TRF dempers op M03 , afstelling tips??

Hallo,

Ik heb voor mijn M03R een setje TRF dempers aangeschaft #54000.
Nu heb ik ze volgens de beschrijving opgebouwd dus zuigerplaatjes met 2 gatjes en 400 olie rondom.
Voor de blauwe en achter de gele veer gemonteerd.
Ik vindt hem zo erg stug en niet fijn aanvoelen.

Heeft er iemand ervaring met deze dempers, en mischien een paar tips betreft de afstelling hiermee.
Betreft welke viscositeit en zuigerplaatjes 2 of 3 gatjes.

Ik zoek een goede bassis afstelling voor op tapijt.
Hopelijk kunnen jullie me er mee verder helpen.

Alvast bedankt,

Mvg Bart

Zaten er geen witte veren bij??
Ik rij zelf witte veren voor en rode achter of anders geel achter.
Olie idd 400 of 500 rondom met 2 gaats zuigers.
Het ligt daarna helmaal met wat voor banden je rijd maar dit is een goede basis afstelling.
Het klinkt gek maar hoe harder de M03 aan de voorkant is hoe beter de grip.
Let wel op dat hij niet te hoog komt te staan en voor altijd iets lager als achter.

greets Roy

Inderdaad hard vooraan van veer(wit) en achteraan géél. Best is 3 gaatjes voor tapijt met 300 van olie. Wel zolaag mogelijk plaatsen middenpunt op 5mm hoogte. Voorbanden de standaard met harde insert en lijm op zijkanten (harder) achteraan de M-grips met zachte insert. Zo rijdt dit gewoon uitstekend. (niet vergeten in binnenkant demper uw spacer te monteren zoals in handleiding)Ik reed er twéé seizoenen terug er de M-auto wintercup méé en wagen liep gewoon perfect,zelfs hoeméér slijtage banden hoe béter. Diff tip: FG hard diff vet , zo weinig wielspin !!!
Véél succes,groetjes Danny

Ik heb de witte veren er extra bij besteld (extra hard), bij het set zitten blauwe, gele en rode veren.
Betreft de inlay's ik heb er twee soorten de orginele en idd de blauwe.
Ik vond idd ook dat het standaard diff werking te soepel ging, ga het ook meer "stugger" zetten.
Ik zal het eens gaan uitproberen, thanks voor de tips Heren.
Mvg Bart

Als je de witte veren er niet bij had zitten dan heb je waarschijnlijk de TRF dempers van een TC.
Welk artikel nummer heeft de demperset??
Als het niet de 54000 is dan heb je niet de M03 dempers en zul je ook op de zuigerstang 1 of 2 rubber ringetjes moeten plaatsen om ze wat korter te maken.
Dit omdat als de auto dan uit zijn veren komt heel erg "hoog" staat.

mvg Roy
Ps succes met racen

Ik heb de witte veren er extra bij besteld (extra hard), bij het set zitten blauwe, gele en rode veren.
Ik vond idd ook dat het standaard diff werking te soepel ging, ga het ook meer "stugger" zetten.
Mvg Bart

Om het standaard dif wat stroever te maken moet je hem vullen met Tamiya AW grease.
Dan heb je hem net zo stug als met een kogeldif.

cheers Roy

Mvg Bart

@ Roy.

Ik heb de TRF dempers met bestelnummer 54000.
Het zijn dus wel de dempers voor de M03.
De veren die erbij zatten waren blauwe, gele en de rode, de geheel witte (extra hard) zat er bij me niet bij maar heb deze wel erbij besteld.
Betreft het diff ga ik zeker proberen met het AW grease, bedankt voor de tip.

Mvg Bart

Vreemd dat de witte veren er niet bij zaten.
Heb nu meerdere sets van die dempers(54000) besteld en er zaten altijd 2 sets witte veren bij om de dempers gemonteerd.
Ach je hebt ze in ieder geval nu.
Zorg er voor dat de auto voor iets lager( voor 5mm en achter 6mm)ligt en je hebt een erg leuk autotje om mee te racen.
Banden voor een low tot medium grip baan zijn de M en S grip radiaals.
Voor een high grip baan en mits je ze mag gebruiken A slicks,achter zacht(blauwe insert) voor knetter hard(shaped insert hard)

mvg Roy

@ Roy.

Ik heb de TRF dempers met bestelnummer 54000.
Het zijn dus wel de dempers voor de M03.
De veren die erbij zatten waren blauwe, gele en de rode, de geheel witte (extra hard) zat er bij me niet bij maar heb deze wel erbij besteld.
Betreft het diff ga ik zeker proberen met het AW grease, bedankt voor de tip.

Mvg Bart

@ Roy,

Ja klopt er zatten idd witte veren om de dempers.
Maar dat zijn witte veren met een blauw en geel puntje erop,
Ik beschreef die veren als blauw en geel, we zijn eruit!

Mvg Bart

Blauwe punt zijn de harde.
Die moet je voor gebruiken.
Achter de geheel rode of geheel gele veren gebruiken(korte uitvoering)

mvg Roy

Back