Trex500 HK500GT van scratch, graag even mijn setup doornemen

Hallo,
Ik ben eigenlijk helemaal nieuw en wil een Trex 500 of HK500GT (de voorkeur) gaan bouwen.Omdat ik start van scratch heb ik eigenlijk alles nodig :-) Wil je de volgende setup eens bekijken en als er echt blunders in zitten even aan de bel trekken? Of nog beter misschien bijsturen waar nodig.

Tail:
Futuba S9254 or Futuba S9257?
with a Futaba GY401 gyro

Cyclic: Ik heb al 4 Hitec 5245 MG.

Motor:
Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800kv (500 Class) (Hong Kong)

ESC:
Turnigy 80A TR_P80A (Hong Kong)
TURNIGY TR_P80A Plush 80A w/ UBEC Speed Controller (Hong Kong)

Battery:
Turnigy 6s 3000 mAh 20c, 30c burst

Zender:
JR X9303 or Spectrum DX7I SE Ik wet het echt nog niet, de ene beweert dit, de andere dat, beide lijken mij ok, misschien heb ik een lichte voorkeur voor de DX7

Andere:
TURNIGY BESC Programming Card (Hong Kong)
FMA Cellpro charger
PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC) AM1001A (Hong Kong)

Alvast bedankt.
Groetjes

Prima setup ! Neem wel de Plush regelaar, die heeft een softstart en is een goede regelaar.

Ik heb jaren stil gelegen met modelbouw maar heb nu de draad weer opgepakt. Ik heb zelf een T-rex 500 gekocht en dit zjn echt vinnige machines (ga zeker niet voor kleiner want het maakt het leerproces er alleen maar moeilijker op).
Koop jezelf een Trex500-ESP, het pakket bevat de cyclic servos, krachtige motor en regelaar. Ik heb hem enkele weken geleden 579 € betaald maar gisteren ontdekte ik hier via de modelbouwforum site een winkel met naar mijn mening scherpe prijzen (staat daar nu voor slechts 438 €):

Fast Lad Performance

Voor de tail zou ik kiezen voor Futuba S9257 maar wel in combinatie met een Futaba GY520 gyro (kwalitatief veel beter).

De zender ga ik mij niet over uitspreken, dat is vnl afhankelijk van je budget.

P.s. om teveel crashes te vermijden raad ik je el aan om ook de PhoenixRC sim te kopen, het zal je veel geld en leed besparen. De T-rex 500 is als model hierin aanwezig en het vliegen is net echt. Als je dit overweegt zorg er dan wel voor dat je een zender koopt die hierop aansluitbaar is.

Wel ik oefen nu alvast met Realflyght G4 en dat gaat lekker.

Ik heb hetzelfde draadje lopen op een engels forum en daar wijzen sommigen ook naar de gyro in m’n setup. Het blijkt dat de GY401 zeker niet slecht is maar dat er beter zijn voor hetzelfde geld.

Dus omdat ik helemaal nieuw moet starten, zou ik dan beter de GY520 of zelfs de Align GP750 nemen? Die laatste verkopen ze ook nog in een set met de DS520 of de DS650.

Wel ik oefen nu alvast met Realflyght G4 en dat gaat lekker.

Ik heb hetzelfde draadje lopen op een engels forum en daar wijzen sommigen ook naar de gyro in m’n setup. Het blijkt dat de GY401 zeker niet slecht is maar dat er beter zijn voor hetzelfde geld.

Dus omdat ik helemaal nieuw moet starten, zou ik dan beter de GY520 of zelfs de Align GP750 nemen? Die laatste verkopen ze ook nog in een set met de DS520 of de DS650.
Maak dan effe een serve,r dan kom ik er ook in! :p
ik vlieg ook in G4

Je kunt de GY520 ook in set kopen met een servo BLS257 (Brushless servo welke nog niet los te koop is) maar deze set kost ongeveer 50 € meer dan de GY520 met Futuba S9257. Aan jou de keuze of je dit wilt uitgeven maar volgens de winkelier was dit overkill.

Ik heb zelf een 450 maar wel een S9257 inc met de gy401, er werd mij geadviseerd in de winkel om er zo'n weerstand kabeltje tussen te doen, omdat de regelaar teveel voltage af zou geven. Dit heb ik dan ook gedaan, misschien dat je dat nog even moet checken.

Schijnt wel beter te zijn voor bepaalde servo's

Align GP750 met DS520 servo is ook een goede combinatie, bedenk je verder dat de DX7SE geen aansluiting heeft voor de simulator/buddybox..

@ Doosan, De Futuba S9257 is maar 5.1 volt denk ik, dus als de BEC 6 volt levert moet er inderdaad een step down kabeltje tussen. Goed dat je het zegt, die had ik vergeten.

@ Vin, Dan valt de DX7 SE dus wellicht af, een simulater of buddy interface is toch echt handig.

Verder hoor ik ondertussen dat de Typhoon motor niet zo best is, dus daar ben ik naar een update voor op zoek. Misschien de Scorpion HK-3026-1600Kv (Hong Kong)

De Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800kv (500 Class) (Hong Kong) motor
zou ik niet nemen.
Heeft wel veel kracht maar is voor de rest een waardeloze motor.
Er zit heel veel vibratie in de motor omdat de trommel (wat draait ) behoorlijk
slingert.
Waar de heli ook heel veel last van had.
Zo erg zelfs dat de staartbuis steeds naar voren ging waardoor de riem slap ging hangen.
En later bleek de anker er ook los in te zitten.

Ik heb nu de Scorpion HK-3026-1600Kv er in zitten
en heb geen problemen meer met vibratie

Voor de staart gebruik ik de GY 401 en de Futuba S9254 werk uitstekend

Voor de tuimelschijf gebruik ik Savox servo SH-1350 digitaal.

En als regelaar gebruik ik 60A Brushless ESC van Align

Ik heb nog heel wat zitten lezen en vergeleken... :confused:

De Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800kv (500 Class) is inderdaad niet direct aan te raden, blijkt nog een Ampere beest te zijn ook, ik denk dat ik voor de scorpion HK3026-1600KV of de originele align 500L ga.

Qua heli zelf heb ik nog de Bullet 500 Helicopterhttp://www.smartmodel.com.hk
op het oog gehad maar na 3 onbeantwoorde mailtjes en slechtere reviews laat ik die ook varen, de prijs was anders wel goed.
Er is nog een skya 500, een exi500 of een JY500CF maar de verzendingskost en duane (e.v.t.) mag ik niet vergeten...

Servo's 5245MG en S9257 blijken heel goed te zijn en heb ik ondertussen al :D

Die nieuwe Futaba 8FG is inderdaad prachtig, menig zijn er heel erg over te spreken! Maar ik denk dat het erover is voor een beginner, de prijs ligt ook weer een stuk hoger dan de dx7.

Ik ben er nog niet uit maar dat komt wel :D

Back