Trex700N converteerd naar electro voor schaal

Hallo heren,

Ik heb een Trex 700N gevconverteerd naar electro, ik vraag me af hoe ik het zou kunnen voor elkaar krijgen om dit in een bell 222 schaal te krijgen, en daar dan bij nog eens de batterijen zou kunnen vervangen zonder de hele boel telkens uit elkaar te moeten halen.

Iemand een idee hier over?

gr
Kevin

Dat is dus het grote nadeel van een schaalheli op electro...Hoe krijg je de accu erin of eruit?
Zeker met een schaal -interiuur.
Het ligt natuurlijk wel aan wat voor een schaalromp je hebt.

Het laden van lipo-accuuus in het model is ook al niet zo raadzaam.
Dus heb je wel een goede vraag gesteld.

Ik hoop dat je een antwoord vind op dit probleem!!! ik ben ook wel benieuwd naar DE oplossing.

gr Richard

Idd richard, ik vind hier maar geen antwoord op, daarmee dat ik het even stelde, het is ook zo dat je bij een 700e achteraan nog een laadruimte kan maken om de liop's achteraan erin te leggen.

Maar bij een conversie van een nitro naar electro, dan moet je ze verdelen met 1 op de neus en 1 achteraan, bij mij is de bedoeling om hem in een century bell 222 60/90 schaal te plaatsen eventueel.

Dacht anders te kijken of er een mogelijkheid zou zijn om ze tussen de kit en de schaal te plaatsen. Maar daar kan ik natuurlijk nergens een voorbeeld van vinden.

Het is een enigma ? :confused: :yes:

Hoi Kevin,

Elke romp is natuurlijk anders en ik weet niet welke schaal 222 je hebt, maar ik heb het zo opgelost (alle fotos even in gedachten combineren ;-) )

116-DSC05651.JPG

062-DSC05211.JPG

046-DSC05051.JPG

Het is geen 700 maar de breedte van het mechaniek zal elkaar niet veel maken.
Mijn accus kunnen via de rompdeuren naar buiten.

Misschien brengt het je wat verder.

Gr, Roy

Dit is allemaal heel netjes, en dat was ook ongeveer het idee dat ik dacht dat dan ook de enige oplossing zou kunnen zijn, idd de breedte van het chassis is hetzelfde, alleen zijn de schuifdeuren een probleem, die heb ik niet op de bell222 airwolf.

Maar dit laat ik vanavond zeker aan mijn vader zien, misschien kan ik het allemaal in alu namaken dan.

Bedankt voor de grote hulp.

Als er nog ideen zijn of voorbeelden ,hoor ik ze graag
gr
Kevin

Ik heb het ook ongeveer op dezelfe manier gedaan met mijn lipo's.
De deuren heb ik dan netjes uitgefreesd, scharniertjes op gezet en een deurhendeltje.
Nu kunnen de deurtjes open en kan ik langs elke kant 1 batterij steken.

Back