TRF 2WD Buggy

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Carno, 10 mrt 2010.

  1. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Tamiya TRF 2WD ??

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]
    Met dank aan de oplettende mensen van het oOple.com forum


    Was al wat discussie over de achterin geplaatste motor...
    En ja coopert de foto's zijn kwalitatief uitermate teleurstellend. :D
     
  2. Sdemon

    Sdemon

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Emmen
    Dit lijkt wel een lichtelijk aangepaste DT-02 MS.
     
  3. Rogier

    Rogier Guest

    Thanx!
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat zou in mijn ogen zonde zijn maar niet geheel ondenkbaar Tamiya kennende maar ik hoop op een nieuw ontworpen platform waar misschien later een budget versie van kan komen á la 501X.
     
  5. Sdemon

    Sdemon

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Emmen
    Dat zou inderdaad geweldig zijn Joost. Maar 2WD heeft in de afgelopen jaren niet echt veel nieuws opgebracht bij Tamiya. Er is geexperimenteerd met de TRF201X maar die is volgens mij zo de prullenbak ingegaan. Als het a la 501 zou kunnen zijn wordt het nog wel heel erg leuk denk ik.
     
  6. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Komt volgens mij meer door de kap. Maar ben erg benieuwd wat eronder zit!
     
  7. Sdemon

    Sdemon

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Emmen
    Motorpositionering lijkt ook hetzelfde te zijn. Kan het helaas niet goed zien op de fotos.
     
  8. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    Ik ben er zeker van dat dit geen hopped-up DT02 is. Met die auto gaat een fabriekpiloot als MS niet aan die race meedoen.

    Het was eigenlijk te verwachten dat Tamiya met een rear motor ging komen. Ze zijn vooral gericht op de japanse en Amerikaanse markt en daar prefereert men nog steeds een rear motor. Dit heeft veel te maken met het feit dat zij op heel andere types circuits rijden als de europeanen.
     
  9. M Pinkster

    M Pinkster

    Lid geworden:
    19 jan 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    assen
    op wat van circuits is een mid motor in zn voordeel
    en waar een rear motor.
     
  10. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    dirt-->rear
    astroturf-->mid
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    waarom eigenlijk? dirt = minder grip op de achteras, dus hang je de motor er achter voor meer grip?
     
  12. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Mobanee, midmotor is altijd beter, Amerikanen zijn gewoon te conservatief :)
    Wij hebben hier ook low grip 'dirt' banen en daar gaan de midmotors ook beter.
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    aha, ok. :) Ik vond m'n MF2 altijd wel leuk rijden met zo'n pendulum achterin (de motor) maar dacht zelf ook al dat een midden motor beter zou moeten zijn voor de handling.
    ach ja, nog even en m'n xxx-4 zit in elkaar, dan kan ik het ook zien. :)
     
  14. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Tja, waarom... Goeie vraag, daar kunnen de offroad racers je beter bij helpen. Wat ik schreef heb ik ook van hier op 't forum (of ergens anders op internet).

    Ik kom na wat redeneren op dit uit: Op low grip banen heb je wat meer gewicht op de vooras nodig voor een betere stuurreactie, gewicht op de achteras komt er vanzelf wel als er geaccelereerd wordt --> midmotor. Hoe het dan zit met high grip banen ben ik nog niet uit :p Maar als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor mid gaan. Gewoon omdat het (tot voor kort) nog niet echt standaard is (was) :)
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    zo'n pendulum aan je gat zorgt ervoor dat als je uitbreekt je véél sneller de controle kwijt bent :).
    Met de lichte lipo's van tegenwoordig kan je de gewichtsverdeling prima aanpassen naar een optimale gewichtsverdeling voor-achteras.
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    aha, dus de rear motor is/was er eigenlijk om het gewicht van de accu in het midden een beetje tegen te gaan?
     
  17. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    nee, omdat er geen plaats was voor die accu én motor te plaatsen
    zware accu volledig dwars zoals op een X6 zou niet echt voordelig zijn, (daarom dat de originele X6 een verhouding 4+2cel had)
     
  18. M Pinkster

    M Pinkster

    Lid geworden:
    19 jan 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    assen
    kijk daar hebben we wat aan:)
     
  19. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    [​IMG]
    Meer fotos hier: PDA 10.3.2010 - Ross (Rc-Picz)'s Photos- powered by SmugMug


    Nog wat info van RCLazy.com

     
  20. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    Als dit geen schuifmaatmaffia is, weet ik het ook ni meer.
     

Deel Deze Pagina