trf 415 of tb evolution 4 welke is beter?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door crazy_mini_freak, 1 nov 2004.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Goh, ik ben dus niet de enige......
    Robitronic heeft inmiddels ook een goede auto met net zoveel opties voor een dezelfde prijs. En ik snap alleen niet waarom niemand voor de T1R gaat, dat is een goede auto met alle onderdelen en opties als de 2x zo dure EVO2 die iedereen zo graag wilt....
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik weet niet precies de prijzen van de boven genoemde auto's uit mijn hoofd, maar als ik me niet vergis zitten de mission en de T1Racer qua kosten niet al te ver uit elkaar.

    nu het eerste wat je dan al ziet zijn de plastic upperdekc en bodemplaat van de Xray. de Mission heeft FRP platen. dat oogt niet alleen een stuk mooier, het is nog ligter ook.

    aangezien klanten toch al gouw op plaatjes afgaan e.d. nemen mensen sneller een mission, omdat deze "proffecioneler" oogt dan de Xray.. en dat voor (dacht ik) ongeveer de zelfde prijs.

    Groet Robo
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    '"Die iedereen zo graag wilt" , ik denk dat er genoeg altenernativen zijn Roelof , de TRF415 / Evo4 zijn gewaagd aan elkaar , en samen misschien wel de beste wagens op de markt. ALLEEN daar staat wel een hoge prijs tegen over. En veel mensen denken omdat mr.surikarn er goed mee rijd, dat hun dat ook kunnen . Neen de wagens waarme Surikarn rijdt zijn nog verder opgetuned dan mogelijk is voor de consument. Dus , ik zou graag willen zeggen dat je het beste voor een Tamiya TB Evo 4 kan kiezen , heeft een iets onderhoudsvriendelijkere "Cardan" aandrijving, en blijkt sneller in de bochten te zijn dan de Snaar aangedreven ( ?? )

    Mr.P
     
  4. xraycer

    xraycer Guest

    )Ik ben ook begonnen met een T1R (kben nog steeds een beginner :wink: ) Nu heb ik bijna een FK (als ik de nieuwe ophanging heb). Maar de T1R valt toch weer in een andere prijsklasse... een mission is 150euro en een T1R 250euro...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja een mission 1 , maar die is tov van de Mission2 weer wat veranderd, de mission2 carbon bijv is best goedkoop in tegenstelling tot een tamiya.

    Mr.P
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    jah zeker, maar ik vind dat je zelfds een standaart mi2 niet kunt vergelijken met een TRF415 tamiya's mogen dan wel hele dure auto's zijn, ze zijn (zo heb ik vernomen) wel hele degelijk auto's


    Groet Robo
     
  7. slak12345

    slak12345 Guest

    tamiya auto's zijn echt super sterk, maar daar betaal je wel veel voor.
    dat pivot ball systeem is idd erg verouderd, vind het eigenlijk niet kunne nmaarja...en robert, je hebt gelijk, voor de TRF415 zullen niet zo snel onderdelen op voorraad zijn denk ik :( helaas! ik zou de evo4 kiezen :)

    mvg
     
  8. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    marc rheinard heeft is de nieuwe IFMAR itc wereldkampioen met de tamiya TRF415!!

    need i say more???
     
  9. slak12345

    slak12345 Guest

    misschien heeft die gene wel heel erg veel talent en htoevallig die auto! maar dat zal het wel niet zijn ;) tis waarsch. gewoon De beste auto, alleen als je er naar kijkt kwijl je al :p

    mvg
     
  10. xraycer

    xraycer Guest

    Heel veel talent heeft ie sowieso
     
  11. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    hmm de pivot ball is idd wel verouderd...maar ik heb ook niet gezegd dat de mission vergelijk met de 415....
    maar denken jullie dat een beginner het verschilt merkt tussen pivot en C hub? merkt ie dat kwa rijden?? kwa rondentijden?? ( als ie circuit wil rijden ) de mission is nog steeds een hele compentatieve auto...maar die is nu in prijs erg gedaald en daardoor door de beginner ook wat beter te betalen...vindt je het gek dat we hem aanraden dan? ik ken geen enkele auto van 149 incl body die net zo presteerd als de mission

    tja verder is het allemaal eigen keuze...wil je egt voor de bling dan ga je uiteraard voor de 415 maar let je ook een beetje op de ping dan zou ik zelf ook eens kijken naar bijv een mission of mi2
     
  12. pro racer

    pro racer Guest

    als beginner MOET je naar mijn mening niet aan een Tamiya TRF 415 of EVO 4 beginnen. Reden: dit zijn echte race-auto's die geen (harde) klappen kunnen hebben. Dan gaan er veel dure onderdelen kapot die je bovendien, bij vervanging, tezamen met veel andere (onnodige) onderdelen moet kopen.

    Als je dan met een Tamiya wilt gaan beginnen, niets op tegen overigens, neem dan een TA 04. Dan heb je dezelfde ophanging als van de 415, en die is errug goed.

    Naar de resultaten van de WK moet je voor wat betreft de auto niet kijken. Als je zelf ook zo goed kunt rijden begrijp je het wel. Bijna iedereen die aan de WK meedoet kan rijden. Sommige hebben meer talent als anderen, maar je moet het toch zelf doen !!
     
  13. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    ik rijdt zelf mission ( dit is niet een doorsnee mission maar een behoorlijke ) en heb hier al heel wat klappen mee gemaakt...en echte schade heb ik er niet aan over gehouden...
    dus met stevigheid zit het wel goed en met het materiaal kwaliteit ook wel maar een TA-04 is ook een zeer goed chassis...alleen daar zit de aandrijving nog boven de motor...en je probeert het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden dus vandaar dat ik voor het geld een mission zou kopen
     
  14. mission

    mission Guest

    jah mission is goed stevig jah heb er op het circuit al paar keer iemand mee zien vliege dusjah
     
  15. pro racer

    pro racer Guest

    succes ermee !

    Houd er wel rekening mee dat als je Tamiya wedstrijden mee wilt gaan doen met deze auto dat dat alleen in de Master clas mag en dat daarin met snelle motoren gereden gaat worden. 9 of 11 turns. Dat houd ook in dat je goede akkuus zult moeten kopen.
     
  16. 9 of 11 turns :roll: das wel heel snel toch? ik dacht dat de master klasse 19 turns motor's had, ow ow ow chips :? red ik dat niet met sanyo 2400? nicd? welke accu moek dan hebben?
     
  17. met hoeveel turns word er in de 4WD SUPERSPORT gereden dan?
     
  18. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Supersport rijdt met 23 turns, alleen wel 7 of 8 minuten denk ik dus met 2400's kom je te kort waarschijnlijk.

    De Masterklasse was 19T, maar dat klopt natuurlijk van geen kanten voor een masterklasse.
     
  19. dus master klasse WAS 19 turns? ows en dat is nu dan naar 9 of 10 turns gegaan of waar is dat heen gegaan? weet iemand dat? met hoeveel turns zal er in 2005 gereden worden in de masterklasse?
     

Deel Deze Pagina