrasht bent heb je daar natuurlijk geen last van :wink:

Cheers,

Richard :mrgreen:

ik vlieg er ook mee .
en de onderdelen zijn los verkrijg baar.

en naar mijn id stukken beter als de standaart kit.
het frame is gemaakt van g10 en geeft geen stoorringen door wat karbon wel doet om dat het ge lijd.
en de schroefjes van Align vind ik al helemaal bagger

Hi, kijk eens bij gto-wuppertal.de, de chassis van de tomahawk zijn qua afmetingen gewoon te gebruiken bij een trex :)
Had zelf de HDE en was het gedoe met de niet direkte aansturing van de swash zat !
Heb hem nu omgebouwd met het D-CCPM V2 chassis, ging perfect ! beter zwaartepunt en meer ruimte / keuze om accu, ontvanger, regelaar te plaatsen.

Gr.
Frans

Back