Trex600

goede avond MBF vrienden. Ik heb advies nodig van je. Gisteren kocht ik een nieuwe Trex 600 met standaard motor en esc setup voor 6-cel batterij. heh ik nog steeds moet betalen. want ik heb 5 batterijen met 8 cell heb ik besloten om Scorpion 4025 630KV kopen, en de phoenix kasteel C 85HV. mijn vraag is welke motoras ik moet gebruiken 5 of 8 millimeter en die motorrondsel tanden ik moet op de as. dank in voorwaartse en groeten Jasenko

De Scorpion 4025 630KV en de regelaar zijn normaal gezien bedoeld voor 12S setups. Hier gebruikt men normaal een 11 of 12 tands tandwiel op de motor. Veel mensen ervaren dat de 5mm as in deze setup breekt, of het kunststof tandwiel stript.

Omdat jij maar op 8 cellen gaat vliegen wil je een veel groter motor tandwiel om de juiste toeren op je kop te behouden. Ook lijkt het mij dan niet noodzakelijk om een 6mm as in de motor te zetten, omdat hij toch een verminderd vermogen heeft op 8S.

Je kan beter voor een 4025-890 gaan. die is zo gemaakt voor 8s. dan kan je ook een 15t pinion blijven gebruiken.

@xp7amrkr, 11 of 12t?????? doe maar 15t...... of 14t voor rondvliegen.

Back