trf 415 of tb evolution 4 welke is beter?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door crazy_mini_freak, 1 nov 2004.

  1. jongens zie me naam, welke auto is beter?

    de

    trf 415

    of de

    tb evolution 4?

    kunnen jullie maar daar ook winkel verkoop prijzen van geven?

    groeten jeroen
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Daarover zijn de meningen verdeeld en worden ellenlange discussies gevoerd, onder andere op http://fastpatje.proboards13.com . De keuze is veel fundamenteler: wil je een snaaraangedreven auto of een cardan-aangedreven auto. Elk heeft zo zijn specifieke voor- en nadelen, die met de zoekfunctie vast te vinden zijn.
    Prijzen vragen vind ik altijd een beetje overbodig, als je zelf een paar websites van shops afstruint, dan weet je dat zo.
    De TRF 415 heeft zich het afgelopen jaar wel bewezen, het is gewoon een erg snelle auto, met hier en daar een zwakke plek (Vassago?). De Evo 4 is weer een evolutie van de Evo 3, die op zich al heel goed was. Belangrijkste veranderingen tov de 3 is een driedelige as, die nodig was omdat de starre as van de Evo 3 tandwielen uit de vrijloop vrat bij een crash. En de diffs zijn volgens mij wat meer open komen te liggen.

    Ten slotte: zou ook jij je sig terug willen brengen naar 2 regels? Tanx!
     
  3. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Ikke? Ik zie wel eens schade aan een TRF415 en hoor wel eens mensen mopperen maar of dat aan de auto ligt of de persoon die ermee rijdt laat ik in het midden :)

    Zelf denk ik dat er weinig verschil in zit, ik zou voor de EV0 4 gaan omdat deze nieuwer is. Er ziten wat onderdelen op die je voor de 415 als hopup moet kopen. (Lightweight suspension of zoiets?) En hij is nog goedkoper ook.

    Dat is als niet-Tamiya fan hier antwoord op geef. 8O
     
  4. hej jongens, ik ga denk ik dan voor de tb evo 4 , maar ik kan er maar niet achter komen wat dat ding moet kosten :? kan iemand mij daar mee helpen door linken van websites ofzo van winkels? :p
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    De evo III kost maar 499 dus de 4 zal niet ver naast zitten.
     
  6. hoe komt het dat er geen hopup parts en spare parts voor de evo 4 verkrijgbaar zijn bij reynen en zonen? www.tamiya.nl ? weet iemand dat? of is de evo 4 al zover uitgerust dat alles dingen die er voor te koop zijn er al op zitten?
     
  7. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Artikelnummer 58331, intoetsen bij quartel.nl, voila, 475 euro.
     
  8. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    ik zou ook voor de cardan gaan. alleen al omdat ik zelf een beetje zie wordt van snaren. mijn volgende touring(duurt nog wel ff) wordt zkkr 1 met cardan en niet met snaren!!!
     
  9. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Want? Leuk dat je zo'n uitspraak doet, maar ik zou ook graag de reden weten :)
     
  10. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    ja een reden heb ik niet :oops: maar ik vind de cardan aandrijfing gewoon veel makkelijker. in gebruik maar ook schoonmaken is makkelijker
     
  11. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Duidelijk :)

    Ik heb cardan gehad en nu snaar, echt een voorkeur heb ik niet. Cardan is wel makkelijker in het onderhoud denk ik.

    Echter zou ik mijn auto keuze niet op cardan vs. snaar baseren maar op het complete pakket.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Sjesus, wat een prijzen.....
    Waarom dan specifiek Tamiya vraag ik mij dan wel eens af, omdat die Surikan daar hard mee kan rijden ?

    En als je het voor op straat doet is het zonde van je geld en materiaal....
    Koop dan voor dat geld 2x een Xray T1R, heb je en een goede auto en nog eens een stapel onderdelen ;)
     
  13. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    of koop een mission....kan je er zo 3 kopen voor de prijs van 1 tamiya....echt veel harder zal je met die tamiya niet gaan..
     
  14. slak12345

    slak12345 Guest

    hey, ik zou voor de TB evo 4 gaan, is standaard al beter uitgerust. onderdelen zullen vast wel apart verkrijgbaar zijn :) suc6 met je aankoop,

    mvg
     
  15. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    onderdelen, mooi punt. ik wil graag even het volgende aankaarten:

    als jij een Tamiya Top wagen koopt, denk aan Evo 4, Surikarn TRF415 enz... dan is het moeilijker om aan onderdelen te komen.

    een gemiddelde winkel zal genoeg onderdelen hebben voor een TL01 , TT01 enz. deze auto's gaan geregeld over de toonbank en zeker beginners rijden nog al snel wat stuk. een inkomsten bron voor de winkel dus.

    heb jij een TRF 415 (noem maar een voorbeeld) dan is de kans dat jij onderdeel X niet zo maar kunt krijgen, de gemiddelde winkel zal het moeten bestellen en dit duurt toch al snel een week zo niet langer.

    neem je nu een Schumacher mission (2) dan denk ik dat je sneller aan je onderdelen komt. neem nu een RC-Pitstop of een RC-Shop Roal. beide hebben ze al behoorlijk wat onderdelen op voorraad hangen en kun je dus aan heel veel onderdelen al komen.

    zo ook bijvoorbeeld op de club, je rijd een wedstrijd. kijk je daar rond zul je erg veel mission's zien (tja de auto is nu eenmaal erg in trek :roll: ) rijd jij zelf dan ook met een mission en je rijd een onder deel stuk, is de kans groter dat iemand jou een onderdeel leent (verkoopt) zo dat je door kunt rijden. dan dat je met een TRF 415 rijd. omdat deze auto ook een stuk duurder is is hij ook een stuk unieker.

    daar integen zul je sneller de show stelen op de club. tja iedereen staat daar met zo'n " standaart " mission. maar als jij aan komt met een TRF 415 dan heb je toch wel menig persoon die even komt kijken. (tja ik heb wat met "de show stelen" :oops: )

    kijk ik ben altijd al een voorstander van de Schumacher auto's. mede omdat je toch een pracht auto krijg voor een redelijk prijs. er zijn dan wel wat nadelen te noemen, ik vind zelf dat er vergeleken met bijvoorbeeld een Corally of Xray nog erg veel plastic op de schumi auto's zit

    maar goed. even terug komend op de eerste post..

    ik zelf ben niet echt een voorstander geweest van Tamiya, Tamiya maakt leuk beginners auto's en zeker ook top race wagens, maar de prijs.... die heeft me nooit aangestaan.
    als ik dan toch moet kiezen zou ik met Sebastiaan mee ga voor de evo 4,
    een ijzer sterk argument heb ik er niet echt voor. enkel dat zo als Sebastiaan (slak) al zei dat hij beter uitgerust is

    Groet Robo
     
  16. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    @Vasco, een Mission 1 met verouderde pivotball vergelijken met een TRF 415 / EVO 4?
    Dan moet je wel lef hebben.

    Een vergelijkbare Mission is ook 325,-

    Komt nog bij dat de 415 nog wel eens wat wint, wat je van de Mission niet kan zeggen ;)
    (Afgelopen WK b.v.)
     
  17. xraycer

    xraycer Guest

    Als je in de buurt van Dordrecht woont maakt het niet uit voor onderdelen, voor elke auto hebben ze bij PK wel honderden reserve/hopup parts.
     
  18. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    @vassago,

    hoezo dat de mission niks wint dat slaat nergens op...schumacher is inmiddels al een tijdje met de MI2 uit...dus rijden daar de goede rijders mee...maar of zo'n jongen nou met een dure tamiya rijdt of met een mission...dat maakt voor hem niks uit...( of hij moet een top rijder zijn ) dat merkt hij echt niet...alleen in zijn portomonnee...het geld wat hij overhoud kan hij beter in elektronica steken....
    je kan wel een dure tamiya kopen maar als je niet kan rijden heb je er helemaal niks aan...koop dan een carbon mission en wat tuning parts dan heb je nog geld over....

    ik kan niet inzien waarom hij met een tamiya beter zou presteren dan met en mission

    dat de tamiya wint komt misschien ook wel door de rijder....je moet wel lef hebben om te zeggen dat hij alleen wereld kampioen is door het chassis... :|
     
  19. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Tuurlijk Vasco, rijd jij lekker verder met je Mission en laat hem rijden met wat hij wil.

    Ik begin het standaard antwoord van "koop een Mission" een beetje zat te worden.

    Een auto met pivotball suspension is gewoon verouderd en niet te vergelijken met een moderne auto.
     
  20. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vassago, ik ben het met je eens dat de Mission aardig verouderd is. en ook dat je een mission niet kunt vergelijken met bijv. een Tamiya TRF 415.
    maar ik vind persoonlijk dat je beginners geen top wagens aan moet raden.
    ze geven dan veel geld uit, schrikken van de hobby, gooien de meuk in een hoek en dag geld.

    als ik een beginner die wil wedstrijd rijden een auto moet aanraden wijs ik al snel naar de mission.
    dit omdat de mission een kwalititief goede auto is als je wil beginnen en nog plannen hebt om het wedstrijd circuit in te stappen..
    met deze auto kun je qua eigenschappen makkelijk mee komen in een clubwedstrijd. voor op straat is het ook een leuke auto, ook al vind ik dat zelf gewoon zonde.

    een beginner zal niet merken of je een Pivotball of C hub suspension heeft.

    het onderwerp mag dan wel de vergelijking tussen de biede Tamiya's zijn. toch hebben we hier met een beginner te maken en is dus eigenlijk dat ook een punt wat niet vergeten moet worden.

    maar goed, alom, ben ik het met je eens Vassago dat een mission verreweg te vergelijken is met een Tamiya. ook al raad ik de topic starter aan om eens te gaan zoeken en ook eens te kijken naar bijv. een mission of een HPI spring (of wat dan ook) laat je goed informeren. je kunt altijd nog een neusje van de zalm onder de auto's kopen :)

    Groet Robo
     

Deel Deze Pagina