Trex500 Front Drive Gear Set

Hallo,

Deze is voor de 2de keer bij een zachte landing op gras afgebroken ( tanden van tandwiel)

Aan was zou dit kunnen liggen?

zou het kunnen dat men tail rotorbladen te hard zijn aangespannen? ik denk dat bij het landen deze eventjes de grond hebben geraakt.

alvast bedankt
Steven

Hallo,

Deze is voor de 2de keer bij een zachte landing op gras afgebroken ( tanden van tandwiel)

Aan was zou dit kunnen liggen?

zou het kunnen dat men tail rotorbladen te hard zijn aangespannen? ik denk dat bij het landen deze eventjes de grond hebben geraakt.

alvast bedankt
Steven

dit is zeker niet normaal bij een zachte landing!
zoals je zelf aanhaalt, ik gok idd op je tailbaden die misschien te hard staan aangespannen, die moeten redelijk los staan (ze mogen net niet onder hun eigen gewicht naar beneden zakken)
anders kan ik niet direct iets anders bedenken

Idd, heb dit bij mn 450 pro meerdere keren gehad vooral in het begin toen ik begon te vliegen, als de staartbladen ook nog maar een beetje de grond raken heb je problemen...Bij een riemoverbrenging is dit vele minder. Vooral oefenen denk ik op goed landen, heb het nu met mn 500 niet meer gehad of ff overschakelen op een riemconversie is ook een mogelijkheid als je het beu bent om die "front drive gear set" te vervangen:)
Je kunt idd ook je tailvin een beetje langer maken door een schuimballetje aan te binden of iets dergelijk...heb ik ook nog gedaan...
full

Grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat is opletten geblazen bij de TT met hun fragiele gears, ikzelf heb op de éérste maand met mijn ESP 3 setjes tandwielen erdoor gejaagd.

nu al lang niet meer omdat ik veel voorzichtiger ben geworden met landen maar ik ga toch mijn voorzorgen nemen en wel met dit :
Welcome to RC-TEK Ltd. - I² RC Ultra High-End Products :: Align TREX-500 Upgrades<br> :: I² RC TREX-500 High Performance CNC Boom Mount

dit is een nieuwe boom mount die de plastic versie vervangt, is voorlopig helaas alleen verkrijgbaar voor de belt versie maar de TT aanpassingsset is ook onderweg...(ergens in januari beschikbaar)

deze mount geleid ook nog eens de statische electriciteit weg van de boom + zoals je kan zien kun je dmv 4 boutjes boven lot te draaien de gears vervangen.

dus ter plekke je gears vervangen is geen probleem meer, binnen de 5 min ben je terug aan het vliegen.

ikzelf heb zo'n mount onderweg + ik ga als één van de eersten die TT conversie kit erbij krijgen.
dat wil dus zeggen dat ik met dezelfde mount met TT of met belt kan vliegen zonder al te veel om te bouwen(!!).

+ de voordelen dat het ietsje lichter is én steviger, slijtvaster, makkelijker inn onderhoud, geen statische electriciteit in geval dat je een belt gebruikt enz enz...

heb inderdaad een ESP met TT.
Ga zien voor die upgradepart van rc-tek..wanneer komt deze voor TT uit? of is het die met belt kopen en dan met een conversie kit?

in ieder geval....tandwieltje is besteld en volgende keer nog zachter landen..:)

alvast bedankt voor de snelle antwoorden

mvg
S

normaal komt die set ergens begin januari uit, het zijn nu feestdagen en Bob heeft het natuurlijk erg druk met zijn prive leven.

ondanks dat heb ik begrepen dat hij tussendoor de CNC aanzwiert om toch nog wat gedaan te krijgen, zo heeft hij mijn mount + TT conversie al gemaakt ondertussen én opgestuurd terwijl ik in feite ook moest wachten tot januari :mrgreen:

hij wist ook nog niet goed hoe hij het ging aanbieden, misschien zoals dit :

-belt versie + optionele TT conversie apart voor het geval dat je later beslist over te schakelen naar TT(voor +-15 usd extra)
-TT versie

oftewel de TT versie alleen zodat je altijd tussen belt en TT kunt switchen ook al heb je alleen een belt of alleen een TT in gebruik, zo is het voor iedereen juist.

ps ik heb altijd een voorraad TT gears liggen sinds ik die 500 heb, minstens 2 setjes voor vooraan en minstens 1 setje voor achteraan.
is mijn 'stock' bijna op bestel ik er nieuwe bij, zo zit ik nooit zonder :mrgreen:

sorry voor de dubbelpost maar hier een foto van de TT conversie, hier zie je duidelijk het zwarte tussenstuk(verlengstuk van boom) wat de lagers en het gear vasthouden...

I220Boom20Mount20TT.jpg

ook moet ik erbij zeggen dat je een lexaan plaatje erbij kan kopen om bovenop te monteren(zie 4 schroefgaten) om een gyro op te kunnen plaatsen...
ik vond het niet op de Rc-tek site terug maar deze kerel maakt die plaatjes :
Clearly Superior Products

sorry voor de dubbelpost maar hier een foto van de TT conversie, hier zie je duidelijk het zwarte tussenstuk(verlengstuk van boom) wat de lagers en het gear vasthouden...

I220Boom20Mount20TT.jpg

ook moet ik erbij zeggen dat je een lexaan plaatje erbij kan kopen om bovenop te monteren(zie 4 schroefgaten) om een gyro op te kunnen plaatsen...
ik vond het niet op de Rc-tek site terug maar deze kerel maakt die plaatjes :
Clearly Superior Products

K'ga een mailtje sturen naar rc-tek om te vragen hoe ik dit het beste kan bestellen. Voor mij is het wreed interessant dat ik die gear drive kan vervangen zonder heel men heli uit elkaar te moeten halen.

Ga jij je gyro plaatsen op zo'n lexaan plaatje? of zijn er nog andere oplossingen?

alvast bedankt voor de nuttige info

mvg
S

ik zou voor dat lexaan plaatje gaan, ikzelf heb een mini V-bar dus geen gyro van toepassing.

ik heb mijn mini V op een aluminium KDE ontvanger plaatje gemonteerd, daar kan je ook de ontvanger vanonder op monteren en vanboven dan de gyro(is de gyro beter beschermd).

ook kan je zo'n lexaan ontvanger plaatje kopen bij die kerel die ik hierboven vermeld heb, daar kan je nog makkelijker je ontvanger én gyro op monteren, foto's vind je op zijn site...

ik heb trouwens de spullen binnen van I2(Bob) en ik moet zeggen een bliksemsnelle levering en de kwaliteit van de stukken is ongelooflijk hoog !!

de speling op de swashplate bestaat gewoon niet !! :o:o:o:o

erg grappig is dat als je de originele swash erlangs houd dan is die een stuk zwaarder + de speling is zo erg tov die I2 swash dat je hem bijna als rammelaar wilt gebruiken :mrgreen:

ik heb nu de boom mount erop met de TT conversie omdat mijn nieuwe belt drive stukken nog niet binnen zijn, eens deze binnen zijn ga ik over op belt.

SV600004.jpg

SV600001-2.jpg

SV600002-1.jpg

SV600009.jpg

SV600010.jpg

SV600015.jpg

en de TT conversie kit :
SV600003.jpg

normaal op de webshop van I2 ondertussen maar het kan zijn dat Bob nog geen tijd heeft gehad om ze toe te voegen...

anders een mailtje sturen naar hem, dan stuurt hij de conversie kit er wel bij(normaal 15usd extra).

Back