Tamiya TRF 2WD ?? Met dank aan de oplettende mensen van het oOple.com forum Was al wat discussie over de achterin geplaatste motor... En ja coopert de foto's zijn kwalitatief uitermate teleurstellend.
Dat zou in mijn ogen zonde zijn maar niet geheel ondenkbaar Tamiya kennende maar ik hoop op een nieuw ontworpen platform waar misschien later een budget versie van kan komen á la 501X.
Dat zou inderdaad geweldig zijn Joost. Maar 2WD heeft in de afgelopen jaren niet echt veel nieuws opgebracht bij Tamiya. Er is geexperimenteerd met de TRF201X maar die is volgens mij zo de prullenbak ingegaan. Als het a la 501 zou kunnen zijn wordt het nog wel heel erg leuk denk ik.
Ik ben er zeker van dat dit geen hopped-up DT02 is. Met die auto gaat een fabriekpiloot als MS niet aan die race meedoen. Het was eigenlijk te verwachten dat Tamiya met een rear motor ging komen. Ze zijn vooral gericht op de japanse en Amerikaanse markt en daar prefereert men nog steeds een rear motor. Dit heeft veel te maken met het feit dat zij op heel andere types circuits rijden als de europeanen.
Mobanee, midmotor is altijd beter, Amerikanen zijn gewoon te conservatief Wij hebben hier ook low grip 'dirt' banen en daar gaan de midmotors ook beter.
aha, ok. Ik vond m'n MF2 altijd wel leuk rijden met zo'n pendulum achterin (de motor) maar dacht zelf ook al dat een midden motor beter zou moeten zijn voor de handling. ach ja, nog even en m'n xxx-4 zit in elkaar, dan kan ik het ook zien.
Tja, waarom... Goeie vraag, daar kunnen de offroad racers je beter bij helpen. Wat ik schreef heb ik ook van hier op 't forum (of ergens anders op internet). Ik kom na wat redeneren op dit uit: Op low grip banen heb je wat meer gewicht op de vooras nodig voor een betere stuurreactie, gewicht op de achteras komt er vanzelf wel als er geaccelereerd wordt --> midmotor. Hoe het dan zit met high grip banen ben ik nog niet uit Maar als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor mid gaan. Gewoon omdat het (tot voor kort) nog niet echt standaard is (was)
zo'n pendulum aan je gat zorgt ervoor dat als je uitbreekt je véél sneller de controle kwijt bent . Met de lichte lipo's van tegenwoordig kan je de gewichtsverdeling prima aanpassen naar een optimale gewichtsverdeling voor-achteras.
aha, dus de rear motor is/was er eigenlijk om het gewicht van de accu in het midden een beetje tegen te gaan?
nee, omdat er geen plaats was voor die accu én motor te plaatsen zware accu volledig dwars zoals op een X6 zou niet echt voordelig zijn, (daarom dat de originele X6 een verhouding 4+2cel had)
Meer fotos hier: PDA 10.3.2010 - Ross (Rc-Picz)'s Photos- powered by SmugMug Nog wat info van RCLazy.com