Trex450 V2 probleem

hallo ik heb een trex 450 v2 fbl met een beastx systeem

nou heb ik het volgende probleem.

Tijdje geleden ging er een servo defect deze vervangen en toen begon het probleem.

ik heb de volgende setup

Swash servo Henge 933
straart servo power hd (zelde als 520)
gens ace lipo's
hyperion motor
Align 3G bladen
Kbdd staart bladen

Nou het probleem

Als ik ga vliegen is er niks aan de hand maar zodra ik volle snelheid ga vliegen gaat de staart heen en weer.En als ik ik vol pitch geef draait de heli om (Tail blow out)

ik heb al diversen dingen geprobeerd oa.andere bladen met de gyro instellingen lopen spelen (in de zender en in de beastX)

Gain zender 25/28 %.
Gain beastX Rood knipperd.

ik hoop dat jullie mu nog een paar tips kennen geven.

mvg ronald

hallo ik heb een trex 450 v2 fbl met een beastx systeem

nou heb ik het volgende probleem.

Tijdje geleden ging er een servo defect deze vervangen en toen begon het probleem.

ik heb de volgende setup

Swash servo Henge 933
straart servo power hd (zelde als 520)
gens ace lipo's
hyperion motor
Align 3G bladen
Kbdd staart bladen

Nou het probleem

Als ik ga vliegen is er niks aan de hand maar zodra ik volle snelheid ga vliegen gaat de staart heen en weer.En als ik ik vol pitch geef draait de heli om (Tail blow out)

ik heb al diversen dingen geprobeerd oa.andere bladen met de gyro instellingen lopen spelen (in de zender en in de beastX)

Gain zender 25/28 %.
Gain beastX Rood knipperd.

ik hoop dat jullie mu nog een paar tips kennen geven.

mvg ronald

Probeer je toerental eens te verlagen.

Verlagen? Waar baseer je dat op?

Normaal als de staart er uitbreekt, is het toerental juist te laag, en moet deze omhoog, of een set grotere bladen op de staart gebruiken...

je hebt een V2?

welke? de SE V2 een V2 sport of een PRO????

wat zijn je settings van de beastX????

Welk zender systeem?

Endpoints correct MAXIMAAL ingesteld? Als beginner denk je hier mindere endpoints in te stellen zodat je staart minder snel stuurt, echter beperk je het gebied waarmee de gyro kan werken, hier dus ff naar kijken!

Endpoints correct MAXIMAAL ingesteld? Als beginner denk je hier mindere endpoints in te stellen zodat je staart minder snel stuurt, echter beperk je het gebied waarmee de gyro kan werken, hier dus ff naar kijken!

ja is al gedaan maar is niks veranderd aan de endpoints in de zender.

dat wordt niet gevraagd..
de endpoints MOETEN 100/100 staan, dit mag niet verandert worden.

loopt de servo aan, verander je de limit van de gyro.

Maar.
paar dingen om te checken/uit te vogelen:
- gaat de pitchslider werkelijk maximaal van links naar rechts over de as?
- in heading hold, gaat de slider dan ook maximaal links/rechts?
- Wat is je toerental?
en als je dit niet weet, wat is je motortandwiel, hoeveel tanden heeft je hoofdtandwiel, hoeveel kv heeft je motor, hoe staat je throttle curve?

- welke staartbladen heb je erop zitten? meet de lengte eens vanaf het boutgat tot de tip

- wat is precies het gedrag van de heli bij je blow out...
dus, hoover voor je, en geeft vol pitch. de staart draait dan weg, maar komt deze ook terug als je de pitch weer loslaat?

bij snel vooruitvliegen krijg je een hunt, dus het snel heen en weer slaan van de staart. Maar draait hij dan niet weg? dus alleen een hunt?

en een stomme vraag, als hij de staart eruit gooit, welke kant draait de heli dan op (klok mee of tegen de klok in)?

- hoeveel pitch heb je op de hoofdbladen staan, heb je de pitchcurve lineair staan?

Endpoints in de zender zo laten, maar je moet nagaan als de gyro de juiste endpoints heeft, als je de gyro instelt is er een punt waarop je dit kan instellen, je moet die maximaal doen zodat je gyro veel werkruimte heeft. Maar uitslaan hoort er toch een beetje bij, mijn pro doet exact hetzelfde bij 11° pitch dus met 450mx en stock esc en kbdd blades.

mijn se v2 met een stevig toerental, grote staartbladen en ook iets van 11 graden gooit de staart er ook uit bij een vol pitch climbout...

maar ook alleen dan, en als de climb out met een beetje pitch management gedaan wordt is er niets aan de hand.
tijdens vliegen geen last, alleen flippen naar inverted zonder pitch management wil wel eens spannend zijn..

Bedoel je deze servo, HD-3688HB.
Als het deze is die ik ook eens geprobeerd heb op een van mijn 450Pro's dan had ik ook dat probleem toen ik deze verving door een DS520 was het probleem opgelost bij mij.
De tailpitch slider moet wel heel soepel kunnen bewegen...

naar rechts is met het koppel mee, dus heeft de staart niet voldoende authority.
niet voldoende vermogen om het recht te houden.

dus, of teveel pitch op de kop
de pitch slider in de staart komt niet in de buurt van zijn eindpunten
te grove throttle curve
rare pitch curve (geleidelijke pitchverandering in het midden van de stick, grove verandering aan het eind)

dit zijn ff een paar dingetjes, maar daar moet je het een beetje zoeken..

komt de staart na rustig minderen van de pitch wel terug? of in ieder geval een stuk..

Staart komt direct terug dan, throttle is vlak 85%, hij slaat ook maar 50 cm uit ofzo.

Ik bedoel trouwens rechts, als in je rechtse kant, niet rechts stick, want koppel mee is geloof ik met de draairichting mee van de bladen?

Stel, je zou de staart eraf halen, gaat de heli tegen de klok in roteren.

Dus heb je te weinig power op de staart, of teveel koppel wat veroorzaakt wordt.

Die 50cm zegt niet alles, op een 450 is dat toch een stevig eind
En meestal als je de staart zo ver uit ziet slaan, doe je onbewust de pitch al verminderen
Vermoedelijk als je de pitch erop zou houden, gaat hij gewoon rond.

Maar dit is een puntje teveel koppel.
Om te zien of dit het werkelijk is, kun je eens proberen even de throttle op 100% te zetten, en kijken of het minder wordt.

50 was een typo, moest 5 zijn :D

Zou het wel straf vinden dat ik teveel koppel heb, alles is origineel? Vlieg met een hs van +-3200 zoals het zou moeten. Dan zal ik straks eens gaan vliegen op 100%

5 cm? als hij dan, met de pitch er nog steeds vol op wel houdt..
dus dat hij gewoon een zijwaartse beweging van 5 cm maakt en daarna stopt het heb je weer eerder met een lage gain te maken

een echte blow out houdt in dat de staart gewoon gaat tollen als je vol pitch geeft en houd

Probeer eerst de gain eens een beetje op te schroeven, per 2 punten
gaat hij hunten (even testen door snel 45 graden te draaien, en dan echt voluit 45 graden draaien en opeens stoppen) paar punten terug

daarna het gas omhoog als de gain niet werkt

Het probleem is dat ik de gain helemaal niet lekker krijg. Ik gebruik een mks ds8910a, dus een goede tailservo, staart loopt echt super mooi zonder binding etc...

Ik zit nu op 30% met een dx8 waarvan de gain van 0 tot 100 loopt. Ik krijg de staart gewoon niet op een mooie stop met hogere gain, dan stopt hij plotseling heel hard met een paar tikken erbij. Met wind zit de staart ook een beetje heen en weer te slaan, hij stopt wel mooi maar hangt niet strak met wind.

Back