TREX700N dillemma

Nu heb ik 2 FBL trex700N machines.
Nu wil ik een TREX700E kopen maar dan heb ik te veel heli's
Een 700N ombouwen zie ik minder zitten omdat ik liever iets standaards wil hebben.
Dus ik heb een 700N dadelijk over met meerdere opties:
- 700N zonder electronica verkopen
- 700E zonder FBL kopen en zelf FBL maken en de 700N als spares gebruiken.
- 700E FBL/3G+servo's kopen, 700N FBL/3G maken met align servo's verkopen.

Mijn prijzen die ik in mijn hoofd heb:
- 400- 700N, met motor, zonder electronica, zonder bladen
- 650 700N, motor, align 601 servo's + 3G/FBL

Zou ik dit kwijt komen?
 
even zonder gekheid, volgens mij kun je beter ombouwen naar elektro
Verkopen levert niks op, veel mensen willen alles hebben voor zeer weinig ....
 
Ik zou voor de 2de optie gaan, dus de 700N voor spares blijven gebruiken.
Altijd handig, en dan grijp je ook nooit mis na een crash.

Enige nadeel is dat er natuurlijk altijd wel onderdelen opzitten die nagenoeg
nooit stukgaan bij een crash.

Gr. Bas
 
Zeker een 700E kit halen, zit gewoon echt goed in elkaar!
Wat je met de rest doet zie je dan wel weer :)
 
Geef ik je nog een tip walter mocht je voor de 3g gaan.

Hou de verschillemnde fora`s even in de gaten voor reacties over het systeem.
Er schijnen al meerdere mensen ge-update te hebben naar versie 2.1 en dat schijnt goed te gaan.

Vandaag of morgen komt mijn ombouw kit binnen, ben heel benieuwd, hoop alleen dat de 2e accu die ik nog niet heb dan ook binnen is ....

Das ook een van de redenen waarom ik een ombouw kit gekozen heb, je krijgt voor je andere heli niets meer terug.....

remon
 
Kan ik ook beamen, mijn 3G's zijn nu ook 2.1 en dit is gewoon echt goed!
 
Mijn 700n ook omgebouwd naar E helemaal super tip ga voor de 5020 450kv 13t pinion 2100rpm lipo 2x 6s 40/50c 4000 mah wat een super heli go for it. je zult zien dat met deze setup en motor er veel ruimte voor de lipo's overblijft.

succes
 
OK, de 700E is een feit.
Ik heb de 700E met 3G kop overgenomen van Nick. Precies wat ik wilde.
Vanavond maak ik wel foto's

Maar nu het volgende, de regelaar.
Meerdere hebben mij verteld dat ik de 80HV moet nemen maar ik heb mijn twijfels en wil een rekensommetje tegen jullie aan houden:

De standaard motor:
Align 700M Brushless Motor (510KV)
Leistung: 4000W/6600W(60sec)
Drehzahl: 510KV
Gewicht: 460g

12S 30C lipo's
12*3,7V (4,2 max) = 44,4V (50,4V max)

We pakken even de nominaal last van 4000W
nominaal: 4000W/50V= 80A
Piek: 6600W/50V= 132A
Dus een 80HV is krap aan volgens deze berekening. :rolleyes:

Of..... moet ik rekenen met de Lipo amperage?
Max 30C, zeg piek op 45C = 45A.
Dan zit ik weer ruim onder die 80A :cool:

Wat is waarheid????????:confused:
 
Huh?

Ik mag toch aannemen dat de accupacks een capaciteit van een 4500mAh minimaal hebben
Dat maal 30C is ruim 120 ampere
(een 80 ampere regelaar lijkt mij krap tenzij die ook pieken tot 150 ampere oid kan weerstaan...) Maar wat klets ik , ik heb nog methanol spul...
 
De ICE 80HV kan pieken aan van 120A, ik heb er iig geen problemen mee gehad en aangezien de Align boys ook met deze ESC vliegen zal het vast wel goed zijn.

Dus walter als je de ESC + programmer ook nog wilt overnemen :p
 
Of..... moet ik rekenen met de Lipo amperage?
Max 30C, zeg piek op 45C = 45A.
Dan zit ik weer ruim onder die 80A :cool:

Wat is waarheid????????:confused:

Deze berekening klopt alleen als je met accu's vliegt van 1000mah...

2000mah met 30c = 60A
3000mah met 30c = 90A
4000mah met 30c = 120A

Ik heb van horen zeggen dat 80A op 12S genoeg is, maar een echte onderbouwing hiervoor heb ik niet.
 
Flightlog van een 700E met HV 85 en Xera 4030-3Y die volgens het persoon zelf hard 3d vliegt.

flightmax40c.jpg


Volgens het plaatje lijkt 80A ruim genoeg
 
Lijkt me sterk dat de align motor zn specs haalt ;)

80A gem. is vrij hoog. Pieken naar 100 a 110 zijn normaal. Op HF zijn ze te spreken over de ICE 80HV op 90 size. Jive 80 HV is een bekend verhaal. Beide ok dus. Gov van de Jive is wel beter/makkelijker.

ICE heeft ook een leuke log functie. Kun je meteen zien wat je echte gem. amp draw is :)
 
Intussen wat foto's

full


full


full


full


full


Het coole accu systeem wat Jurrien al 15 jaar heeft.
full


full


A peek in the butt.
full


full


metal tailgrips
full



Zeer flexibele kap, lekker licht. (en mooi ook nog)
full



De powerplant.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sterker nog, Align heeft ombouwsets van de N naar de E... en het is origineel, zoals je wil..
voor zover ik kon vinden art nr: FW-TC700E, kost iets van 220/270 eurie, afhankelijk waar je um haalt..

Dan heb je geen 2 heli's en toch elektro.. verkoop je de N spullen voor iets meer dan de prijs waarvoor je de E conversie heb gekocht, loop je nog quite ook....
 
Laatst bewerkt:
Plus gear.
Plus pinion
Plus motor
Zonder battery load tray.
Oude kap

En dan nog heb je net niet de 700E maar voor 3/4 van de E nieuwkosten je eigen N omgebouwd. Dan heb ik persoonlijk liever alles origineel 700E.
En dat heb ik dus ook gedaan :rolling:

Iemand een 700N FBL, met motor en zonder electronica kopen?
 
Walter, dat vermogen waar jij mee rekent is het afgegeven vermogen wat de motor kan leveren aan de as , dat zegt in principe niets.
Ik zeg altijd maar : meten = weten.

Dat heb ik gedaan met mijn ion-x2 die dus ook op 12s lipo vliegt.
De korte piekstromen kunnen gemakkelijk naar de 150A gaan.
Gemiddeld ligt de stroom echter veel lager, denk dan aan zo'n 1000 a 1200W (dit hangt echter sterk af van het toerental!)
Bij 12s lipo ligt de gemiddelde stroom dan op zo'n 30A.

De 80HV vind ik persoonlijk aan de krappe kant, zeker als je zwaar 3D vliegt zoals jij, heftig pitchpumpen kost bv. enorm vermogen.

Je kunt ook eens kijken naar een YGE-120HV

Bas

zie hier een grafiek van mij :

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top